אש וגופרית – סעודים מדברים על הנהגת רש"פ

Saudi-vs-PA-Flags-Crack-1

אם הפלסטינים היו בהלם מדבריו של הנסיך הסעודי בנדר בן סולטאן, שעליו כתבתי לכם בשבוע שעבר, מעניין יהיה לראות את התגובות של בכירי הרש"פ לראיון בערוץ MBC1 של ג'מיל אל-דיאבי העורך הראשי של עיתון Okaz, שאומר שעמדת הנהגת הרש"פ, כלפי הנסיכויות ובחריין, מבישה ומשפילה, ושהם לא באמת דואגים לביטחון העם הפלסטיני או לשלום, ובכל פעם שמגיעים לשלבים מתקדמים במו"מ, הנהגת הרש"פ מחבלת באפשרות להתקדמות, וכל מה שהם רוצים לעשות, זה לסחור בסוגיה הפלסטינית, בראיון מצדיק אלדיאבי, את דברי הנסיך בנדר בן סולטאן, ואומר כי העם הסעודי סומך על דברי המנהיגים שלו, מעניין גם לשמוע מה יש לו לומר על הקשר של הפלסטינים לטורקיה.

במילים עדינות ניתן לומר שדבריו לא יערבו לאוזן של בכירי הרש"פ.

בנוסף לראיון זה, גם הדברים הנאמרים בכתבה בעיתון Okaz לא יוסיפו להם בריאות. בכתבה תוכלו לקרוא את דבריו של מוחמד אל-סעיד, לשעבר העורך הראשי של עיתון אשארק אל-אווסט, וכתב בעבר בעיתון אלחיאת.

האם יש קשר בין הדברים שנאמרו על שההנהגה הפלסטינית הפכה לבובות בידי הקטרים, הטורקים והאיראנים, לבין השמועה שמחמוד עבאס, יו"ר הרש"פ, נתן הנחיה לפעול נגד ערב הסעודית, איחוד נסיכויות המפרץ (ייתכן כי גם נגד בחריין) ונגד מצרים, הן מבחינת בטחון הפנים של המדינות, והן כנגד אינטרסים של המדינות בחו"ל, ובמיוחד בערב הסעודית ומצרים?

ואם כבר טורקיה, סביר מאוד להניח כי הסולטאן ארדואן, מאוד לא אוהב לשמוע ב MBC את דבריו של מוחמד אל-סעיד, שבנוסף לנאמר עליו לעיל, הוא גם חוקר טורקיה, ובראיון הוא מדבר על טורקיה וארדואן ועל האחים המוסלמים, וקורא להחרים מוצרים טורקיים.

ולסיום אוסיף שהאיראנים מצדם, גם הם לא מאוד אוהבים את דבריו של מוחמד אל-סעיד, תוכלו לקרוא על כך בכתבה (באנגלית) שפורסמה בשבת ה 10 באוקטובר, בערוץ התקשורת ושופר התעמולה האיראני PRESSTV

קרדיט: אביעד, מקבוצת נציב, ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון