איראן מנסה באמצעות חיזבאללה להקים כוח צבאי בקונייטרה מול גבול ישראל

איראן מגבשת את הכוח החדש בחסות "ענף 220" – "الفرع 220", המכונה " ענף סאסא " – "فرع سعسع", בפיקודם של תושבים מקומיים ששירתו בעבר בשורות צבא סוריה וחלקם ממיליציית "פוג' הגולן" – "فوج الجولان" המסייע לכוחות המשטר הסורי .

המידע מגיע ממקורות צבאיים מקומיים המקורבים לאנשים המועמדים לגיוס וחלקם גוייסו ומובילים את הכוח החדש.

משימת הכוח החדש מתמקדת כעת בניטור כל המפקדים והמפקדים לשעבר המזוהים עם האופוזיציה הסורית, ופיקוח על הנעשה ברצועת הגבול עם ישראל .

מוחמד אל-חא'בי, קרוב משפחתו של לוחם בענף 220 , צוטט באומרו כי הוא יודע שהמטרה היא גם לסכל את הנוכחות הרוסית בקונייטרה , ולהקים בסתר תאים המזוהים עם חיזבאללה לכל אורכה של רצועת הגבול בין סוריה לישראל , מצפון לדרום.

לרוב הלוחמים המגוייסים במערך החדש יש נשק אישי וכמה מחסניות , אותו קיבלו במהלך הכשרתם מהוועדות העממיות –  "اللجان الشعبية"  ו-"פוג' הגולן ", התומכים בצבא המשטר, חלקם אף קיבלו נשק חדש.

אחת הדמויות הבולטות והמשפיעות ביותר שתורמות כסף רב למערך החדש, הוא מעמון ג'רידה, מהעיירה חאן ארנבה שבאזור קוניטרה, שהיה בעברו קבלן שזכה במכרזים של המשטר הסורי ובנה עבורם. כיום הוא פתח משרד במסווה של ארגון צדקה וסיוע לנפגעי המלחמה בשם " אל בוסתן" .רוב כספיי הארגון בעבר נתרמו על ידי איש העסקים הסורי רמי מכלוף.

מספר הלוחמים שגויסו עד היום לשורות יחידה זאת הוא כ- 250 לוחמים . ההרשמה עדיין בעיצומה ופתוחה למי שרוצה להצטרף ובלבד שהוא תושב אזור קונייטרה.

חאזם קבול – حازم كبول הוא איש המפתח החשוב ביותר של "חיזבאללה" בקונייטרה . רוב הפגישות לשיבוץ היחידה החדשה מתקיימות בביתו תחת אבטחה כבדה.

בעבר חאזם קבול עבר כמה השתלמויות ייעודיות ,באמצעות מדריכים של משמרות המהפכה באיראן ובלבנון, עוד בשנת 2016 .

איראן מנסה כל העת להגביר את שליטתה ונוכחותה בשטחי סוריה, לא רק בתחום הצבאי אלא גם בתחומים חברתיים .

ישנן מיליציות רבות המזוהות עם איראן ,בעלות לאומים שונים בסוריה, שהיא גם המממנת של מיליציות מקומיות רבות.

ישנה תחרות על שליטה צבאית באמצעות מיליציות התומכות בכוחות המשטר הסורי לבין אלו התומכות באיראן בנוסף למיליציות הנאמנות לרוסיה שמנסות לאחרונה להשתלט על מספר אזורים בדרום סוריה.

הפעילות הבולטת ביותר של איראן בתקופה האחרונה הייתה הניסיון להיות נוכחת בגבול סוריה-ישראל, במיוחד במחוז קונייטרה, בדרום המדינה.

כלי טיס ישראלים משגרים לעתים קרובות טילים על אתרי המשטר הסורי במחוז קוניטרה שבדרום מערב.

מפת הנוכחות האיראנית ברחבי סוריה:

המפה כוללת 125 אתרים, המפוזרים על פני 10 מחוזות, כאשר מחוז דרעא נמצאת בראש עם 37 אתרים, ואחריה דמשק והאזור הכפרי שלה עם 22 אתרים, ואז מחוז חלב עם 15 אתרים.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב