למרות הסנקציות האמריקאיות איראן מייצאת יותר ממיליון חביות נפט ליום

דו"ח חדש העלה, כי איראן הגדילה באופן משמעותי, את היצוא הבלתי חוקי של נפט גולמי, הנתון לסנקציות קשות, וכעת היא מסוגלת לייצא חלק מהנפט שלה , למרות הסנקציות המחמירות של ארה"ב, שמטרתן לעצור את הגישה של המשטר למטבע חוץ.
ייצוא הנפט האיראני הגיע לשיאו עם הפקת -1.2 מיליון חביות ביום בספטמבר, עלייה משמעותית לעומת 70,000 החביות ליום מהיצוא באפריל, על פי ארגון UANI (ארגון של ארצות הברית נגד איראן גרעינית UANI), העוקב אחר מאמצי טהרן לשבור את הסנקציות האמריקניות על איראן ולייצא נפט גולמי.
תמונות לוויין חדשות מציגות צי של חברת המכליות האיראנית הלאומית, המוגן בכבדות, ומשתתף בהעברות נפט גולמי מספינה לספינה במפרץ הפרסי . על ידי פריקת אספקה למכליות השטות לאוקיאנוס, איראן יכולה לטשטש את מקור הנפט הגולמי שלה, ולהימנע מגילוי על ידי משקיפים בינלאומיים, על פי UANI, שפרסמה עדויות צילום המפרטות את פעולותיה של איראן .

מכלית נפט – ויקיפדיה
גורם מהמפלגה הרפובליקנית בקונגרס האמריקני אמר , כי ארצות הברית מתכוננת להטיל סנקציות חדשות על המגזר הפיננסי האיראני.
הנפט הוא מקור הכנסה מרכזי  עבור המשטר האיראני במאמציו להשיג מטבע חוץ, בגלל שהמטבע החוץ הולך ואוזל תחת מסע "הלחץ המרבי" של ממשל טראמפ.
העיתון וושינגטון פוסט משחרר דיווח, לראשונה, באוגוסט, על עלייה במספר "ספינות הרפאים" האיראניות המפליגות באזור. זה גם חלק מהמאמצים של איראן להסתיר ספינות, מהקהילה הבינלאומית, ולהמשיך במכירת נפט גולמי.

ספינת רפאים (סרט, 2002) – ויקיפדיה
"החודש האחרון צריך להיות סימן אזהרה לממשל האמריקני , ברור שאיראן מסוגלת להמשיך לייצא בכמויות גדולות, למרות החמרת הסנקציות" – כותב העיתון . מתמונות לוויין מתברר כי יותר משליש מיצוא הנפט האיראני  היה באמצעות העברות, בין אניה לאניה, מאזור החוף איראני. לפחות 20 ספינות זרות, השתתפו בהעברות אלה עם איראן, תוך הפרה ישירה של הסנקציות האמריקניות.
בתחילת ספטמבר, למשל, UANI עקבה אחר מפגש של מכלית איראנית, עם ספינה המניפה את דגל גבון, לאחר הובלת אספקת הנפט הגולמי לגאבון, מה שגרם ל- UANI להגיש תלונה רשמית, לרשויות הים הגבונית. הדבר הביא לכך שגאבון, הסירה את דגלה מהספינה המדוברת. העברות אחרות התרחשו, עם ספינות שהניפו את דגלי סן קיטס ונוויס, ופנמה.
לפי UANI, "ונצואלה גם ממשיכה להוכיח, שהיא יעד חשוב לייצוא האיראני." לפחות 2 מיליון חביות גולמי איראני, הגיעו לוונצואלה באמצע ספטמבר, ואישרו את היחסים המתהדקים יותר ויותר בין טהראן לדיקטטור ניקולא מאדורו.

הפרשן הצבאי של האתר מעיר כי וונצואלה היא יצרנית נפט גדולה שלא זקוקה לנפט גולמי מאיראן. וונצואלה עצמה תקועה עם מלאי נפט גולמי שמוגבל בייצוא על רקע סנקציות. מה שמגיע מאיראן זה תזקיקים שנדרשים בוונצואלה בגלל המשבר התחזוקתי בבתי הזיקוק. בנוסף וונצואלה צריכה חומרי דילול לנפט הגולמי שלה שהוא ״כבד מאוד״ ולא מתאים לייצוא בלי תהליך דילול מיוחד. את זה מספרים האיראנים תמורת זהב.

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב