מבזקי חדשות ליום 16-10-2020. מתעדכן

*-טורקיה מכריזה על סגירת המרחב האווירי מחר 16.10.2020 למשך כ- 6 שעות בסמוך לעיר סינופ השוכנת לחוף הים השחור . סגירת המרחב האווירי בעקבות הכוונה לערוך בדיקה למערכת ההגנה האווירית s-400 . הניסוי יבוצע באש חיה .

*-במהלך היום נחתו מספר טיסות מטען בתוך שטח סוריה בדמשק.

תמונה

*- דוברות שב"ס: בתום פעילות של כוחות הביטחון, הוגש בחודש אוגוסט האחרון כתב אישום נגד אסיר ביטחוני המשוייך לחז"ע ומרצה מאסר עולם משנת 2001. כתב האישום כולל חמישה סעיפי אישום בהם קשירת קשר לריגול, קשירת קשר למגע עם האויב וקשירת קשר למניעה מכוחות הביטחון מלבצע את תפקידם.

בין היתר מואשם האסיר הביטחוני כי ניסה לשדל אסיר שהשתחרר מהכלא שיפעל באמצעות אחרים לביצוע פריצות סייבר לטלפונים חכמים של קצינים בכירים בשירות בתי הסוהר ולייצר כנגדם וכנגד הארגון תעמולה תקשורתית פוגענית. נדגיש שהמזימה לא יצאה אל הפועל.

*-ארה"ב: רפאל תשלים אספקת 'מעיל רוח' לטנקי אברמס עד סוף השנה.

*- מפקד משמרות המהפכה האיראני לשעבר תא"ל חוסיין דהגן  אומר כי אזרחי איראן צריכים להיות "ערניים בבחירות ולבחור מועמדים שהוכיחו את ערכם.
מפקד ה- IRGC Dehghan הודיע כי יתמודד לנשיאות ביוני 2021. גם קציני IRGC אחרים מיקמו עצמם להשתתף במרוץ. אבל הוא בעל הסיכויים הכי גבוהים.
זו פעם ראשונה שאיש צבא של משמרות המהפכה האיראנית ,אם יבחר, יעמוד בראש הנשיאות האיראנית, פירושו של דבר, הכנסת אצבע משולשת בעין של אמריקה, לאחר שאמריקה הכריזה על משמרות המהפכה ארגון טרור, זו עוד נקודת חיזוק של משמרות המהפכה בשליטה ללא עוררין באיראן.

*-מטוסי מודיעין של ישראל באוויר גם היום . ללא ספק עוקבים אחרי בעלי עניין.
🇮🇱 ✈️ KC-707 3W6C 290
🇮🇱 ✈️ G550 נחשון איתם 537
🇮🇱 ✈️ G550 נחשון איתם 569
🇮🇱 ✈️ C-130J-30 הרקולס 4X980
🇸🇪 ✈️ GIV SP SVF633https://t.co/SPZGDCc8p6

*- לבנון – האם הקרע בדרך?

מקריאה של חומרים המגיעים מלבנון אחרי המפגש שהיה אתמול בנקורה עולה, לבנון ניצבת בפני הגרוע מכל, חוסר הסכמה מצד ארגון חיזבאללה מהתהליך שהחל אתמול בין לבנון וישראל.חשוב לציין נקודה חשובה מאוד, חיזבאללה יחד עם ארגון אמ"ל עדיין לא שברו את הכלים אבל, זה יכול לקרות מהר יותר ממה שזה נראה.

הבעיה??

איך הם מתכוונים לשבור את הכלים? מלחמת אזרחים?  חיסול חייל/ים ישראלים (חס ושלום) ארוע שיתחיל את מלחמת לבנון השלישית?

כשבוחנים את האפשרויות אין להם או לנצראללה הרבה אופציות, הוא יצטרך להחליט מהר כי השעון מתקתק.

הלבנונים בשבועיים האחרונים דאגו להפיץ בכל מדיה אפשרית, "פנינו לא לשלום או לנורמליזציה עם ישראל". לא סתם הם דאגו להפיץ את זה, הם יודעים שזה נפיץ.

בעוד שבועיים יפגשו שוב שני הצדדים בדיוק באותה מתכונת. קשה לי מאוד לראות את נצראללה אוכל את הכובע ועובר לסדר היום, הוא מבין שתיחום הגבולות עם ישראל יהיה מקפצה לחלק הבא והוא נורמליזציה עם ישראל, זה לא יקרה מבחינתו הוא יקריב את עצמו ואת לבנון עולה לפני שזה יקרה.

ישראל חייבת להיות ערוכה צבאית, ומוכנה מבחינה מודיעינית, ומתוחה כמו קפיץ פי עשר ממה שהיא היתה עד היום (כמעט שלושה חודשים כבר עברו להם מאז הארוע האחרון) כדי לקדם כל צרה שלא תבוא עלינו. (קרדיט: אבו צאלח – הדסק הערבי)

*- בסוף השבוע שעבר, פרצו שריפות פתאומיות, ששרפו שטחים נרחבים, באזורי החוף לטקיה וטרטוס, בנוסף לאזור הכפרי המערבי של מחוז חמה, הרגו לפחות שלושה בני אדם וגרמו לעקירה של כ- 25,000 תושבים באזורים האלה הנמצאים בשליטת משטר סורי.