זרועות ההשקעה של האמירויות: ADIO + ADIA + FDI ושאר ירקות

UAE-new-Logo-wide-2

מה עומד מאחורי הגוף הנקרא "משרד ההשקעות של אבו דאבי”?

בתאריך ה 16 בספטמבר, הודיע גוף בשם משרד ההשקעות של אבו דאבי (ADIO) שלא היה מוכר למרבית האנשים בישראל, על כי הוא עומד להקים בישראל משרד מקומי.
כדי שנוכל להבין את המשמעות, אסביר כי מדובר בגוף ממשלתי של אמירות אבו דאבי, שנועד לרכז ולסייע להשקעות באמירויות, הכולל תוכניות רבות להשקעות בתחומים שונים (מדובר בעשרות מיליארדי דולרים), קרנות השקעה לסקטורים שונים, מחקלאות מתקדמת, דרך רפואה, חינוך, תיירות, שירותים פיננסיים וביטוח, לוגיסטיקה, אנרגיה, ייצור (מייצור מזון, דרך פטרוכימיקלים ופלסטיקה, מכונות, ועד לתעשייה ביטחונית ואירוספייס) וכמובן תחומי מחשוב ותקשורת, ועוד תחומים נוספים, כאשר תחת תחומי ההשקעות השונים, ישנן גם קרנות עבור תוכניות האצה, כגון קרן Ghadan 21 שנועדה למאיץ סטרטאפים בתחומי הייטק שונים.
בין יתר תחומי האחריות של ADIO נמצא גם את הטיפול בהשקעות זרות ישירות (FDI – foreign direct investment) בחברות באבו דאבי, ולטובת נושא זה, יצרה ADIO בשנת 2018 תוכנית בת 13.6 מילארד דולר.

ADIO-Logo-2

אוסיף ואומר שכדי למנוע אי הבנה ובלבול, יש להבחין בין ADIO שנועדה לרכז, לעודד ולתמוך ע"י השקעות, בחברות שיפעלו באבו דאבי, לבין ADIA (Abu Dhabi Investment Authority) שהיא קרן העושר הריבונית של אמירות אבו דאבי, ונועדה להשקיע את הכסף הרב שנוצר מתעשיית הנפט, למען הדורות הבאים (והאומדנים השונים מעריכים שבקרן זו יש כ 830 מיליארד דולר) ומשקיעה בהשקעות שונות במגוון גדול של תחומים, מחוץ לאמירויות.

ד"ר טאריק עבדול קאדר איברהים בין הנדי, (המוכר בישראל בשם המקוצר, טאריק בין הנדי) פגש מאז שהפכו היחסים בין המדינות לגלויים, ישראלים רבים, החל מנציגים רשמיים של מדינת ישראל (לדוגמה דוד לפלר, מנכ"ל משרד הכלכלה) וכלה בנציגי גופים ישראלים שונים ממגזרים שונים של המשק הישראלי, חלק מתוצאות הפגישות והמגעים השונים, שחלקם נעשה לאורך זמן, מתחת לפני השטח, ניתן כבר לראות בין אם בהכרזה על פתיחת המשרד של ADIO בתל אביב, וכלה בחתימה על הסכם שת"פ עם מכון היצוא הישראלי, ב 5 באוקטובר, ואני יכול להניח כי תוצאות חלק מהפגישות הללו, ופגישות עבודה נוספות בעתיד, נוכל לראות בפרסומים עתידיים על השקעות ושיתופי פעולה של ADIO וגופים שונים במשק הישראלי.

מאז ההכרזה הפומבית על פתיחת המשרד בתל אביב, נכתבו מילים רבות על גוף השקעות זה, ועל גופי השקעות אחרים של אבו דאבי והנסיכויות האחרות.
תוכלו למצוא בכל ערוצי התקשורת השונים שלל ידיעות, כתבות ומאמרים מלומדים, על ADIO ועל האפשרויות הגלומות בהשקעות של גופים שונים מהאמירויות, ובשיתופי פעולה אפשריים.
אבל מה עם מילה על מי האדם האוחז בהגה הניהול של אחד מגופי ההשקעה הגדולים באמירויות?

אבל לפעמים, קוראים יקרים, מאחורי הפרטים היבשים, יכולים להסתתר סיפורים מעניינים שיכולים לספק לנו תמונה עשירה יותר של המתרחש, וחלקם הם הסיפורים של האדם שעליו מדברים בחדשות.

