הארגון לזכויות אדם:אסד ופוטין פושעי מלחמה בגין פשעים כנגד האנושות

דו'ח של הארגון הבין לאומי לזכויות אדם קובע : אסד ופוטין פושעיי מלחמה שיש להעמידם לדין בגין האשמה החמורה מכל – פשעים כנגד האנושות !

משמר זכויות האדם ( Human Rights Watch) הוא ארגון בינלאומי עצמאי למחקר, לקידום והגנה על זכויות האדם בעולם. הארגון, שהוקם בשנת 1978, נחשב כיום לאחד הגדולים והחשובים שבארגוני זכויות האדם הבינלאומיים, והארגון הגדול ביותר לזכויות אדם שבסיסו בארצות הברית. הארגון שם לו למטרה לחשוף הפרות זכויות אדם ברחבי העולם, ובדרך זו להעניק כוח למדוכאים ולחייב את המדכאים לתת דין וחשבון על מעשיהם.

הארגון Human Rights Watch, מפרסם היום דו'ח(יום חמישי), כי ההתקפות שבוצעו ע"י הכוחות הסוריים והרוסים על תשתיות אזרחיות בצפון מערב סוריה מביא את
רוסיה וסוריהלהיות  מואשמות בפשעים נגד האנושות ".

הארגון דורש להעמיד לדין את האחראים .

הדו"ח קובע כי ההתקפות הברוטליות פגעו קשות בזכויות הבסיסיות של בני האדם הזקוקים לשרותים מינימאלים כגון : בריאות, חינוך, מזון, מים ומקלטים למחסה כנגד הפורענות הפושעת של רוסיה וסוריה .הם גרמו לעקירה המונית של מעל 13,500,000 תושבים, יותר מכל מדינה אחרת בעולם ,במשך העשור האחרון ,והרגו אלפי אזרחים תמימים חפים מפשע .

I'm one of hundreds of archaeologists exiled from Syria who's mourning what  the war is costing us

הדו"ח מצביע על עשרה בכירים אזרחיים וצבאיים סורים ורוסיים שהיו מעורבים באופן ישיר בפשעי מלחמה מכוח אחריותם הפיקודית.

הארגון מאשים את מנהיגי האזרחים והצבא להם אחריות פיקודית על ההתקפות הרצחניות באידליב. לטענת הארגון, נשיא סוריה בשאר אל-אסד ונשיא רוסיה וולדימיר פוטין הם האשמים העיקריים לכך.

"נראה כי ההתקפות הבלתי חוקיות בעליל החוזרות ונשנות הן חלק מאסטרטגיה צבאית המכוונת להשמדת תשתיות אזרחיות לשם גירוש האוכלוסייה. למתקפות אלו לא היתה שום הצדקה. מטרתן נועדה להקל על ממשלת סוריה להחזיר את השליטה באותם האזורים הללו לידה . " – כך צוטט בדו"ח מנכ"ל ארגון Human Rights Watch, קנת רוט.

הארגון תיעד 46 הפצצות אוויריות וקרקעיות, בהן דווח על שימוש בתחמושת פצצות מצרר ונשק לא קונבציונאלי אחר. הארגון חקר וראיין יותר מ -100 אנשים שהיו עדים ל -46 ההפצצות, וכן סקר ותיעד עשרות תמונות לוויין ויותר מ -550 תמונות וסרטונים שצולמו באתרים המותקפים, לרבות רשומות של בקרי טיסה.

הארגון חשף והפנה את ממצאיו ושאלותיו לממשלות סוריה ורוסיה, אך לא קיבל תגובה מהשניים.

הארגון דורש את התכנסותה של האסיפה הכללית של האו"ם ולאמץ ולקבל מייד החלטה, לרבות הצהרה, הקוראת להטיל סנקציות ממוקדות על מפקדי הצבא וראשי הממשל הסוריים והרוסים המעורבים בפשעי מלחמה, פשעים ברוטלים כנגד האנושות והתעללויות חמורות אחרות כפי שתועדו בדו'ח.

ארגוני זכויות האדם – התבכיינות מיותרת

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב