קורונה בארה"ב: תחזיות קודרות באשר למספר המתים הצפוי בעתיד הקרוב

כבר באמת לא כל כך משנה מי יזכה בנשיאות בארה"ב , בכל הקשור במגפת הקורונה בארה"ב כבר אין הרבה מה לעשות כדי לעצור את מספר המתים ההולך וגדל בקצב שהעולם טרם ראה.

גם אם נשיא חדש יעלה בארה"ב , הוא יאלץ להסתתר מפני הנגיף עוד הרבה זמן בגלל היותו בקבוצת הסיכון עקב גילו המבוגר ומחלות הרקע מהן הוא סובל.

מודל מפתח צופה כ- 171,000 מקרי מוות נוספים בארה"ב הקשורים לנגיף הקורונה עד פברואר 2021, מספר שמייצג עלייה של 78 אחוזים – כך מפרסם אתר החדשות האמריקאי "דה היל" .

המודל מהמכון למדידות והערכה בריאותית – Institute for Health Metrics and Evaluation – בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת וושינגטון מעריך כי עד ל -1 בפברואר יהיו בארה"ב 389,087 מקרי מוות.

אם כל האמריקאים ישתמשו במסכות פנים, התרחיש הטוב ביותר של המודל מעריך כי מספר מקרי המוות עד תאריך זה יגיע ל- 314,000. המודל, עם זאת, צופה יותר מ- 477,000 מקרי מוות אם יקלו על חובת עטיית המסכות.

WHO Boosts Coronavirus Face Mask Recommendations | Voice of America - English

"אנו מצפים שמקרי המוות יפסיקו לרדת ויתחילו לעלות בשבועיים הקרובים," אמרו החוקרים, על פי CNN. "נראה כי גל החורף התחיל מעט מאוחר יותר מהזינוק באירופה. מקרי המוות היומיים יגיעו ליותר מ -2,000 ביום ,בחודש ינואר, אפילו כאשר מדינות רבות מחזירות את החובה לעטיית המסכות לפני סוף השנה."

נכון ליום חמישי בבוקר, הממוצע היומי בארצות הברית  כעת נמצא בכ-52,345 מקרים יומיים חדשים, עלייה של 16 אחוזים מהשבוע הקודם.

ניתוח של נתוני COVID-19 מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס מגלה כי 21 מדינות רושמות שיא של ממוצעים שבועיים של מקרים חדשים מאז תחילת המגיפה, כך דיווחה CNN.

המדינות שרואות שיא במקרים חדשים כוללות את אלסקה, קולורדו, איידהו, אילינוי, אינדיאנה, קנזס, קנטקי, מינסוטה, מיזורי, מונטנה, נברסקה, ניו מקסיקו, צפון דקוטה, אוהיו, אוקלהומה, אורגון, דרום דקוטה, יוטה, מערב וירג'יניה. , ויסקונסין וויומינג.

מומחי בריאות הציבור מזהירים כי מספרי הנדבקים ימשיכו לעלות כאשר מזג האוויר מתקרר ואנשים נמצאים יותר בתוך מבנים סגורים.

Is COVID-19 a seasonal disease? | World Economic Forum

אנתוני פאוצ'י, המומחה הבכיר ביותר למחלות זיהומיות בממשלה, הזהיר ביום חמישי כי משפחות אמריקאיות צריכות "להעריך את הסכנות הטמונות במפגשים משפחתיים בחג ההודיה  בכל הקשור בנגיף הקורונה".

"אנחנו באמת צריכים להיזהר הפעם, וכל משפחה בודדת צריכה לדעת את סיכון בכך, במיוחד כשיש אנשים שנכנסים מחוץ לעיר שאולי היו במטוסים או בשדות תעופה", אמר פאוצ'י.

הוא כינה את המצב הנוכחי בארה"ב "די מדאיג".

"אנחנו באמת צריכים להכפיל את הצעדים הבסיסיים הנחוצים לשמירה על בריאות הציבור שאנחנו מדברים עליהם בכל יום ויום כי הם יכולים לחולל את השינוי", אמר.

India coronavirus: The 'mystery' of low Covid-19 death rates - BBC News