ארה"ב הטילה על אירן קנס בסך 1.4 מיליארד דולר בעקבות חטיפת סוכן FBI

בגלל חטיפת סוכן FBI … פסיקה אמריקאית הטילה על אירן קנס בסך 1.4 מיליארד דולר כשחלק מהתשלום יעבור למשפחתו

בית משפט אמריקני הורה לממשלת איראן,  קנס של 1.4 מיליארד דולר  הכולל גם תשלום למשפחתו של סוכן FBI לשעבר, שנעלם במהלך ביקור באי איראני במרץ 2007.
שופט בית המשפט המחוזי טימותי קלי אמר כי הוא אימץ המלצה של מומחה מיוחד לפסוק למשפחת רוברט לוינסון פיצוי של 107 מיליון דולר, כמו כן קבע השופט פיצויי עונשין בסך 1.3 מיליארד דולר.

בהצהרה, משפחת לוינסון בירכה על החלטת השופט. המשפחה הוסיפה: "פסיקה זו היא הצעד הראשון בחיפוש צדק עבור רוברט לוינסון, אזרח אמריקני שנחטף וסבל סבל בלתי נתפס במשך יותר מ -13 שנים."

המשפחה אמרה כי החלטת השופט, לא תביא את בוב הביתה, אך הם מקווים שהיא תשמש כהרתעה, מפני נטילת בני ערובה נוספים על ידי איראן, והוסיפה: "אנו מתכוונים למצוא דרך כלשהי, להמשיך בכל האפשרויות, לחפש צדק עבור רוברט לוינסון.

המתיחות נותרה גבוהה בין ארצות הברית לאיראן, על רקע מסע הלחץ האינטנסיבי של ממשל הנשיא דונלד טראמפ, בגלל תוכנית הגרעין של טהראן.

למרות שהיחסים הדיפלומטיים בין ארצות הברית לאיראן נותקו, מאז המשבר של שגרירות ארה"ב בשנת 1979 בטהרן, ארצות הברית עדיין מחזיקה מיליארדי דולרים, בנכסים איראניים קפואים, שיכולים לשמש כתשלום למשפחת לוינסון, עוד מתקופת השאח האירני, שהוקפאו בעקבות המהפכה האיסלמית.

מוקדם יותר השנה, הצהירה משפחת לוינסון, כי היא מאמינה שהוא מת במעצר איראני, בהתבסס על מידע של גורמים אמריקניים. עם סוכן של המשטר האיראני, שטען כי סוכן ה- FBI לשעבר עזב את המדינה לפני שנים.

לוינסון נעלם לאחר שנסע מדובאי לאי קיש, שבשליטת איראן, במפרץ הפרסי במרץ 2007.

שופט בית המשפט טימותי קלי אמר, כי גם התנהגותה של איראן כאן ייחודית, בהתחשב בכך שבאופן מפתיע היא העלימה סוכן FBI לשעבר מעל פני האדמה, ללא אזהרה, ועינתה אותו והחזיקה אותו בשבי 13 שנים, ועד עצם היום הזה היא מסרבת להודות באחריותה".

הוא הוסיף כי אשתו, בניו, חבריהם וילדיהם – חיים תוך שמירת זכרו של לוינסון בחיים – נאלצו להתקדם בחייהם מבלי לדעת את גורלו המדויק … אלה בהחלט פעולות הראויות לגינוי הגדול ביותר.
محكمة أميركية تغرم إيران في وفاة لعميل سابق لإف بي آي

קרדיט: עמרם אלמליח מקבוצת נציב