מבזקי חדשות ליום 15-10-2020. מתעדכן

*- לראשונה: טיסת איתיאחד ממילאנו לאבו דאבי עברה בדקות אלו בשמי הארץ – בהתאם להבנות בין גורמי התעופה במשרד התחבורה לאיחוד האמירויות. (כאן)

*- א – שרק אל-אווסט : ארה"ב העבירה מסר לסודאן יש לכם 24 שעות להכריע בנוגע לנורמליזציה עם ישראל.

*- תנועות חיזבאללה ואמל בלבנון העלו ציוץ לטוויטר שנמחק כעבור כשעה,הם הביעו את הסתייגותם מהרכב מהמשלחת שהוקמה על מנת לנהל משא ומתן עם ישראל על הגבול הימי השנוי במחלוקת וקראו לשנות את הרכבו.

*- הסתיים תרגיל חמקנים של חיל האוויר הישראלי והאמריקאי בדרום.

*- איראן פורסת מערכות הגנה אוויריות לסוריה –

איראן הציבה מערכות הגנה אוויריות בסוריה, כך מדווח, דובר צבא איראן אבו פאדל שיקאראג'י. "הצבנו כמה מערכות הגנה אווירית לסוריה על פי בקשת הממשלה בדמשק".

*- הבוקר מטוסי קרב של רוסיה ביצעו תקיפות אוויריות על עמדות של מלציות טורקיות ב- אידליב, סוריה.

*- המומחה הצבאי הסורי, אלוף משנה איסמעיל איוב "העמדות " שהושמדו הם אתרים עם אמצעי מעקב איראנים מתקדמים המיליציות האיראניות התמקמו בעמדות לבושים במדי הצבא הסורי ועקבו מקרוב בעזרת ציוד מתקדם מה שחייב את ישראל לפעול.

*- דובר צה"ל : היום, 14 באוקטובר 2020, נמסר למשפחת המחבל נד'מי אבו-בכר, צו המורה על החרמה ואטימה לחדר שבו התגורר. המחבל ביצע את הפיגוע בו נפל לוחם צה״ל סמל-ראשון עמית בן יגאל ז״ל במהלך פעילות מבצעית ביום 12 במאי 2020.

*- במהלך השיחות הבוקר סרבו הנציגים הלבנונים להצטלם עם הנציגים הישראלים. לא מפתיעה החלטתם לסיים את השיחות (להיום) כאשר נושא חיזבאללה וארסנלו ביצבץ אל השולחן.

*- סוכן ה- CIA, אלן פארוט, בשיחה עם חבר הקונגרס וולדון שבו היו מעורבים 3 בנושא אוסאמה בן לאדן, איראן/ ואובמה / וביידן.

ליאון פנטה אמר לסוכן, תתמקד בצפון קוריאה בלבד אל תרדוף אחרי בן לאדן באיראן,
אין ספק, שבן לאדן נמצא באיראן.

הוא מוגן על ידינו. אנחנו לא באמת רוצים להשיג אותו …מכך נשמע שהוא בעצם עשה עסקה.
תמלילים וקטעים מודגשים ניתן לראות בשרשור זה,
(רישום זמין ב- Reader Thread4)
אי גילוי מידע המוביל ללכידת בן לאדן, נחשף על ידי סוכן ה- CIA אלן האוול , לחבר הקונגרס וולדון ועורך דינו של ביידן, בריאן ס. אטינגר אומר
שהמידע כולל נסיבות מעמדו של אוסמה בן לאדן ולכידתו .

הסכם אי-גילוי מידע שהיה מוביל לתפיסתו של בן-לאדן לפי ה- CIA, והסוכן אלן האוול , וחבר הקונגרס וולדון ועורך דינו של ביידן, בריאן ס. אטינגר

מידע כולל נסיבות מעמדו של אוסמה בן לאדן ושהייתו באיראן.
מכתביו של אלן האוול לביידן ואטינגר, השואל מדוע מתעלמים ממודיעין על אוסאמה בן לאדן בזמן שנהרגים סוכנים שלנו.

