"איראן ממשיכה לתמוך ולספק רכיבים חיוניים למפעלי הטילים המדויקים"

איראן ממשיכה לתמוך ולספק רכיבים חיוניים להמשך פיתוחם של מפעליי הטילים המדוייקים בלבנון עבור החיזבאללה בלבנון וגם בעיראק ותימן – כך טוען מכון וושינגטון למדיניות המפרץ הערבי .

איראן אינה שקופה בהקשר לסטטיסטיקה של יצוא נשקה, אך על פי המכון הבינלאומי לחקר השלום בשטוקהולם, טהראן ייצאה נשק בשווי של -429 מיליון דולר מאז שנת 2000. הנתון האמתי עשוי להיות גבוה במקצת, אך הרפובליקה האיסלאמית נותרה ספקית נשק מינורי.

הסרת אמברגו הנשק על איראן אינה עשויה להשפיע על הביקוש ליצוא עבור החיזבאללה או עבור החות'ים בתימן לנשק המיוצר באיראן, אך ככל הנראה חיל האוויר הישראלי יישאר האיום הגדול ביותר עבור שרשרת האספקה המסורתית של איראן, מסוריה ללבנון. לפיכך, הרפובליקה האיסלאמית ממשיכה באותה הנחישות והדבקות לסייע בהעברות חשאיות של רכיבי נשק הכרחיים להמשך הרכבת הטילים המדוייקים הנבנים במפעלים תת קרקעיים בלבנון בתימן ואף בעיראק.  אסטרטגיה זו הפכה את מהנדסי היצור למפקדי השדה בשטח בתוך משמרות המהפכה האיראנים המכונה "כוח קודס ". תא"ל מוחמד חוסיין-זאדה חג'אזי היה המפקח על מפעליי הרכבת הטילים בלבנון לפני כניסתו לתפקיד חדש  בפיקוד כוח קודס .

המלחמה ב "פרויקט הדיוק" האיראני - אסטרטגיה ללא מוצא. מה ניתן לעשות? - עדכון  | על צבא ובטחון בראי הכלכלה

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב