מבזקי חדשות ליום 19-10-2020. מתעדכן

*- התבססות האיראנים במזרח סוריה: המיליציה של חטיבת זיינביון, המזוהה עם איראן, החלה בהקמת מתקן מעצר בעיירה אל-טבני, שנמצאת בשליטת כוחות המשטר באזור הכפרי המערבי של דיר עזור.

לפי מקורות מיליציית "זינאביון" הסבה בית דו-קומתי שנתפס במרכז העיירה אל-טבייה, לבית מעצר, דבר המעיד על כך שהבית ממוקם בסמוך לשתי נקודות צבאיות השייכות למיליציה.

המיליציה חילקה את הבית על בסיס חדרים בודדים, שמספרם 50, כדי לעצור את המספר הגדול ביותר האפשרי בפנים.

המקור ציין כי זהו מרכז המעצר השני של המיליציה באזור הכפרי המערבי של דיר א-זור.

העצורים מנוהלים במשותף על ידי מיליציית "חטיבת פאטימיון" ומיליציית "חטיבת זיינביון", "המסונפת" למשמר המהפכה האיראני.

*- אלבוקמאל – מזרח סוריה : מותם של שני לוחמים מפקיסטן השייכים למיליציה העדתית (זיניביון) בכיכר אלפאיה באל-בוקמאל.
מקורות המשטר הצהירו כי סיבת מותם הייתה תאונת אופנוע, ואילו גורמים אחרים אמרו כי ההתנקשות הייתה באקדח משתיק קול. מי שמכיר את כיכר אלפאיה באל-בוקמאל יודע שלא סביר שתהיה שם תאונת אופנוע, בגלל דלילות התנועה.

*- איראן- ארה"ב – בחצות פג הסכם אמברגו הנשק על איראן לאחר כ13 שנה של איסור קנייה ומכירה של ציוד צבאי ונשק קונבנציונלי.

בחודש שעבר מועצת הביטחון של האו"ם דחתה את הצעת ארצות הברית על הארכת אמברגו הנשק על איראן, לאחר שסין ורוסיה הצביעו נגד ההצעה זו, בעוד צרפת בריטניה וגרמניה הסתפקו בלהמנע מלהצביע. כמו כן ארה"ב איימה להטיל סנקציות על מדינה שתנהל משא ומתן על מכירת ציוד ומערכות נשק צבאיות לאיראן. (קרדיט-  עולם החדשות בטלגרם)

*- בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת פונה לבית החולים הדסה-עין כרם בירושלים לאחר שנדבק בנגיף הקורונה ומצבו הדרדר.

*- אולטימטום סורי (בידיעה רוסית) – דיביזיה 25 כוחות מיוחדים בפיקודו של תת אלוף סוהיל אלחסן , מגייס 5 , נותן 48 שעות לכוחות הטורקיים לצאת מהעיירה הסורית – #الصرمان אלצרמאן במחוז אידליב . למה הוא חושב שהטורקים בכלל מתייחסים אליו ? או שמא הוא פועל בשם הרוסים ?

*- בכיר במודיעין הצבאי הישראלי – רמ"ח מחקר הפורש – "דרור שלום":

*- "אל-אסד השתמש בכלי נשק כימיים נגד עמו והקהילה הבינלאומית לא צריכה להחזיק אותו בחיים. אני לא יודע איך הם שמרו על הדיקטטור הזה. זה מסר רע לאנשים באזור."

*- "אנו מתערבים בענייני סוריה מבחינת מניעת אחיזתה של איראן. כל עוד אסד מרסן את איראן בסוריה, לא נפגע בו".

*- "נושא הגולן הוא פוליטי, ואני לא רואה אפשרות לקיים שיחות שלום עם אסד, מכיוון שהוא אינו שולט במדינה, אלא שולט באזור, וללא התמיכה הרוסית הוא לא היה קיים."

*- # איראן – מפקד בכוח קודס, "עבדול ראסול עבאדי", נמצא בתרדמת לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. עבדול ראסול היה אחראי על תיק ההסברה בכוח קודס . היה גם חבר של סולימני והצטלם איתו מה שמוריד מאוד את סיכויי ההישרדות שלו.

*- מריח כמו הדחה בצמרת…… בגלל ישראל ? חמינאי מחזיר את נציגו בסוריה, "טבטאבאי", וממנה את "הרנדי" במקומו. מהלך חשוב שנעלם מעיני המומחים .

*- #טורקיה – איברהים קאלין: "אם מצרים תגלה את הרצון לפעול באופן חיובי בנושאים אזוריים, טורקיה תגיב בעין יפה. אנחנו יכולים לעבוד במשותף עם מצרים על לוב, פלסטין ומזרח הים התיכון."

