מחקרים חדשים בתחום הקורונה

*- מחקר ענק על מקרי COVID-19 בהודו מציע כמה הפתעות למדענים

🇮🇳 עם 1.3 מיליארד בני אדם , בהודו יש כעת יותר משישה מיליון מקרי הדבקות בקורונה, שניים רק בארצות הברית.

מחקר שאפתני של כמעט 85,000 מהמקרים וכמעט 600,000 מאנשי הקשר שלהם, שפורסם ביום רביעי בכתב העת Science, מציע תובנות חשובות לא רק עבור הודו, אלא גם עבור מדינות אחרות עם הכנסה נמוכה ובינונית.

בין ההפתעות: השהייה החציונית בבית החולים לפני פרוץ מגפת COVID-19 הייתה חמישה ימים בהודו, בהשוואה לשבועיים בארצות הברית, אולי בגלל גישה מוגבלת לטיפול איכותי. ונראה שהמגמה בגידול מספר מקרי המוות יחסית לגיל ירדה לאחר גיל 65.

המחקר שעקב אחר אנשי הקשר של החולים נמצא גם שילדים בכל הגילאים יכולים להידבק בנגיף הכורונה ולהפיץ אותו לאחרים – והציעו ראיות משכנעות על אחת השאלות המפלגות ביותר לגבי הנגיף.

הדוח אישר, כפי שעשו מחקרים אחרים, כי מספר קטן של אנשים אחראי לזריעת רוב מוחלט של זיהומים חדשים.

*- ראיות נוספות לכך שיעילות ויטמין D מועילה למלחמה נגד בה COVID-19

חולים המאושפזים עם COVID-19 עם רמות מספיקות של ויטמין D מראים ירידה משמעותית בתוצאות חמורות וסיכון נמוך יותר למוות בהשוואה לרמות לא מספיקות, כך עולה ממחקר חדש.

"מחקר זה מספק ראיות ישירות לכך שרמות מספיקות של ויטמין D יכולה להפחית את הסיבוכים כולל סערת הציטוקינים ובסופו של דבר מוות כתוצאה מ- COVID-19", אמר הכותב הבכיר מייקל פ. הוליק, ד"ר, בית הספר לרפואה של אוניברסיטת בוסטון, מסצ'וסטס בהצהרה לעיתונות של מוסדו.

הממצאים באים בעקבות מחקר אחר שפורסם לאחרונה, ובו מצאו הוליק וצוותו כי אנשים עם רמות ויטמין D מספיקות בארצות הברית היו בסיכון מופחת עד 54% להידבק ב- COVID-19.

"מחקר זה מוסיף להצטברות נתונים המראים קשר בין רמות גבוהות יותר של ויטמין D בסרום לבין תוצאות טובות יותר בחולים הנגועים ב- COVID-19", אמר ל- Medscape Medical News.

"קיימת סבירות ביולוגית לטובת ויטמין D, מכיוון שהוא ידוע כמווסת את החסינות המולדת וההסתגלות בדרכים שעשויות להפחית את העומס הנגיפי בחולים שנחשפו ל- SARS-CoV-2 ולהקל על חומרתה והשלכותיה של סערת הציטוקינים."

*- שבץ מוחי עשוי להיות הסימפטום הראשון של COVID-19 בחולים צעירים יותר

מחקרים חדשים מצביעים על כך ששבץ מוחי יכול להיות הסימפטום הראשון של COVID-19 בקרב חולים צעירים יותר.

החוקרים ביצעו מטא-אנליזה של נתונים ,כולל, של 160 חולים עם COVID-19 ושבץ מוחי, ומצאו שכמעט מחצית מהחולים מתחת לגיל 50 היו ללא תסמינים בזמן הופעת השבץ.

למרות שמטופלים צעירים היו בסיכון הגבוה ביותר לשבץ מוחי, הסיכון הגבוה ביותר למוות היה בקרב מטופלים שהיו מבוגרים יותר, והיו עם מחלות כרוניות אחרות וסבלו מתסמיני נשימה חמורים יותר הקשורים ל- COVID-19.

"אחד הממצאים שהסבו את תשומת הלב במחקר זה הוא כי עבור מטופלים מתחת לגיל 50, רבים היו ללא תסמינים לחלוטין כאשר היו להם אירוע מוחי הקשור ל- COVID-19, [כלומר], עבור חולים אלה, השבץ היה שלהם הסימפטום הראשון של המחלה, " כך כתב המחבר הראשי לוצ'יאנו ספוסאטו, MD, תואר שני במנהל עסקים, פרופסור חבר ויו"ר בחקר שבץ מוחי, בית הספר לרפואה ורפואת שיניים בשוליך, אוניברסיטת ווסטרן, לונדון, אונטריו, קנדה.

המחקר פורסם באינטרנט ב- 15 בספטמבר ב- Neurology, כתב העת הרפואי של האקדמיה האמריקאית לנוירולוגיה.