מי זה הוד מעלתו ד"ר טאריק עבדול קאדר איברהים בין הנדי:

Tariq-Bin-Hendi-2

ד"ר טאריק עבדול קאדר בן הנדי (طارق عبدالقادر إبراهيم بن هندي) מונה בסוף מרץ השנה, למנכ"ל משרד ההשקעות של אבו דאבי ADIO (על המינוי החליט נסיך הכתר של אבו דאבי, השייח’ מוחמד בן זאיד אל נהיאן – MBZ)

את השכלתו לתואר בניהול עסקים החל לאחר שסיים תיכון בגיל 16, בלימודי תואר במקביל ב Columbia Business School שבאוניברסיטת קולומביה בניו יורק, וב- Imperial College Business School שבאימפריאל קולג' לונדון, שני מוסדות בעלי שם בין לאומי, והמשיך ללימודי דוקטורט ב Imperial College Business School.

למרות גילו הצעיר, יש לו ניסיון של מעל 13 שנה, בתפקידי ניהול בתחומי הפיננסים וההשקעות, וביניהם:
מילא שורת תפקידים בכירים בבנק NBD באמירויות, בהם סגן נשיא וראש הועדה המייעצת של הבנק.
מכהן במועצת המנהלים של חברת הביטוח AXA GCIC, חברת הבת האמירתית של AXA הצרפתית, מחברות הביטוח הבין לאומיות הגדולות בעולם.
מכהן במועצת המנהלים של בורסת הזהב והסחורות של דובאי.
מכהן במועצת המנהלים של קבוצת שירותי הדואר של האמירויות.
וכן עבד בחברת הפיתוח, נדל"ן וקרן השקעות בנדל"ן המניב MULKIA ובסיטי בנק האמריקאי ועוד.

Tariq-Bin-Hendi-1

ד"ר טאריק בין הינדי נשוי ואב לשני בנים, בני חמש ושבע, אומר שבתור אדם ממוצא חצי אמירתי וחצי אמריקאי (כמו לא מעטים מאזרחי האמירויות, שמוצאם מעורב), תמיד מצא עצמו מגשר על הפער שבין מזרח למערב, וכשהיה במערב, היה מגן על הערבים, וכשהיה במדינות העולם הערבי, היה מגן על המערביים, ומוסיף שראה בכך דבר חשוב מאוד, היות ואנשים רבים בשני הצדדים מקבלים מידע מטעה או שגוי על תרבויות אחרות, והוא ראה בכך דבר מאתגר ומספק בכך שהרגיש שתרם להבנה טובה יותר ולו של אדם אחד בכל פעם.
בין הינדי מספר כי להיות ממוצא מעורב, איפשר לו לשלב את הטוב משני העולמות, אבל היווה גם אתגר והוא הרגיש שהוא צריך לעבוד קשה יותר ולהוכיח עצמו יותר מאחרים, הן כנער והן כאיש מקצוע.

בן הינדי מספר כי שהתחיל ללמוד באוניברסיטה בניו יורק, הוא רצה להמשיך ללימודי רפואה ולהיות רופא ילדים, כי תמיד רצה לעזור לילדים, ובמהלך שנת הלימודים הראשונה, פגש מרצה שפתחת בפניו אופקים חדשים כשהסביר לו שאם הוא יהיה מצליח מבחינה כלכלית, הוא יוכל לעזור לילדים בדרכים רבות ולדוגמה שאם יוכל לעזור לילדים לקבל חינוך והשכלה, תהייה לכך השפעה חיובית על כל חייהם, וכן גם יוכל לעזור לא רק לילדים, ותובנה זו היוותה נקודת מפנה בחייו.

בנוסף לעבודה ולמשפחה, ד"ר בין הינדי מוצא את הזמן לשמש כמנטור לצעירים, ואומר כי הדבר החשוב ביותר הוא להקשיב, ושאין הוא אומר לבני חסותו שהם עושים טעות, אלא פשוט מציע דרך אלטרנטיבית למה שהם חושבים, ומעודד את הצעירים שתמיד ימשיכו לדחוף עצמם קדימה ולא לוותר, אם זה משהו שהם באמת רוצים, ותמיד להמשיך לנסות להגשים את שאיפותיהם.

ADIO-mentoring-1

 

ולסיום נחזור ונחבר את האדם, את הגוף שבראשו הוא עומד, אל התהליכים באזורנו ולחדשות, ותוכלו לראות מה הוא אומר בסרטון קצר שפורסם בחשבון הטוויטר הרשמי של משרד החוץ הישראלי, המשמש כשגרירות וירטואלית למדינות המפרץ, ולקידום דיאלוג עם אזרחיהן, ובו ד"ר טאריק עבדול קאדר איברהים בן הנדי, מדבר על שת"פ עם ישראל.

קרדיט: אביעד, מקבוצת נציב, ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון