ה-FBI עצרה קיצונים שתכננו לחטוף את מושלת מישיגן

הבולשת האמריקאית הודיעה היום כי שישה חברי מיליציה ימנית קיצונית נעצרו בחשד שתכננו לחטוף את המושלת הדמוקרטית של מישיגן, גרטשן וויטמר, ולהעמיד אותה לדין על "בגידה" במקום מרוחק במדינה, עוד לפני הבחירות לנשיאות בחודש הבא.

החקירה החלה מוקדם יותר השנה אחרי שהסוכנים גילו סימנים ברשתות החברתיות לכך שהשישה דנו באפשרות להפיל בכוח את הממשלים במספר מדינות בארה"ב. "כמה חברים שוחחו על רצח של 'רודנים' או 'הפלת' מושלת מכהנת", נכתב בתצהיר של הבולשת. "הקבוצה החליטה שהם צריכים להגדיל את המספרים שלהם ולעודד אחד את השני לדבר עם השכנים ולהפיץ את המסר שלהם".

הבולשת חוקרת: מי עוד מסתתר בישראל? - וואלה! חדשות

ביוני האחרון אף התקיימה פגישה באוהיו בהשתתפות שניים מהעצורים – אדם פוקס ובארי קרופט – ו-13 בני אדם ממדינות נוספות, ובהם היה מודיע של הבולשת שהקליט את המתרחש. פוקס עצמו העלה פוסט לפייסבוק שבו מחה על הגבלות הקורונה שעליהן הכריזה וויטמר, ובמיוחד סגירת חדרי הכושר.

"הקבוצה דיברה על יצירת חברה שתפעל לפי מגילת הזכויות האמריקאית ואשר תסתמך על עצמה", ציין סוכן ה-FBI בתצהיר לבית המשפט. "הם דנו בדרכים שונות להשיג זאת, החל מיוזמות שלוות ועד פעולות אלימות. בשלב מסוים, חלק מהחברים דיברו על ממשלות מדינתיות שלדעתם מפרות את החוקה, כולל הממשל במישיגן והמושלת וויטמר. כחלק ממאמץ הגיוס, פוקס פנה למיליציה במישיגן".

תגים המשטרה PB-033 במפעל סין - אישית, קידום מכירות, Bespoke - Topwin

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם