מבזקי חדשות ליום 8-10-2020. מתעדכן

*- ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הבוקר בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בשיחה דנו בסוגיות הביטחוניות האזוריות, בתוקפנות האיראנית ובמצב בסוריה. כמו כן, השניים דנו בקידום שיתופי הפעולה בין המדינות בנושא המאבק בקורונה. בנוסף, איחל רה"מ נתניהו לנשיא פוטין ברכות לרגל יום הולדתו שחל היום.אינטלי טיימס – בלוג המודיעין (@IntelliTimes) צייץ: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הבוקר בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין : גורמים בישראל ציינו כי "השניים דנו בסוגיות ביטחוניות, בתוקפנות האיראנית ובמצב בסוריה". שיחות כאלו בדר"כ מקדימות סיכול תשתיות אשר מדאיגות את ישראל ונמצאות בחיכוך גבוה עם נוכחות רוסית.

*- דיווח על הריגתו של מנהיג השדה החות'י, שרף א-דין אבו אל-נור, צפונית-מערבית לעיר תעז .לבנון 24.

*- כוחותינו זיהו ועיכבו שוטרי רש״פ חמושים שהסתובבו בצפון מזרח ירושלים.

אירוע חמור התרחש היום ברחובות בירת ישראל, כוחות שעסקו בפעילות שגרתית בצפון מזרח ירושלים, הבחינו במספר שוטרי הרשות כאשר הם חמושים ברובי קלאצ׳ניקוב. כוחותינו השתלטו על השוטרים והחרימו מהם את הנשקים. מדובר באירוע חמור שכן מדובר על שטח בריבונות מדינת ישראל מלאה, שטח c.

קרדיט : הלל ביטון רוזן, חדשות 20

*- מארק אלכסנדר מילי מפקד המטות המשולבים בצבא ארה"ב נדבק בנגיף קורונה.

*- סוכנות התקשורת הלאומית הלבנונית דיווחה הבוקר, כי מטוסי קרב ישראלים ביצעו טיסות סיור מעל נבטייה ואיכלים אל-תופה, צידון וסביבתה, ג'זין ומתן, בגבהים שנעים בין נמוכים, בינוניים וגבוהים.

*- לבנון אוכפת את המגבלות שהוטלו על המשטר הסורי בכפוף לחוק קיסר ומונעת משלוח נפט בדרכו לסוריה.

*- הפיצוץ האחרון במחסן הנשק של ארגון הטרור חיזבאללה בעין קאנה שבדרום לבנון ככל הנראה נגרם על ידי מבצע צבאי חשאי ישראלי. אך על פי הדיווחים הסותרים אנשים בדרום לבנון מצביעים על מעורבות ישראלית ויודעים כי חיזבאללה סירב להגיב מכיוון שהארגון לא יכול להרשות לעצמו כעת עימות צבאי עם ישראל . מייקל יאנג – מרכז קרנגי למזרח התיכון בביירות .

הפרשן הצבאי של האתר מעיר כי "הרתעה נבנית גם מאגדות עם".

*- רמאללה – מזכיר הוועד המרכזי של תנועת פתח, ג'יבריל רג'וב מטיל פצצה, "קיבלנו החלטה לבטל את כל ההסכמים עם ישראל". קרדיטL אבו צאלח-הדסק הערבי.

*- עיתון אל-ג'רידה הכווייתי: צרפת פועלת להשיג הודנה בין ישראל לחיזבאללה, כמו הסכם ההודנה שהושג עם חמאס, כחלק ממאמצי ההצלה של הנשיא מקרון ללבנון.

*- עיראק :כרבלא – תומכי איראן והמיליציות האיראניות ממשיכים לצאת ולהפגין נגד האמריקאים ברחובות העיר, היום הגיעו להפגנות גם מתנגדי איראן והמיליציות הפועלות בהוראת והחלו להפגין כנגד תומכי הטרור האיראנים. ההפגנות משני הצדדים הגיעו למסגד האימאם חוסיין בן עלי שנחשב המקום המרכזי ביותר בעיר. לתוך המסגד הורשו להיכנס אך ורק תומכי המילציות האיראניות. הדבר עורר זעם אצל המפגינים מהעבר השני אשר ניסו להיכנס גם ונתקלו בהתנגדות אלימה ע״י פעילי המילציות האיראניות אשר שהו במקום ופצעו מספר של מתנגדים. אחד הכתבים הבכירים בעיראק גינה את האירוע ואמר שמדובר ביום שחור לדמוקרטיה העיראקית – ימים שמזכירים את שנת 1991 (שלטון סדאם חוסיין). (קרדיט:עולם החדשות בטלגרם).

 

*- בית המשפט ביוון קבע כי מפלגת הימין הקיצוני הניאו נאצית "השחר המוזהב" היא ארגון פשע והרשיע שבעה חברי פרלמנט לשעבר, בהם המנהיג לשעבר, ניקולאוס מיכלוליאקוס, בהכוונה של ארגון פלילי. חברים נוספים בארגון הורשעו בהתקפות אלימות נגד דייגים מצרים ופעילים של מפלגות שמאל.

*- אדי ואן היילן, שנחשב לאחד מגדולי הגיטריסטים בכל הזמנים והקים יחד עם אחיו אלכס את להקת הרוק ואן היילן בשנת 1972, הלך לעולמו בגיל 65 אחרי מאבק במחלת הסרטן.

*- בית הדין העליון של האיחוד האירופי קבע כי החוק שהעבירה ממשלת הונגריה לפני שלוש שנים בדבר פעילות של מוסדות אקדמיים זרים במדינה, ואשר כוון נגד האוניברסיטה המרכז אירופית במימון איל ההון היהודי, ג'ורג' סורוס, אינו עומד בחוקי האיחוד ואינו תקף. האוניברסיטה עצמה כבר נאלצה להפסיק את פעילותה בהונגריה. (קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם)

*- דגל ישראל הונף על אחת הגגות של גורדי השחקים באמירויות .

תמונה