בריטניה נערכת למפלתו של טראמפ במערכת הבחירות הקרבה

פועלים לשמור על "היחסים המיוחדים": הממשלה הבריטית של בוריס ג'ונסון נערכת לאפשרות של מהפך בארה"ב בחודש הבא עם ניצחון מוחץ של ג'ו ביידן והדמוקרטים על דונלד טראמפ והרפובליקנים בניסיון למנוע מחלוקות מהותיות, בעיקר סביב הברקזיט והסכמי הסחר.

הסאנדיי טיימס הבריטי דיווח היום כי ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, קיבל תוצאות של סקרים פרטיים ושל מודלים ממוחשבים שהראו כי יש סיכוי של 85 אחוז לניצחון של ביידן, וכי יש סיכוי גבוה שהדמוקרטים ישלימו את המהפך ע שליטה מלאה בשני בתי הקונגרס.

בעקבות זאת, נקראו שרי הממשלה לפעול לחיזוק הקשרים עם בכירי המפלגה הדמוקרטית. בחודש שעבר כבר נועד שר החוץ, דומיניק ראב, עם יו"ר הקונגרס, ננסי פלוסי, ועם דמוקרטים בכירים נוספים בגבעת הקפיטול, וגם השגרירה בוושינגטון, קארן פירס, כבר יצרה קשרים עם יועציו של ביידן. "אנחנו מוחקים את טראמפ בדאונינג 10 כעת", אמר בכיר במפלגה השמרנית.

עם זאת, גורמים דיפלומטיים בריטים הודו כי ג'ונסון צפוי לעמוד בפני קשיים מול ביידן, הן בשל עמדותיו המנוגדות של המועמד הדמוקרטי בנושא צפון אירלנד והברקזיט – ביידן הוא בן למשפחה שהגיעה מאירלנד – והן בשל אמירתו נגד ברק אובמה ב-2016 כי "שורשיו הקנייתיים למחצה של הנשיא לא אהבו את האימפריה הבריטית". "הדמוקרטים זוכרים את זה", אמר אחד הגורמים. "יהיו גם עונשים למי שליקקו לטראמפ. אנגלה מרקל לא עשתה את זה, מקרון כן ואז הפך לקשוח. הדמוקרטים לא אוהבים את הברקזיט".

Trump says Boris Johnson 'knows how to win' despite huge Brexit defeat -  Business Insider

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם