חדשות הקורונה ליום 21-10-2020

*- ארה"ב מדווחת על כ -300,000 מקרי מוות נוספים במהלך המגיפה מאשר בשנה הרגילה

קרוב ל -300,000 אנשים נוספים מתו בארצות הברית בשנת 2020 במהלך מגפת נגיף הקורונה ממה שהיה צפוי בהתבסס על מגמות היסטוריות, כאשר לפחות שני שלישים מתו עקב COVID-19, כך עולה מדו"ח ממשלתי שפורסם ביום שלישי.

הדו"ח מ- CDC העריך כי 299,028 אנשים נוספים מתו בין 26 בינואר ל -3 באוקטובר, מאשר היה עולה מהמספרים הממוצעים מהשנים האחרונות.

ב- CDCדווח באמצע החודש על כ- 216,000 מקרי מוות בארה"ב מנגיף הקורונה.

*- מחקר חדש- הקורונה יותר קטלנית משפעת.

*- מחקרים חדשים מצביעים על ירידה עצומה בשיעורי המוות של COVID-19

שני מחקרים חדשים שנבדקו על ידי עמיתים מראים ירידה חדה בתמותה בקרב חולי COVID-19 המאושפזים. הירידה ניכרת בכל הקבוצות, כולל חולים מבוגרים יותר ואלה עם מצבים בסיסיים, דבר המצביע על כך שרופאים משתפרים בכך שהם עוזרים לחולים לשרוד את מחלתם.

"אנו מגלים ששיעור התמותה ירד באופן משמעותי", אומרת ליאורה הורביץ, רופאה החוקרת בריאות אוכלוסייה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת גרוסמן בניו יורק ומחברת של אחד המחקרים, שבדק אלפי חולים ממרץ עד אוגוסט. .

המחקר, שהיה במערכת בריאות אחת, מצא כי התמותה ירדה בקרב חולים מאושפזים ב -18 נקודות אחוז מאז תחילת המגיפה. לחולים במחקר היה סיכוי של 25.6% למות בתחילת המגיפה; כעת יש להם סיכוי של 7.6%.

*- סטארטאפ סינגפורי פיתח בדיקה בנשיפה לגילוי נגיף הקורונה תוך 60 שניות.

*- בריטניה תוציא 30 מיליון ליש"ט על ניסויים בהדבקת מכוונת של צעירים להחיש בדיקת חיסון COVID-19

יותר מ -30 מיליון ליש"ט מכספי ממשלת בריטניה הם מימון "ניסויי האתגר" הראשונים בעולם "COVID-19", בהם מתנדבים צעירים בריאים מודבקים בכוונה בנגיף כדי לזרז את התפתחות החיסון.

לניסויים יש פוטנציאל להניב תוצאות במהירות רבה יותר מאשר ניסויים בשטח החיסונים הקונבנציונליים בהם החוקרים חייבים להמתין למשתתפים להידבק בעולם האמיתי.

יש מדענים שמסתייגים לחשוף מתנדבים לנגיף שאין בו תרופה, אם כי ישנם טיפולים שהוכחו כמסייעים.

*- בדיקות מראות כי חיסון COVID-19 על ידי סינובק הסיני הוא בטוח, על פי מכון בוטנטן בברזיל

נראה כי חיסון ניסיוני שפותח על ידי סינובאק ביוטק בסין הוא בטוח במתן הגנה מפני מחלת ה- COVID-19 הנגרמת על ידי נגיף הקורונה החדש, כך הראו תוצאות ראשוניות של ניסוי קליני בשלב מאוחר שנערך בברזיל.

סינובאק היא יצרנית התרופות הראשונה שחשפה תוצאות ניסויים בשלב מאוחר, והעלתה את סין על מפת העולם בניסיונות לפתח חיסון נגד וירוס כדי להילחם נגד מגיפה שהרגה למעלה ממיליון בני אדם ברחבי העולם.

מכון בוטנטן של סאו פאולו, אחד ממרכזי המחקר הביו-רפואיים המובילים בברזיל המבצע את הבדיקות שלב 3, אמר כי החיסון בשם קורונאבק הוכיח את עצמו כבטוח לאחר שהמנות שלו נוסו על 9,000 מתנדבים.