מבזקי חדשות ליום 7-10-2020. מתעדכן

*- היום לפני 47 שנים(תאריך לועזי) פרצה בהפתעה מלחמת יום הכיפורים מול צבאות מצריים וסוריה שנמשכה כ-18 ימים ובה איבדנו כ-2500 הרוגים ו-7600 פצועים .

*- מפגינים הסתערו על הבר המרכזי של מקדש האימאם חוסין בעיר מדינה בערב הסעודית, וכוחות שני המסגדים הקדושים מתערבים ומרחיקים אותם ממנו. שוב משאירים את הנעליים מאחריהם ובורחים.

*- גנרל ולדימיר בצ'קוב מראשי הביון הרוסי  אומר בקול את מה ש"אנשי הקונספירציה" זועקים.
המראיין שואל את הגנרל "איך אתה מעריך את תופעת הקורונה?"
ותשובתו: "יש להתייחס לזה כאל מבצע מאורגן, אסטרטגי, גלובאלי של תרגילי פיקוד של האליטה העולמית לתרגול שליטה על האנושות."
האליטות נמצאים בעמדות מפתח חשובות ובכל המערכת הפיננסית ונמצאים בכל מיני מקומות בעולם. המטרה שלהם היא לדלל את האוכלוסייה.
"לשיטתם, אנחנו בני האדם הרגילים מתרבים יותר מידי. הם צריכים להיות כמאה מיליון איש ושאר האנשים שישרתו את צרכיהם- מקסימום מיליארד."

*- דיווח לבנוני: שני טנקים של צה"ל חצו את גדר המערכת ופועלים במובלעת ישראלית באזור הכפר עדייסא.

*-  ארה"ב הטילה סנקציות על מפקד גייס 5 בצבא סוריה הפועלת תחת הוראות רוסיות כולל לאורך גבול הגולן עם ישראל .

*- רה״מ בנימין נתניהו: התפתחות חיובית ודרמטית לכלכלה שלנו: חברת האנרגיה השנייה בגודלה בעולם, שברון, תפעיל את מאגרי הגז של ישראל. זה יכניס עשרות מיליארדי שקלים לאזרחי ישראל.

*- שר הביטחון גנץ חתם על 4 צווי תפיסה לכספים ורכוש של חמאס שהועבר לבני משפחות מחבלים בישראל.

*- #סוּריָה – המצפה הסורי של כוחות המורדים : חברות אבטחה טורקיות מעבירות קבוצה חדשה של לוחמים מ"צבא סוריה החופשי" הנאמנים לטורקיה לאזרבייג'ן, לשם כבר הועברו יותר מ -530 חמושים, מה שמביא את סד"כ הלוחמים שהגיעו ל 850 עד כה, וזאת על רקע ההכנות להעברת קבוצות נוספות בשעות ובימים הקרובים.

*- משרד החוץ הרוסי: אנו מודאגים ממידע על העברת חמושים מסוריה לאזור הסכסוך בקרבאך

משרד החוץ הרוסי הביע את דאגתה של מוסקבה מהדיווחים על העברת חמושים מסוריה לנגורנו קרבאך כדי להצטרף אליהם להילחם שם.
בהודעת המשרד נאמר כי הדיווחים על העברת "גורמים מקבוצות חמושות, במיוחד מסוריה ולוב, במטרה להשתתף ישירות בלחימה", מעוררים את החשש של רוסיה.
"פעולות אלה לא רק מובילות להסלמה נוספת באזור הסכסוך, אלא גם יוצרות איומים ארוכי טווח על ביטחונן של כל מדינות האזור", הוסיפה ההצהרה.
בסיום הצהרתו קרא משרד החוץ הרוסי "למנהיגי המדינות הנוגעות בדבר לנקוט בצעדים יעילים למניעת השימוש בטרוריסטים ובשכירי חרב זרים בסכסוך והוצאתם המיידית מהאזור."

*- סוּריָה – יותר מ -25 שכירי חרב סורים שהועברו על ידי טורקיה ללחימה באזרבייג'ן נהרגו, על פי מה שציטטו המורדים הסורים מ"מקור מיוחד ".

*- למרות המצב הכלכלי הגרוע, מצרים רוכשת שתי פריגטות איטלקיות בשווי 1.2 מיליארד יורו. הפריגטה הראשונה תועבר בסוף השנה הזו, והשנייה במהלך 2021.

*- מכלית נפט איראנית הנושאת כמיליון חביות נפט הגיעה למסוף הנפט בעיירה בניאס דרומית לנמל לטקיה וזאת לאחר פרסום ידיעות כי המסוף תוקן ע"י מהנדסים איראנים וסורים.

חשש רוסי מהשתלטות איראנית על נמל הנפט הסורי-בניאס בים התיכון - Nziv.net

*- קפריסין מברכת הוצאת אנית קידוח הנפט הטורקית מחופיה.

*- מאפיה איראנית הקימה רשתות הברחות אנושיות כדי להבריח אלפי הודים, אפגנים, פקיסטנים, עירקים וסורים מאיראן לטורקיה דרך היבשה.

מרבית האפגנים, ההודים והבנגלדשיים, כשראו את המתרחש באיראן, ביקשו לעבור ללבנון או לעירק.

*- נגיף הקורונה יכול לשרוד 9 שעות על עור האדם, כך מדווח מחקר חדש.

נגיף הקורונה החדש יכול לשרוד שעות רבות על עור האדם, כך מצא מחקר חדש. (https://academic.oup.com/cid/advance-article/doi/10.1093/cid/ciaa1517/5917611).

כדי להימנע מהדבקה של מתנדבים בריאים, ערכו חוקרים ניסויים במעבדה תוך שימוש בעור גוויות שאחרת היו משמשים להשתלות עור. בעוד שנגיף שפעת A שרד פחות משעתיים על עור האדם, נגיף הקורונה החדש שרד יותר מתשע שעות. שניהם הושמדו לחלוטין תוך 15 שניות על ידי חיטוי ידיים בחומר שהכיל 80% אלכוהול. המרכזים האמריקניים לבקרת ומניעת מחלות ממליצים כיום להשתמש בשפשוף ידיים על בסיס אלכוהול עם 60% עד 95% אלכוהול או לשטוף ידיים היטב עם מים וסבון למשך 20 שניות לפחות.