"רוסיה נאלצה לשלם מחיר גבוה משציפתה על ההרעלה בסולסברי"

בריטניה ביצעה מתקפות סייבר חשאיות נגד המעגל הקרוב לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, על מנת להעניש את הקרמלין על ההתנהגות התוקפנית מאז ניסיון ההרעלה בסולסברי – כך חשף מארק סדוויל, ששימש מזכיר ממשלת בריטניה והיועץ לביטחון לאומי עד החודש שעבר.

בריאיון לטיימס, הודה סדוויל כי רוסיה העסיקה אותו יותר מכל הסוגיות האחרות בתחום הביטחון הלאומי, במיוחד מאז ניסיון החיסול של הסוכן לשעבר, סרגיי סקריפל, באמצעות הנשק הכימי של רעל הנוביצ'וק במרץ 2018.

"הרוסים פועלים במה שמכונה 'אזור אפור', הפער בין קשרים נורמליים בין מדינות לבין עימות צבאי, עם התקפות סייבר, לוחמת מידע וקמפיינים של שיבוש", הסביר. "חשוב שגם אנחנו נוכל לתמרן באזור האפור ונעשה זאת ביעילות. אנחנו לא יכולים להשאיר את היוזמה ליריבים שלנו".

סדוויל חשף בשיחה כי בריטניה משתמשת בלוחמת סייבר נגד רוסיה ומנצלת את החולשות שלה כדי להגיב, כולל נגד המקורבים ביותר לפוטין. "אנחנו לא מבצעים פעולות בלתי חוקיות, אבל יש דברים שאנחנו יכולים לעשות", אמר. "אנחנו מבקשים לכפות מחיר, בדרך כלל גדול יותר מכפי שמישהו מצפה אם אנחנו סבורים שזה נכון", אמר.

"מיד אחרי ההתקפה בסולסברי, הגבנו בדרכים שנראו וסילקנו את כל רשת הריגול הרוסית בבריטניה", הוסיף סדוויל. "אבל גם נקטנו בסדרה של צעדים דיסקרטיים אחרים, כולל התמודדות עם חלק מהכסף הבלתי חוקי שיוצא מרוסיה, ופעולות חשאיות אחרות שאני לא יכול לדבר עליהן. הרוסים יודעים שהם נאלצו לשלם מחיר גבוה יותר מכפי שציפו".

Cyber warfare prep: preventive measures and a look at history - CyberTalk.org

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם