מבזקי חדשות ליום 23-10-2020. מתעדכן

*- ממשלת אסטוניה מגדירה את חיזבאללה כארגון טרור ומפעילה כנגד הארגון מספר סנקציות !

"חיזבאללה מהווה איום משמעותי על הביטחון הבינלאומי – וכמו כן גם על ביטחונה של אסטוניה. אנו מקבלים את כל הסנקציות ותומכים במדיניותם של : ארצות הברית, בריטניה, הולנד, גרמניה, ליטא, לטביה ושותפינו האחרים לפיה חיזבאללה הוא ארגון טרור רצחני המשתמש באמצעי טרור ומהווה איום ביטחוני למדינות רבות.

כך מכריז שר החוץ של אסטוניה אורמאס ריינסלו.

*- האם הרשויות הטורקיות "משחקות" עם הנתונים הכלכליים כדי לנסות לשדר תמונה חיובית יותר לגבי מצב המשק? התשובה היא ככל הנראה כן. בשנתיים האחרונות חברי האופוזיציה בפרלמנט טוענים כי ממשלת ארדואן מאלצת את הגופים הרלבנטיים במדינה "לעגל פינות" ולא למסור נתונים אמיתיים. עתה, קבוצה של אקדמאים ומומחים כלכליים שייסדו קבוצת מחקר עצמאית טוענים כי נתוני האינפלציה הרשמיים מוטים מטה.

השבוע פרסמה הקבוצה את הסקר הראשון שלה שמראה כי בחודש ספטמבר שיעור האינפלציה הגיע ל-3.61% בעוד רשמית מסרה טורקיה כי האינפלציה הגיע ל-0.97%. על בסיס שנתי טוענים החוקרים האינפלציה עומדת על 11.75% בעוד שממשלת טורקיה טרם פרסמה את הנתונים.(קרדיט:ערוץ הטלגרם דורון פסקין)

*- קטאר שוקלת להפקיד צ'ק ערבות בסך כ-70 מיליון דולר לפרויקט חיבור תחנת הכוח בעזה לגז טבעי ממאגר לווייתן בישראל. אתמול דנו בנושא בדוחא השליח הקטרי מוחמד אל-עמאדי וראש קרן הסיוע של הבית הלבן, אדם בוהלר.

*- סוריה דמשק – השייח 'מוחמד עדנאן אפיוני, מופתי מדמשק וסביבתה, מת לאחר שנפצע קשה מפיצוץ מטען חבלה בעיירה קודסאיה.

*- ראש הממשלה היוצא(והנכנס)של לבנון, סעד אל חרירי נבחר היום על ידי נשיא לבנון מישל עוון להרכיב ממשלה חדשה.

סעד אל חרירי נכנס לכהונה רביעית בתור ראש ממשלה, לבנון בקריסה מוחלטת כתוצאה ממשבר כלכלי חריף, באם לא יצליח לשפר את המצב הכלכלי בלבנון – ההפגנות יתמקדו בו וידרשו לפטרו. סעד אל חרירי ידרש להכריע בעניין שת״פ עם מדינות המערב אשר דורשות את הוצאת חיזבאללה מחוץ לתחום בתמורה לשיפור כלכלי מאסיבי. (קרדיט : מקור שני)

*- שלושה לוחמים המשתייכים למליציית- "اللجان الشعبية" -"פוג' הגולן " הנתמכים על ידי איראן נהרגו בתקיפה הישראלית שלשום שפגעה במחוז קוניטרה שבדרום סוריה.

כך מדווח : רמי עבדול רחמן מנכ"ל הארגון לזכויות האדם הסורי, היושב בבריטניה .

*- אזרבייג'ן הפגיזה תשתית אזרחית באיראן . יתר על כן, באקו שולחת מזל"טים מתוצרת ישראל מעל איראן, והציבה מחבלים סונים מסוריה ומלוב, לאורך הגבול האיראני.

*- צ'רלס ריצ'רד, מפקד הפיקוד האסטרטגי האמריקני-

" אני מציב את תמונותיהם יום יום לנגד עיניי של קים ואחרים נוספים כמו שי ג'ינפינג מסין, ולדימיר פוטין מרוסיה והאייתוללה האיראני עלי חמינאי כתזכורת מתמדת לאיומים שהם מציבים לביטחון הלאומי של ארצות הברית ובני בריתה .

על ארצות הברית להניע ברצינות מחדש את הדיון בנושא הרתעה אסטרטגית כנגד איומים מתעצמים וגוברים מצד מדינות אחרות, כולל צפון קוריאה ואיראן.

בהתחשב ביכולותיהם המתעצמות של רוסיה וסין והתנהגותה האגרסיבית של איראן בנוסף לאלה שמציבה צפון קוריאה ואיראן, עלינו להמריץ מחדש את השיחה הלאומית על חשיבות ההרתעה האסטרטגית.

אלה לא רק מסכנות את כוחותינו ואת בני בריתנו ושותפינו, אלא גם מסיטות מדינות אחרות כנגדנו ."

* מארק אספר, כינה את צפון קוריאה ואיראן כ "המדינות הנוכלות ביותר ", המהוות איומים רציניים לא רק על ארצות הברית גם על בניי בריתה.

*- ראשי המודיעין בארה"ב מזהירים: רוסיה ואירן מנסות להתערב בבחירות לנשיאות‌‎ ארה'ב ומאיימות על הבוחרים שלא יעזו לתת קולם לנשיא טראמפ.

באירן וברוסיה השיגו מידע על בוחרים על מנת להשפיע על הצבעתם. אירן שלחה מיילים מזויפים עם מידע מטעה למצביעים במטרה להטיל עליהם אימה, ובכך לשלוט במועמד שלו הם יצביעו‎ .