תרופה לחולים קשים וקריטיים, הנקראת אלוסטרה, פותחה בבי"ח הדסה עין כרם

"אלוסטרה" פותחה על בסיס מחקריו של פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקה פנימית ומחלקת קורונה בהדסה, וכבר נוסתה בהצלחה בעבר בעשרה חולי ספסיס (אלח דם), הנחשבת למחלה קשה שכיום אין לה תרופה.
"אלוסטרה מיועדת לטיפול במגוון רחב של מקרים שבהם יש פעילות יתר של מערכת החיסון, מה שמוביל לעלייה בהפרשות של חלבונים על ידי תאים של מערכת החיסון. התאים הנקראים ציטוקינים וגורמים לסערה ציטוקינית", מסביר פרופ' מבורך. "פעילותה מתבצעת על ידי טיפול בתאים שנלקחים מתורם בריא והינדוסם במעבדה באופן שירסנו עם הזרקתם לגוף החולה את הדלקת או סערת הציטוקינים הפוגעת מאוד בחולים".

הניסוי בחולי קורונה נערך תחת אישור ועדת הלסינקי של משרד הבריאות, והחוקר הראשי בניסוי היה פרופ' ואן הירדן, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ בביה"ח הדסה עין כרם.

מחברת אנלייבקס נמסר: "אנו שמחים שהחולים במצב קשה וקריטי החלימו בעקבות הטיפול באלוסטרה". מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין אמר: "למרות המלחמה מסביב ולצד היערכות אינטנסיבית לקליטת המספרים ההולכים ועולים של החולים הקשים, ממשיכה הדסה לחדש ולהוביל את פריצות הדרך בטיפול בחולי הקורונה הללו ושמחים שתרופה שפותחה במחקר בין כותלי בית החולים שלנו אכן מראה פוטנציאל טיפולי בחולים אלו".

אלטרולט - תרופה נוגדת דיכאון

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב