הותר לפרסום – קומנדו ישראלי ביצע פעולה בגולן. דעה

היום הותר לפרסום כי בשבוע שעבר ביצע צה"ל פעולה חריגה ברמת הגולן.
את הפעולה ביצעו יחידות העלית של צה"ל – סיירת חטיבת הנח"ל, וסיירת יע"ל (שהינה למעשה יחידת הקומנדו של חיל ההנדסה, וביצעה בעבר מאות פעולות מיוחדות בעורף האויב נגד ארגוני טרור וצבאות אויב).

הפעולה החריגה בוצעה נגד צבא סוריה עצמו. בחודשים האחרונים מנסים הסורים לחזור להתפרס ברמת הגולן (בצד הסורי שלה), ובמסגרת פעילות זו הם מקימים מוצבים ועמדות תצפית. בישראל עוקבים מקרוב אחרי הצבא הסורי, וכבר פעלו בעבר נגד עמדות שמהן הוגש סיוע לפעילות של חיזבאללה. אולם הרקע לפעולה הישראלית בשבוע שעבר היה שונה, והיא בוצעה נגד שתי עמדות תצפית סורית קדומניות, שהוצבו בתוך האיזור שאמור להיות מפורז על פי הסכמי שביתת הנשק (מלאחר מלחמת יום הכיפורים). היות והסורים הפרו את ההסכם, על ידי הקמת העמדות בשטח המפורז, לכן ישראל פעלה והשמידה אותן.

יחידות הקומנדו של צה"ל חדרו לשטח המפורז, הגיעו בחשאי לעמדות הסוריות, ופוצצו אותן בהצלחה. כל החיילים שבו בשלום לבסיסם, ובסייעתא דשמיא הפעולה – שהייתה יכולה בקלות להסתבך ולהפוך ללחימה נרחבת – עברה ללא שום סיבוכים, בחסדי ונסי ה'.

לא נמסר אם נפגעו חיילים סורים בפשיטה המיוחדת.

נראה שצה"ל לא פעל מן האוויר, אלא דווקא על הקרקע, כדי לשגר מסר נחוש לצבא הסורי: כל פעילות שלכם על הקרקע, שמהווה הפרת הסכמים ויש בה פוטנציאל להפרת ריבונות ישראלית – תיענה בפעילות קרקעית של ישראל, שבה גם אנחנו נחדור קרקעית לשטח, ונפעל נגדכם בנחישות עד כדי השמדה של כוחותיכם.

קרדיט: אבישי אפרגון, ראש ישיבת "דרכי תמימים" ת"א, פרשן לענייני צבא ובטחון

File:Flickr - Israel Defense Forces - Camouflage training of the infantry Nahal brigade.jpg - Wikipedia

קרדיט לתמונה הראשית : פרנס פרס

סרטון הפעולה כפי שפרסם דובר צה"ל :