מבזקי חדשות ליום 12-10-2020. מתעדכן

*- תת אלוף עארף חסן – מפקד פוג' נ"ט בצבא סוריה נהרג היום בתאונת דרכים על כביש חומס-דמשק. זהו הגנרל הסורי המי יודע כמה שנהרג לאחרונה בתאונת דרכים או שמא 'תאונת דרכים'?

*- #סוּריָה – כעס בקרב משטר אסד על השתתפות מטוס רוסי בכיבוי שריפות יער באנטקיה שבטורקיה ואי השתתפותה של רוסיה בכיבוי שריפות באזור החוף הסורי .

*- מפקד חיל אוויר חדש בסוריה – האלוף חסן בדיע עלי اللواء "حسان بديع علي" . נשאר רק לתהות למה מתכוונים כיום כשאומרים "חיל האוויר הסורי " ?

*- התחילו עם האיומים : לכל פגיעה בחייו של האסיר האילם, תהיה השלכה חמורה, על רצון העצורים והעם הפלסטיני.
חברת הוועד המרכזי של החזית העממית, מאהר מזהר, בראיון לרדיו אל-קודס: "האסיר השקט, נלחם בקרב הכבוד בשם העם הפלסטיני שלנו.
גדודי עבדול קאדיר אל-חוסיני: "השעות הקרובות מאוד מכריעות.

*- סיסי: על פיוס עם האחים המוסלמים : "לא נתפייס עם מי שרוצה להשמיד את מדינתי ועם הפוגעים בעמי ובילדיי."

*- ראש הועדה לאנרגיה הגרעינית האיראנית, עלי אכבר סאלחי, נדבק בנגיף הקורונה.

*- משרד הפנים הלבנוני הכריז סגר על 169 ערים ועיירות בגלל התפשטות נגיף הקורונה.

*- דובר חיזבאללה עיראק אמר כי הם יעצרו את מתקפות הטילים על הכוחות האמריקאים הנמצאים על אדמת עיראק.

*- הקורונה מסתער מחדש על רוסיה שטוענת שיש לה כבר חיסון יעיל . רק ביממה האחרונה התגלו שם יותר מ-13 וחצי אלף חולי קורונה חדשים וזאת לאחר שכבר הבחינו בדעיכה בהתפרצות . אבל כרגיל , לרוסים אי אפשר להאמין למספרים שלהם . אפשר ומספר הנדבקים הרבה יותר נרחב.

*- מכירים את הפטנט . שאתה קונה בית ישן נושן , הורס אותו אך משאיר את שלד הבנין שלם , אזיי אתה יכול לבנות בית חדש עליו מבלי להזדקק לכל התהליך שבית חדש מצריך ? אז בהונג קונג עשו דבר דומה בפיתוח חיסון לקורונה. הם לקחו חיסון לשפעת , שעבר את כל תהליכי האישור והוסיפו לו את הנוגדנים לקורונה ואז , אם הם יוכיחו ש-3 שלבי הניסוי בבני אדם עבר בהצלחה הם לא יצטרכו להמתין לאישור רגולטורי לחיסון הקורונה החדש . התחרות מדרבנת אנשים לחשוב מחוץ לקופסא.

*- נהג אמבולנס בהודו שהסיע באמבולנס שלו , מאז חודש מרץ , 200 גופות של חולי קורונה שמתו מהנגיף , מת היו מ….קורונה. זה מה שנקרא : " העבודה הרגה אותו" . תרתי משמע.

*- בימים האחרונים שמו של מאהר אל-אח׳רס האסיר הביטחוני של הג’יהאד האיסלאמי אשר שובת רעב למעלה מחודשיים (מאז רגע מעצרו ע״י כוחות הביטחון בכפר סילת א-דהאר) עלה הרבה בתקשורת. בקבוצות השונות מדברים על לחימה בין ישראל לגא״פ במקרה וימות, שלל איומים מבכירי הארגון וכו׳.

אז על מה כל הדאגה בעצם?

על כלום ושום דבר, איומים של ארגוני הטרור השונים (כמובן שמדובר בתעמולה לרוב) עולים בכל עת ובכל זמן כאשר אסיר ביטחוני נמצא ב״סכנת חיים״ – מעשים בשטח לא קורים אף פעם. מאהר אל-אח׳רס מטופל בבית החולים קפלן ומצבו טוב, הוא מקבל את הטיפול הדרוש על מנת להשאירו בחיים ואין סיבה שלא יישאר איתנו בזמן הקרוב. (קרדיט: 🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- שר המודיעין הישראלי: נתנגד לעסקת מכירה של מטוסי אפ-35 לקטאר.

*- #אֵירוֹפָּה – הבנק המרכזי האירופי בוחן את האפשרות להשיק "אירו דיגיטלי", בדומה למטבעות קריפטוגרפיים.

*- כלי תקשורת פלסטינים: חברת הועד הפועל של אש"פ, חנאן עשראוי, בת 74, נדבקה בקורונה.

*- נשיא נגורנו קרבאח במסיבת העיתונאים היום נשאל על מודעות ממשלת ישראל לפגיעה באזרחים באמצעות נשק שסופק לאזרביג'אן. הנשיא, Araik Artunyan, קבע שנוכחות מומחים מישראל תוך כדי הלחימה מוכיחה כי ישראל ידעה היטב. הדבר חמור במיוחד לנוכח ההיסטוריה של העם היהודי, ובאספקת הנשק לאזרביג'אן מוכיחה כי הכסף יותר חשוב לישראל ולאחרים שעושים זאת מאשר ערכים הומניטריים. (קרדיט:דניאל רקוב-חוקר)

*- משפחתו של ראמי מחלוף עזבה את סוריה  ליעד בלתי ידוע דרך לבנון.

*- הזמר עומר אדם מבקר בדובאי, בעקבות הזמנה של השייח' חמד בן חליפה ושל נשיא הקהילה היהודית במדינה סולי וולף. אדם, שטס לחו"ל לפני תחילת הסגר, השתתף היום בחגיגות שמחת תורה וההקפות בבית הכנסת. בימים הקרובים ייפגש עם מפיקים לקראת הופעות מתוכננות באיחוד האמירויות. (קרדיט:גדעון אקו)

*- מטוסי כיבוי ישראליים השתתפו היום בבלימת השריפה בצד הלבנוני של הר דב. (קרדיט:301) .