ארה"ב: פרס של 5 מיליון $ למי שיספק מידע על 2 בכירים של חיזבאללה

חיזבאללה נמצא שוב על הכוונת של ארה"ב.

ביום רביעי הודיעה ארצות הברית, על פרס לכל מי שיספק מידע על מפקד הכוחות המיוחדים של המיליציה בסוריה ותימן, וכן פרס דומה על יועץ המקורב למנהיג, חסן נסראללה.
בפרטים, החשבון הרשמי של תכנית "תגמולים לצדק" של משרד החוץ האמריקני, הודיע ביום רביעי, על פרס של עד 5 מיליון דולר, תמורת מידע על (היית'ם עלי טבטאבי), מפקד בחיזבאללה, שיוביל למעצרו, וכן פרס של 5 מיליון נוספים. על יועצו של חסן נסראללה, המכונה חליל יוסף חרב.
בתוכנית נכתב כי היית'ם עלי טבטאבאי, היה מפקד צבאי מרכזי בחיזבאללה, שפיקד על הכוחות המיוחדים של המיליציה בסוריה ובתימן.
"אם יש לך מידע עליו או על פעולותיו, ייתכן שאתה זכאי לפרס של עד 5 מיליון דולר", כך נכתב בהודעה.
הוא המשיך ואמר, כי עבודתו של טבטבאי בשתי המדינות, היא חלק ממאמץ גדול יותר של חיזבאללה, לספק הכשרה, ציוד ואנשים, לתמיכה בפעילות הטרוריסטית שלה.
הוא הוסיף, כי באוקטובר 2016, תואר טבטאבאי על ידי משרד החוץ כ-"טרוריסט עולמי".
ראוי לציין כי באוקטובר 2016, כלל משרד החוץ האמריקני את הייתם עלי טבטבאי ברשימת הטרוריסטים הזרים שלו.
בהודעה שפרסם המשרד באותה תקופה נאמר: "משרד החוץ כלל את הייתם עלי אל-טבטאבי, הידוע גם בשם אבו עלי אל-טבטאבי, ברשימת הטרור העולמי", והסביר כי משרד החוץ משתמש בסיווג זה, כדי להטיל עונשים על זרים, העלולים לבצע פעולות טרור, המאיימות על ביטחונם של אזרחי ארצות הברית, ועל ביטחונה הלאומי, ועל מדיניות החוץ שלה או על כלכלתה.
בנוסף, ההצהרה העלתה, כי טבטאבאי הוא מפקד צבאי בחיזבאללה , ושהה בסוריה, ויש דיווחים על נוכחותו גם בתימן, וציין כי פעולות המבוקשים בסוריה ותימן, הן חלק ממאמץ רחב יותר של חיזבאללה, לספק הכשרה ותמיכה חומרית ואנושית. ועל פעילותה הטרוריסטית


באשר לחליל יוסף חרב, ההודעה על התוכנית העלתה גם שהוא משמש יועץ צמוד למנהיג הארגון –  חסן נסראללה.
הוא הוסיף כי מה שנדרש ממנו הוא לעבוד כרכז צבאי בכיר בארגוני הטרור האיראניים והפלסטינים, שכן הוא הוביל ופיקח על פעולותיו הצבאיות של הארגון בשטחים הפלסטיניים ובמדינות רבות ברחבי המזרח התיכון.

הוא גם גילה כי מאז 2012, השתתף בהעברת סכומי כסף גדולים, לבעלות בריתו הפוליטית של חיזבאללה בתימן.
באוגוסט 2013, הכריז משרד האוצר האמריקני על האיש כטרוריסט עולמי.
ראוי לציין כי ארצות הברית הטילה, בספטמבר האחרון, סנקציות חדשות הן על איראן והן על לבנון, וסנקציות גם על בכירים בחיזבאללה.

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב