סוכל עוד ניסיון פיגוע איראני ע"י סירת תופת נגד מטרה ימית בים האדום

ב-9 ביולי 2020 דיווחה רשת אלערביה כי מטוסי קרב של הקואליציה הערבית בראשות סעודיה הנלחמת נגד המורדים התימנים והמיליציה החות'ית הנאמנה לאיראן , הצליחו לסכל פיגוע ימי גדול באמצעות 2 סירות תופת שכבר יצאו לים האדום לפגוש את מטרותיהם .

2 סירות התופת יצאו מנמל א-סאליף – As-Aalif הנמצא כ-70 ק"מ צפונית מערבית לנמל חודיידה שבצפון מערב תימן והנחשב כנמל התימני הגדול ביותר בים האדום.

מודיעין "חם" וממוקד הגיע לידי הסעודים ששלחו מטוסי קרב שהשמידו את 2 סירות התופת בלב ים לפני שהספיקו לפגוע במטרה ימית שעד כה לא נודע מי היא ולמי היא היתה שייכת.

הסרטון שרשת אלערביה פרסמה אודות השמדת 2 סירות התופת ע"י כוחות הקואליציה:

זהו רק קצה הקרחון של הלחימה הארוכה של כוחות הקואליציה בהובלת סעודיה ובסיוע הצי האמריקאי וצים נוספים של מדינות השוכנות לחופי הים האדום, נגד הניסיונות האיראנים הבלתי פוסקים לחבל בתנועה הימית האינטנסיבית שבים סוף.

באמצע ספטמבר 2019 השמידה סעודיה סירת תופת נוספת בים האדום שהיתה בדרכה לבצע פיגוע ימי נגד מטרה ימית .

לפני יומיים, ב-5 לאוקטובר , הודיעה דובר מטעם כוחות הקואליציה בראשות סעודיה כי הושמדה סירת תופת עמוסה חומרי נפץ של החות'ים ליד נמל סאליף צפונית לנמל חודיידה.

דובר הקואליציה אף חשף את סרטון השמדת סירת התופת מבלי לציין מה היתה מטרת הסירה עליה היא התכוונה להתפוצץ.

הסרטון:

רשת אלערביה ציטטה את דובר כוחות הקואליציה שאמר כי הכוחות הצליחו לסכל פיגוע טרור שכבר החל לצאת לפועל על ידי המיליציה החותית באזור של דרום הים האדום . במהלך פעילות זאת הצליחו להשמיד סירה עמוסת חומרי נפץ ליד נמל א-סאליף שליד חודיידה.

על פי דיווחים מהעבר ידוע כי האיראנים באמצעות החותים מסתירים באזור נמל א-סאליף , בחופי האיי הרבים המצויים באזור, סירות תופת נוספות האמורות לצאת ולבצע פיגועים לפי פקודה איראנית נגד האניות הרבות המשתמשות בנתיב הים האדום למעבר לכיוון תעלת סואץ ולנמלי המדינות השוכנות לחופיו באזור הצפוני שלו.

נמל א-סאליף:

Yemeni Ports

 

 

סירת תופת כמותה יש למיליציה החותית הרבה ושסופקו לה ע"י איראן :

מקורות חוץ אף טענו בעבר כי בסיס המודיעין הישראלי הנמצא על הר גבוה באריתריאה צופה ישירות על נמל זה ואוסף מודיעין התרעתי למניעת פיגועים שהאיראניים רוצים להוציא לפועל מנמל זה כמו שכבר עשו מספר פעמים בעבר.