קרבות עזים בין צבא סוריה ובני בריתו לבין כוחות דאעש שפתחו באופנסיבה

על פי הדיווחים קרב עז בין הצבא הערבי הסורי (SAA) לבין מחבלי דאעש מתרחש באזור הכפרי המזרחי של מחוז חמה.

העימותים פרצו לקראת סוף החודש ב- 21. באוקטובר. חלק ממקורות האופוזיציה אמרו כי קבוצת הטרור – דאעש  פתחה במתקפה רחבה , הגדולה מסוגה בשנה הזאת , על עמדות צבא סוריה ובעלות בריתה באזור אית'ריה ובאזורים אחרים במחוז. עם זאת, מקורות אחרים טענו כי כוחות הממשלה החלו במבצע נרחב לטיהור השטח הנמצא בשליטת דאעש זה זמן.

על פי הדיווחים מטוסי קרב סוריים ורוסים ומסוקי תקיפה מספקים לכוחות הסוריים במזרח מחוז חמה תמיכה אווירית צמודה תוך הפצצת עמדות דאעש באזור.

"21 אנשי כוחות המשטר והמיליציות נהרגו, בעוד ש[רק] 13 אנשי דאעש נהרגו", אמר המצפה הסורי לזכויות אדם בלונדון בדו"ח, "ככל הנראה מספר הנפגעים יגדל היות ורבים מהפצועים. נמצאים במצב קריטי. "

בחודשים האחרונים, האזור שבין המשולש – חמא-חלב-א-רקה במרכז סוריה ראה מספר קרבות בין צבא סוריה לדאע"ש. מאות לוחמים משני הצדדים נהרגו או נפצעו.

מאות מחבלי דאעש תופסים מחסה במדבר חומס, שנמצא בין המשולש מצפון למדבר דמשק בדרום.

מחבלי דאעש מנסים להרחיב את השפעתם באזור המרכז. על פי הדיווחים, הטרוריסטים מסתמכים על תמיכתם של לוחמים הנתמכים על ידי ארה"ב הממוקמים באזור הדרום-מזרחי של אל-תנאף.

על פי הדיווחים האחרונים הצליחו כוחות צבא סוריה לכבוש חזרה את רוב השטחים שאנשי דאעש הצליחו לתפוס בתחילת האופנסיבה שלהם. כמו כן מציינים הדיווחים כי הסיוע האווירי הרוסי היה כה קריטי עד שספק גדול אם צבא סוריה היה יכול לעמוד בפני המתקפות העזות של דאעש על עמדותיהם במזרח סוריה.

כרגע המצב הוא שאנשי דאעש נסוגו בחזרה למדבר כדי להתארגן לקראת מתקפות חדשות שללא ספק יגיעו במהרה.

More Than 30 Killed In Fierce Battle With ISIS In Syria's Eastern Hama