מבזקי חדשות ליום 10-10-2020. מתעדכן

*- מספר שכירי החרב שהובאו מסוריה להילחם בנגורנו דרבאך ונהרגו בקרבות עלה ל-107 .

*- נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב נשא נאום לאומה: – השמדנו שתי מערכות S-300 ארמניות בשתי נקודות שונות בנגורנו-קרבאך.
– הטענות לפיהן ארמניה השתלטה על חלקים משטחנו הן שקר.
– שום מדינה אחרת אינה יכולה להשפיע על רצוננו בנוגע לנגורנו-קרבאך.
– לא רוצה שיישפך דם.
– קורא לארמניה לסגת "מאדמותינו… אנחנו נשיב אותן".

*- ראש ממשלות ארמניה ואזרביג'ן יגיעו מחר למוסקבה על מנת לנסות ולהשיג הפסקת אש נרחבת ולנסות ולפתור את הסכסוך ביניהן בחבל נגורנו קרבאך במשא ומתן .

*- מזל"ט מתאבד מתוצרת ישראלית של צבא אזרביג'ן השמיד היום סוללת אס 300 ארמנית .לאור היכולות הנמוכות של מערכות ההגנה הרוסיות הציבו הרוסים ליד סוללת האס-400 שלהם בצפון סוריה מערכת נוספת מדגם פנטסיר וזאת בנוסף לסוללות האס-300 שנפרשו באזור וזאת כחלק מהלקחים שהם למדו מהנעשה בקרבאך .

הפרשן הצבאי של האתר מעיר כי : סוללות טילי פאנציר הגנו תמיד על סוללות ס-300 וס-400 ,זה חלק מהתו״ל  – שכבות הגנה. הפנצירים חטפו בסוריה ע"י ישראל וטורקיה עוד לפני שנתיים כך שאם כבר מי שמגן על מי זה הפוך ובינתיים המגן הכי יעיל בסוריה זה איוש צוותים רוסים במערכות ההגנה האווירית…

*- המצב החבל נגורנו קרבאך ערב הפסקת האש:

תמונה

*- שר החוץ של אזרביג'ן #أذربيجان : פרק הזמן שתהיה שביתת הנשק ב חבל קרבאך #كاراباخ  תלוי בזמן שהצלב האדום צריך להחלפת גופות. אנו שומרים לעצמנו את הזכות להמשיך בפעילותנו בקרבאך  אם זה ארמניה תמשיך להפר את הפסקת האש.

*- נשיא איראן רוחאני אמר היום בשיחת טלפון לנשיא הרוסי פוטין כי מעורבות צד שלישי בסכסוך בקרבאך ירחיבו את היקף המלחמה ויאריכו אותה.

*- דאעש סיני טוען כי הם הצליחו אתמול להשמיד עם מטען צד טנק מצרי שנע על אחד הצירים בצפון סיני.

*- אמצעי תקשורת רוסיים: חיל הים המצרי עורך תמרונים ימיים עם חיל הים הרוסי בים השחור.

*- ישראל עושה מאמצים לאפשר העברה של 100 מיליון דולר מקטאר לעזה, תמורת 6 חודשי שקט. בצה"ל נערכים לאפשרות של הסלמה בדרום, שכן החודש מסתיים המענק הקטארי הרגיל.

*- בעקבות שריפות ללא שליטה באזור לטקיה סוריה:  ראש עיריית אל-חאפה: 150 טון אמוניום ניטריט מאוחסנים ליד הבנק החקלאי, ויש לכבות שריפות מיד לפני ההגעה אליו.

*- באל מאנר שידרו את הפרק השישי של הסדרה סודות השחרור בקרב פעילי חיזבאללה יש קריאה נרגשת לצהל לראות את הפרק.

הפרק השישי עוסק בכיבוש העיר קוסייר באזור הרירי מדרום לחומס ובו מראים קטעי לחימה של חיזבאללה כנגד דאעש והמורדים  קצין של חיזבאללה אומר בדיוק כפי שהם שיטחו את קוסייר על ידי רקטות בורקאן תופאן ואש כך הם ישטחו את ישובי הגליל ובשלב השני אלפי לוחמי ההתנגדות ילחמו בקרב פנים מול פנים ויכבשו את הישובים.

*- מקור איראני: כל כוחות הביטחון של בגדאד נמצאים במצב המתנה. הוכרז מצב הכוננות המקסימלית לשיגורי טילים נגד מרכזי ביטחון בבגדאד הבירה העיראקית.
כמה מקורות לא רשמיים מדווחים על נוכחותו של איסמעיל קעני, מפקד כוח קודס בעירק.

*- לבנון עכשיו: בימים אלה מתנהלת חקירה האם מאוכסנים חומרי נפץ במחסן בו התרחש הפיצוץ בטארק אל ג'דידה.

*- מוחמד רזא נקדי, בכיר במשמרות המהפיכה (תת אלוף) טען בתוכנית טלוויזיה: אנחנו קרובים יותר לציונים ממה שאתה יכול לדמיין. יום אחד תראה איך פתאום הכל מתפרק. "מה שהם עושים זה מתוך פחד."

*- הודאה מהצד האיראני: תא"ל מוחמד רזא נקדי, מפקד לענייני תיאום של IR IRGC (משמרות המהפכה), הודיע כי שר האנרגיה הישראלי לשעבר, גונן שגב, פעל למען הרפובליקה האיסלאמית של איראן.