*- #מרוקו – בסוף שנת 2019, אמריקה הסכימה למכור נשק למרוקו, לפי שווי של יותר מ -10 מיליארד דולר, מה שהופך את מרוקו לראשונה מבין מדינות אפריקה שקונה ציוד צבאי אמריקני. על בסיס זה, אמריקה העניקה למרוקו את דרגת "בעלת ברית אסטרטגית" אחרי תוניסיה, שגם היא קיבלה דרגה זו בשנת 2015.

*- מרכז המחקר של "פיו":

קתולים לבנים:
טראמפ: 52%
ביידן: 44%

פרוטסטנטים לבנים ביניהם הם אנגליקנים: טראמפ: 78%

פרוטסטנטים שחורים: ביידן 90%

יהודים: ביידן 70%

קתולים לטיניים: ביידן 67%

אתאיסטים: ביידן 83%

אחוזי המצביעים החשובים ביותר: נוצרים לבנים (44%) , שחורים פרוטסטנטים (7%), לטינים קתולים (5%) ,יהודים (2%), אתאיזם (28%)

*- צרפת מדינת עולם שלישי ? על רקע כישלון צרפת בניהול משבר הקורונה, משטרת צרפת מתחילה לערוך חיפוש במשרדיהם של בכירים בהווה ובעבר במסגרת חקירת ניהול משברים. ביניהם שר הבריאות הצרפתי, וראש הממשלה לשעבר אדואר פיליפ. או במילים אחרות נ יצלו את המשבר לעשות לביתם .

*- #דמשק – גבר ואשתו מוכרים את הכליות שלהם בדמשק, כדי לשלם חובות ולקנות בית ומונית. זה בא לאור התפשטות אירגוני פשע שמוכרות איברים באזורים שבשליטת משטר אסד.

*- עד היום הצבא האזרבייג'אני הצליח להשתלט על כ -4% מאזור מחוז קרבאך.

*- משרד החוץ הרוסי רואה בעמדתה של מפלגת איראן הלבנונית – החיזבאללה ,עמדה אחראית במשא ומתן לתחום הגבולות עם ישראל .

*- קרן המטבע הבינלאומית מעריכה את הפסדי הכלכלה העולמית בחמש השנים הבאות, עקב הקורונה, ב-28 טריליון דולר.

*- העיתון הספרדי Publico: "הליגה הערבית הוקמה על ידי בריטניה בשנת 1945 כדי להגן על האינטרסים שלה ולהראות אותה כארגון עצמאי, אך היא תמכה בהקמת הפרויקט הציוני שלוש שנים לאחר הקמתה.

מצב זה השתנה מעט, עם השינוי במאזן הכוחות בשנות החמישים עם צמיחת ההשפעה האמריקאית והגעת עבד אל נאצר ונשיאי השמאל שהתנגדו לאימפריאליזם, אך המצב תוקן שוב כשסאדאת חתם על הסכמי קמפ דיוויד. "

*- האיחוד האירופי מטיל סנקציות על הבעלים של חברת וגנר הרוסית, "החבר של פוטין", עקב פעילות החברה בלוב.

*- #עיראק – החוזה לפיתוח שדה הגז מנסוריה שנחתם עם קונסורציום בהובלת חברה טורקית בוטל, ואנקרה מזמינה את ראש ממשלת עירק לבקר אותו.

*- החלפת שבויים בתימן – 249 לוחמים חות'ים תמורת 15 סעודים ו-4 סודנים .

*- אתר לבנוני חושף זהותם של מומחים של החיזבאללה העוסקים בפעילות סייבר התקפי.

*- משרדו של חמינאי מצייץ כי איש אינו יכול למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני אם תרצה בכך, ופומפאו מגיב לו ואומר כי אמריקה לא תאפשר למדינה שתומכת בטרור להשיג את הנשק המסוכן ביותר בעולם, ותמנע את זה מלהתרחש.

*- מוחטבה זונור במהלך להפיל את נשיא איראן ,הוא מבקש מחברי פרלמנט "לחתום על מסמך לסיום כהונתו של חסן רוחאני". בטענה שכל הבעיות במדינה כתוצאה מניהולו הקלוקל של הנשיא.

ראש הוועדה האיראנית לביטחון לאומי ומדיניות החוץ, מוג'טבה זונור, ביקש את תמיכתם של חברי הפרלמנט באיראן לחתום על מסמך פיטורים של הנשיא חסן רוחאני.

זונור הגיש את הבקשה בטענה שרוחאני הוא האחראי לכל הבעיות באיראן.
לדבריו, הפעולות לפיטוריו של רוחאני עדיין בעיצומם.

בסך הכל 44 מתוך 290 נציגים חתמו על המסמך אך 11 חזרו בהם ומשכו את חתימתם.

" אני מבקש מנציגים אחרים לחתום על המסמך שנוכל לסיים עם ההפרעות והבעיות הקשות במדינה על ידי פיטורי הנשיא היקר."

