מבזקי חדשות ליום 11-10-2020. מתעדכן

*- הנרי קיסינג'ר, שר החוץ האמריקני בזמנו של הנשיא ריצ'רד ניקסון, אמר כי על ארצות הברית להבין שאי אפשר עוד להשיג "עליונות חד צדדית" בתחומי העוצמה הכלכלית והטכנולוגית. האינדפנדנט.

*- לבנק המרכזי הלבנוני יש כרגע  18.5 מיליארד דולר, וסף רזרבות מטבע החוץ המינימאלי החובה הוא 17.5 מיליארד דולר, כלומר נותר לממשלה רק מיליארד דולר לשימוש המדינה, והוא צריך או להפסיק את התמיכה בסחורות, כלומר להחזיר את הפגנות, או להוציא את כל מה שנשאר באוצר המדינה, מה שיוביל לקריסת המטבע ולחזרת  ההפגנות.מצבה של לבנון קשה!!

*- תאגיד Lone, המזוהה עם אלפבית בע"מ (גוגל), מכריז על פרויקט לספק אינטרנט לאזורים מרוחקים.

הפרויקט משתמש בבלונים בגובה 12 עד 18 ק"מ ליצירת רשת אלחוטית, והבלונים משתמשים בזרמי אוויר בסטרטוספירה ובתוכניות לשינוי גובהם.

הבלון מכיל שני בלונים, הליום נשאב מהבלון הראשי לבלון המשני למטרות עלייה, ומהמשני לבלון הראשי למטרות נחיתה. פאנלים סולאריים משמשים גם לחשמל. במקרה חירום יחידת המכשיר, שמשקלה 15 ק"ג, מונחתת על ידי מצנח חירום. זמן השהייה באוויר  עשוי לארוך 100 יום לפני שיצטרכו להוריד את הבלון למטרות תחזוקה.המשתמשים יצטרכו להשתמש באנטנות כיווניות כדי להתחבר לבלונים עד למרחק של 40 ק"מ ממנו.

*- ראש ממשלת לבנון לשעבר סעד חרירי מזהיר – " אנו נמצאים ערב הסכנה הקרבה שתגרום למלחמת אזרחים במדינה."

בראיון ל- MTV (ערוץ טלוויזיה פרטי מקומי) – "חיזבאללה הוא העומד מאחורי המשבר בלבנון.

המדינה בקריסת מערכות בעקבות מרוץ החימוש של חיזבאללה המתמשך ללא הפסקה, מצעדים צבאיים מתקיימים ברוב רחובות ביירות ובעלבק-הרמל.

מפלגת חיזבאללה אחראית לכל הבעיות בלבנון ,העם הלבנוני אינו אחראי לסנקציות המוטלות על אנשיי חיזבללה. הם צריכים לתת לאנשים לחיות."

*- נשיא צרפת עמנואל מקרון הציע להיות המתווך בהסכם הפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה . צרפת טוענת כי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה קיבל את הרעיון לטובה. מקור : עיתון כוויתי "אל-ג'רידה". (קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב)

*- הג'יהאדיסטים הסורים ששלח אלייב לשדה הקרב בקרבאך, אוספים שלל מגופותיהם של חיילים ארמנים …
שכירי חרב סורים, מכנים חיילים ארמנים הרוגים, "כופרים" ובוזזים אותם ומודים לאללה!

*- אזרבייג'ן וארמניה, מאשימים זה את זה בהפרת הפסקת האש בקרבאך.

*- המו"מ צפוי להתחיל השבוע בבסיס יוניפי"ל שבעיירה הלבנונית נקורה .

חיזבאללה במלכוד. השיחות האלה על הגז והנפט הן חבל ההצלה היחיד באופק הכלכלי של לבנון והארגון לא יכול לטרפד אותן כי הוא יואשם בחיסול הסיכוי היחיד לשיפור המצב.  במקביל צרפת וארה"ב מבינות שזה חלון הזדמנויות להעמיק את הקשר הישראלי לבנוני מעבר לתחום הגבול הימי ולמנף שיח רחב יותר על הראש של נסראללה ולכן יש כוונה וניסיון להרחיב את המשלחת הלבנונית בגורמים ממשרד החוץ מעבר לסוגיית הגבול הימי.

*- טורקיה פרסמה התרעה ימית לאזור הים השחור בין התאריכים 13 עד 16 באוקטובר, לבדיקת מערכת ה- S-400 .

*- לוב – מועצת השבט זליטן מצהירה כי היא מסמיכה את סייף אל-איסלאם קדאפי, בנו של מועמר קדאפי, להנהיג את המדינה ולהציל אותה מתוהו ובוהו.

*- עוד שבירה לריאל האיראני. שווה כרגע בשוק השחור –  304 אלף ריאל לכל דולר .

*- בו זמנית עם מאמציו של ראש ממשלת עיראק – אל-קאזמי ונסיעתו לאיראן, פגישת מפקדי מיליציית אלחשד אלשעבי עם גורמים באומות המאוחדות, תחילת בניית שגרירות ארה"ב בארביל והפעלת טנקים של הדיוויזיה התשיעית באזור הירוק בבגדאד כדי להגן על שגרירות ארה"ב, המיליציות השיעיות המזוהות עם איראן הוציאו אזהרת תקיפה נגד  כוחות צבא ארה"ב בעיראק.

*- מטוס כיבוי רוסי הגיע לעזור בכיבוי שריפות ענק המשתוללות באנטליה שבטורקיה.

*- מקורות טורקיים אומרים כי הפסקת האש בקרבאך היא ההזדמנות האחרונה של ארמניה לסגת ממחוז נגורנו- קרבאך בדרכי שלום .

*- הצעה אמריקאית לפינלנד לספק לה  את מערכות הנשק הבאות:
– 64 מטוסי קרב מדגם  F-35A.
– 50 מטוסי קרב מדגם  F / A-18EF סופר הורנט
– 14 EA-18G מטוס לוחמה אלקטרונית מתקדם
*- 500 פצצות SMALL II
*- 150 טילי AIM-9X.