קטעים מודגשים מצביעים על שהותו של בן לאדן באיראן והנשיא אובמה / וביידן מתעלמים
ציטוט של אנה קייט:
ההוכחה שהמידע על אוסאמה בן לאדן שנשלח על ידי אלן פארוט התקבל על ידי סגן הנשיא ג'ו ביידן"
מדוע פעל ממשל אובמה עם איראן להגנה על בן לאדן?

תמונה

*- איראן: רעידת אדמה קלה, בעוצמה של 4.6,בסולם ריכטר נרשמה כ 45 ק"מ במחוז פארס. עומק: 10 ק"מ.

*- האם לרוסיה נמאס מהמשחקים של ארדואן?
לאחר שבועות של מעקב, הבוקר בצפון סוריה, החל חיל האוויר של רוסיה- להכות במחנות אימונים שמנהלת טורקיה, שם מאמנים ג'יהאדים ומיליציות אחרות של האחים המוסלמים לפני שנשלחים לאזרבייג'ן.

*- חיזבאללה ובת בריתה, תנועת אמל, פרסמו הודעה משותפת שבה שני הארגונים גינו את הרכב המשלחת הלבנונית לשיחות עם ישראל על הגבול הימי. בהודעה נכתב כי "הסכם המסגרת קובע כי יש לבצע מפגשים כאלה בדרג קציני צבא בלבד, והרכב המשלחת הלבנונית מנוגד להחלטות אלה". לאור העובדה כי המשלחת תכלול גם פוליטיקאים הארגונים כתבו כי "אנו מתנגדים למה שקרה ורואים בזה פגיעה בעמדת לבנון ובאינטרס שלה".

*-  שיחות ישראל לבנון בנקורה על הגבול הימי: שעה 14:40: צבא לבנון מצייץ בדף הרשמי שלו לפני השעה 13:00 כי :"אנו כאן כדי לדון ולנהל משא ומתן על תיחום גבולות הים שלנו על בסיס החוק הבינלאומי, הסכם שביתת הנשק מ1949 שתועד ע"י או"ם והסכם פולה/ניוקומב משנת 1923 באופן ספציפי בנוגע לקבוע בהסכם זה בקו שמתחיל מראס נקורה דרך היבשה". בהצהרה זו קבע צבא לבנון את עמדתו כי קו הגבול הימי עובר באופן ישיר מראש הנקרה לים וכי לשיטתו הוא תואם את ההסכמים לגבי הגבול מימי המנדט הבריטי והצרפתי והסכם שביתת הנשק מ1949 אחר מלחמת העצמאות. יש לציין כי הסכם השלום בין ישראל ללבנון שנחתם בשנת 1983 , לא אושרר ע"י הנשיא ובוטל זמן קצר אחר כך- לא מוזכר כלל.

*- נשיא איראן חסן רוחאני – " בעוד ארבעה ימים יפוג תוקפו של אמברגו הנשק של האו"ם נגד אומתנו. טהרן תחל בסחר נשק בין לאומי.

ביום ראשון הקרוב נבשר את הבשורה המשמחת הזו למדינה כי עשר שנים של אמברגו נשק לא צודק הוסרו מעליינו .

החל מיום ראשון הקרוב ,נוכל למכור את הנשק שלנו לכל מי שאנחנו רוצים ולקנות נשק ממי שאנחנו רוצים."

*- שערוריה בבריטניה: רבע מהצוות בצוללת גרעינית נדבק בקורונה לאחר ביקור במועדוני חשפנות
התפרצות הנגיף אובחנה בקרב 35 אנשי צוות של הצוללת בשווי 3 מיליארד פאונד, לאחר שכמה מהם הפרו פקודות ועזבו את בסיס חיל הים האמריקאי בג'ורג'יה; בין הנדבקים: אחד מבין שני האנשים שיודע את הקוד להפעלת הנשק הגרעיני בצוללת.

*- דיווחים לבנונים על 2 טנקים שחצו את הגדר ולאחר שיצרו מסך עשן שבו על עקבותם.