על מנת להגיש הצעת אי אמון כנגד פיטוריי הנשיא, צריכים לחתום על המסך לפחות שליש מחברי הפרלמנט, על פי סעיף 89 לחוקה.

השמרנים, המהווים רוב בפרלמנט, מאשימים את ממשלת רוחאני שאינה מתפקדת מספיק בממשלה .

רוחאני, שתקופת כהונתו מסתיימת בשנה הבאה, נאבק ומתמודד עם סוגיות כלכליות מקומיות ומחוץ לאיראן הגורמות לנזקים מצטברים,בפרט עם הופעת וירוס הקורונה חלה עלייה חדה באינפלציה והמטבע האיראני ממשיך לקרוס .

רוחאני ניסה להסיט את הביקורת בכך שהוא מאשים את הסנקציות האמריקניות בבעיות הכלכליות שנוצרו, במקום להאבק ולמצוא פתרונות ולהתמודד מול התפשטות הנגיף .

*- שר האוצר האמריקני נחת בישראל בדרך לבחריין לפגישה עם ראש המוסד.
שר האוצר האמריקני נחת בישראל בדרך לבחריין לפגישה עם ראש המוסד. השניים דנו בהמשך הסדרה מול מדינות נוספות באיזור בעקבות הסנקציות והמשך הלחץ הכלכלי על איראן. טיסה ישירה לבחריין צפויה בהמשך היום.

*- שר הביטחון בני גנץ הגיע הבוקר לבית חולים תל השומר לאחר שלא חש בטוב להתייעצות עם רופאו האישי ד"ר שלמה שגב. גנץ צפוי לעבור בדיקות בבית החולים בזמן הקרוב.

*- מפקד פיקוד דרום של ארה'ב לשעבר גנרל דאגלס פרייזר- " הציר איראן-סין-רוסיה מאיים על האינטרסים של ארה"ב וישראל. השותפות המתגבשת בין סין, איראן ורוסיה מהווה איום חמור הן על האינטרסים של ארה"ב והן של ישראל. בשבועות האחרונים מתגברת לה מערכת יחסים מטרידה בדרום מערב אסיה שיש לה השלכות ביטחוניות חמורות הן על ארצות הברית והן על ישראל. ארה"ב צריכה להמשיך ולתמוך בישראל במאמץ לכונן יחסים דיפלומטיים , לא רק עם מדינות המפרץ וסעודיה אלא גם עם פקיסטן. "

*- תא"ל "ג'אסים מוחמד אלסאלח" מת בעקבות אירוע מוחי. דווח כי הוא היה קצין במטכ"ל בדמשק. יליד אזור חומס. עוד קצין סורי בכיר שמת בנסיבות עלומות.

*- טראמפ דרש להציג לו תכנית לנסיגה כוללת של כוחות אמריקאיים מסומליה.

*- סיור קצינים בכירים סורים מדיביזית הקומנדו 15 הפרוסים בגזרה המזרחית של מחוז סוידאא' בדרום המדינה עלה על מוקש אדם. 4 קצינים וחייל נפצעו.
2 מהקצינים בדרגת תת אלוף.
הכנסת מוקשי אדם לזירה, יחד עם מטענים אישיים בהרכבה עצמית מצביע על מעורבות הולכת ומעמיקה של משמרות המהפכה האיראנים בשטח של דרם סוריה תוך החדרת חימושים תיקניים לאזור הפרוע הזה . אם מוקשי אדם כבר שם ,זה יהיה עניין של זמן עד שזה יגיע לגבולנו.

*- בפיצוץ שאירע ביום חמישי האחרון בגדוד משמר הגבול המצרי מערבית לעיירה ביר אלעבד בצפון סיני נהרגו לפחות 7 חיילים. לא ברור מקור הפיצוץ.

*- גל שלישי מאיים ומשמעותי של הדבקות בקורונה מתחיל להיבנות בארה'ב . אוויר קר מתחיל להכנס למספר מדינות. מספר מומחים מצפים לגל משמעותי קשה לאחר שהקורונה כבר החלה להתבסס באזורים הכפריים של המדינה.

הכותרות מתחילות להיות מבהילות. מנסים להרתיע אנשים שיפעלו לפי הכללים אך נראה שיותר ויותר כבר עייפים מזה ורוצים לחזור לחיים רגילים.
כבר אמרנו – חורף מאיים הולך ומתקרב אלא שהפעם מצטרף לקורונה גם נגיף השפעת. לא הזמן לזלזל. ראו הוזהרתם!!

*- טראמפ הולך על כל הקופה ומשחרר את כל המעצורים- "למדנו בחודשיים האחרונים: ג'ו ביידן הוא פוליטיקאי מושחת", אמר טראמפ לתומכיו, "ומשפחת ביידן היא מפעל של פושעים."