חדשות הקורונה ליום 23-10-2020. מתעדכן

*- 46 מיליון מאזרחי צרפת נמצאים תחת עוצר לילי מלא בגלל התפשטות הנגיף. למעלה מ-40 אלף נדבקים ליום.

*-שיעור החיוביים בקנזס מסך הנבדקים חצה את ה-20 אחוז.

*- האם מסכות בטיסות באמת מפחיתות את הסיכון לתפוס COVID-19?

✈️ בתחילת מגפת וירוס הקורונה הטיסות האוויריות נראו כמעשה מסוכן. כמה מדענים אפילו חששו שמטוסים יכולים להיות אתרים של אירועים על- של הפצת המגפה.

השאלה הגדולה היא זו: עד כמה המסכות עובדות? האם נכון לטוס ברחבי הארץ לביקור משפחתי?

מדענים רק מתחילים לענות על שאלה זו. והממצאים שלהם מציעים שביב של תקווה, כמו גם רעיונות חדשים לגבי מה שהכי חשוב להגנה על עצמך במטוס. @
או במילים אחרות- לא יודעים עד הסוף אם בטוח לטוס.
אם כך- המלצתי – אל תטוסו עדיין!!! שלא תפלו קורבן להערכות אופטימיות המבוססות על שיקולים זרים.

*- המגיפה יצאה משליטה בחלקים בספרד, אומר שר הבריאות

🇪🇸 התפשטות נגיף הקורונה יצאה משליטה באזורים מסוימים בספרד, על פי שר הבריאות סלבדור אילה.

"אנחנו באמצע גל שני, זה כבר לא איום אלא מציאות", אמר אילה בראיון ברדיו אונדה צ'רו ממדריד. "בחלקים מסוימים של ארצנו המגיפה יצאה משליטה, ולכן עלינו לנקוט בצעדים דרסטיים יותר."

*- חוקרים מיפן מראים שמסיכות חוסמות את נגיף הכורונה, אך לא בצורה מושלמת

חוקרים יפניים הראו כי מסכות יכולות להגן מפני חלקיקי וירוס כורונה העפים באוויר, אך גם כיסויים בדרגה מקצועית אינם יכולים לבטל את הסיכון להידבקות לחלוטין.

מדענים מאוניברסיטת טוקיו בנו חדר מאובטח עם ראשי בובות זה מול זה. ראש אחד, מצויד בנבולייזר, מדמה שיעול שפולט חלקיקי נגיף כורונה ממשיים. האחר חיקה נשימה טבעית, עם תא איסוף לווירוסים שעברו דרך דרכי הנשימה.

"הייתה השפעה סינרגטית כאשר גם קולט הנגיף וגם מפיץ הנגיף לבשו מסכות", כתבו החוקרים במחקר שפורסם ביום רביעי.

*- גל נגיף קורונה שלישי מתבסס בארצות הברית.

באוהיו מאושפזים יותר אנשים עם נגיף הקורונה מאשר בכל זמן אחר במהלך המגיפה. דקוטה הצפונית, המובילה את המדינה במקרי נגיף הקורונה לנפש, דיווחה ביום שלישי על יותר מ -1,000 מקרים, המספר היומי הגרוע ביותר של המדינה עד כה. ונכון ליום שני, 16 מדינות הוסיפו יותר מקרים בשבוע הקודם מאשר בכל קטע אחר בן שבעה ימים.

לאחר שבועות של התפשטות ואזהרות באזורים מסוימים, התפרצות שלישית של זיהומי נגיף קורונה תפסה כעת היטב את חלק גדול מארצות הברית.

הגל האחרון – שמשתולל בצורה החריפה ביותר במערב התיכון ובמערב, אך מתפשט גם באזורים שונים ברחבי המדינה – מאיים להיות הגרוע ביותר במגיפה.

הגעתו מגיעה כשמזג האוויר הקריר מכריח אנשים להיכנס פנימה, מבטיח חורף מפרך שיבחן את המשמעת של אמריקנים רבים שהתעייפו מללבוש מסכות ולסרב להזמנות לראות משפחה וחברים. מעריכים כי ב-3 חודשים הבאים ימותו עוד כ-200 אלף איש מהנגיף.