"מוכנות צה"ל ללחימה בחזית תחת איום חומרי לחימה כימיים נמצאה לקויה"

דובר צה"ל פרסם היום תגובה לדו"ח מבקר המדינה שנושאו : " מוכנות ללחימה בחזית תחת איום חומרי לחימה כימיים" כדלקמן :

"צה"ל מודה למבקר המדינה על ביצוע ביקורת מעמיקה בנושא חיוני זה. צה"ל לומד את ממצאי הדו"ח, וכבר החל לתקן את הליקויים לאחר קבלת טיוטת הדו"ח, הן במטה והן בשטח.

בנושא שילוב האיום הכימי באימוני יחידות השדה- זרוע היבשה תבצע בקרה על אופן שיפור המוכנות של היחידות הלוחמות, בסדיר ובמילואים. בנוסף, אגף המבצעים עדכן והפיץ פקודה המגדירה מענה לפעילות חבלנית עוינת משולבת בחומרי לחימה כימיים בגבולות. זרוע היבשה תבצע בקרה על הכשירות המבצעית של האוגדות כפי שמנחה הפקודה.

סוגיית האחריות על משק הציוד הביולוגי כימי תסוכם במסגרת עבודת מטה אותה הנחה סגן הרמטכ"ל לבצע עד קיץ 2021.

נשק כימי – ויקיפדיה

בהתייחס לממצאים המועלים בדו"ח בנושא משקפי אב"ך למרכיבי משקפיים- הממצאים נכונים וצה"ל החל בתיקונם. במהלך 2018-2019 חודש מכרז אביזרי ראייה בין צה"ל לספק אזרחי, אולם המכרז לא כלל משקפי אב"ך. לנוכח זאת, החלה עבודת מטה לעדכון המכרז והוספת ניפוק משקפי אב"ך, ובכך יינתן מענה לפער.

צה"ל העלה במידה ניכרת את כשירות המערכות הייעודיות – אמצעי הטיהור המרכזי של גדודי האב"ך הנמנים עם גדודי הסיוע הקרבי ביבשה.

לבסוף, נבהיר כי בניגוד לעולה בדו"ח, בכל הפיקודים המרחביים ישנן פקודות המגדירות את האיום הכימי, כוחות הכוננות, לוחות הזמנים והמשימות והם פועלים בהתאם לפקודות אלה.

צה"ל ימשיך במשימתו להגן על תושבי מדינת ישראל, להתייעל, להשתפר ולהיות פתוח לביקורת עניינית."

עלה ברשת: ההתקפה הכימית – "תאונת עבודה" של המורדים הסורים

בזמן שקיעתו של משטר קדאפי בלוב השתלטו אירגוני טרור לרוב על מחסני נשק כימי אדירים והחלו למכור את תוכנם לכל המרבה במחיר .

עד שהמערב התעשת ושלח כוחות משימה להשתלט על הנשק הכימי הספיקו אירגוני הטרור לרוקן את המחסנים ולהעביר משם למקומות מסתור את תכולתן.

כבר אז דיווחו מקורות זרים כי נשק כימי רב זרם לחמאס שברצועת עזה על ידי רשתות של מבריחים שנעו מגבול לוב, חצו את כל שטח מצרים וסיני והביאו נשק זה לגבול הרצועה שם הם הועברו דרך רשת המנהרות המסועפת , שבמשך הזמן הצבא המצרי כבר הצליח להשמיד או לנטרל , למחסני החמאס והג'יהאד בעזה .

פירוק נשק כימי – ויקיפדיה

קרדיט לתמונה:ויקיפדיה

כמו כן פרסמו , אותן מקורות כי נשק כימי רב הועבר גם לידי החיזבאללה בלבנון.

כל מדינות ערב ואירגוני הטרור הפועלים משטחם יודעים בברור כי אם יעז מישהו מחורשי רעתה של ישראל להשתמש נגדה בנשק כימי הרי תגובתה של ישראל תהיה הרסנית כאילו היא הגיבה למתקפה אטומית נגדה . אין מדינה ערבית שפויה שתהיה מוכנה שיבצעו משטחה תקיפה בנשק כימי נגד מדינה ישראל.

הבעיה היא שיש כבר יותר ממדינה או יישות שלטת אחת , כמו לבנון , סוריה ורצועת עזה , שם התבססו אירגוני טרור הנתונים לפקודות ממדינות רחוקות שלא מהססות לפעול נגד מדינת ישראל באופן רצחני כל עוד לא ניתן לקשר אותן לעניין.

בכל מקרה הסכנה ברורה ,וידועה וככל הנראה מעכשיו גם מיידית, מה שגרר את מערכת הביקורת המרכזית של מדינת ישראל לבדוק את ההערכות הכוחות לנושא ולחשוף כי ההערכות מאוד לקויה, אם להשתמש בלשון המעטה .

ישראל עדיין חושבת בלשון של הרתעה שימנע הפעלת נשק כימי נגדה, אך כבר יש גורמים רשמיים שחושבים שאויבינו על גבולות המדינה כבר נמצאים מעבר לשיקולי החלטה ועברו לשלב תכנון התקיפה .

במקרה כזה יהיה מעניין לראות את התגובה הישראלית לפעולה מסוג זה.

Deseret Chemical Depot | C-SPAN.org