המצפה הסורי: הסלמה בהתנקשויות באזורים הנשלטים על ידי המשטר בדרעא

מטען שהוצמד למכונית הנושאת בכירים במיליציות האופוזיציה, באזורים הכפריים של מחוז דארעא בדרום סוריה, הרגה חמישה מהם.
המצפה הסורי לזכויות אדם דיווח ביום רביעי, כי חמישה בני אדם, בהם שלושה בכירי פלגי האופוזיציה הצבאית לשעבר, נהרגו, לאחר פיצוץ במכונית בה נסעו בצפון דרעא, הנמצאת בשליטת כוחות המשטר.

תמונה
חמושים לא מזוהים תקפו את המכונית בצומת טבנה הסמוך לעיר איזרא, שכוחות המשטר מרחיבים בה את אחיזתם הביטחונית , בתקופה שבה הכוח של מתנגדים לשעבר מתגבר באזורים אלה. לאחר שנרשמה הפוגה מקומית בתיווך רוסי.
על פי הסטטיסטיקה של המצפה הסורי, מספר הפיגועים וניסיונות ההתנקשות בדרעא, בצורות ובשיטות שונות, באמצעות פיצוץ , מוקשים, כלי רכב ממולכדים וירי על ידי תאים חמושים, בתקופה שבין יוני 2019 ועד היום הגיע ל 714 פיגועים והתנקשויות.

מספר ההרוגים מאותם ניסיונות הגיע ל 474, כולל 130 אזרחים, בהם 12 נשים ו -15 ילדים, בנוסף ל 211 אנשי כוחות המשטר והלוחמים הנאמנים לו ואלה שמשתפים פעולה עם כוחות הביטחון, ו -89 מלוחמי הפלגים שהגיעו לפיוס עם המשטר, ועכשיו הם נמצאים בשורות שירותי הביטחון של המשטר, כוללים מפקדים לשעבר, 23 מיליציות סוריות הנמצאות באזור, ומזוהות עם "חיזבאללה" הלבנוני, וכוחות איראניים, בנוסף ל- 22 מליציות, המכונות כביכול "הגייס החמישי".
ה"בריונות "של המיליציות המקומיות המזוהות עם רוסיה, מעלה את חמתם של הסורים,בגלל גירוש תושבי הכפר של אל-מליקיה במחוז חסאקה שבצפון מזרח סוריה, כוחות רוסים תכננו להקים בסיס צבאי, לאור הסלמת הכעס העממי על הנוכחות הרוסית במדינתם, על פי מומחים.

תמונה

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב