מבזקי חדשות ליום 6-10-2020. מתעדכן

*- דובר צה"ל: ‏לפני זמן קצר, תקף כלי טיס של צה"ל עמדה צבאית של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה בתגובה לירי הרקטה מרצועת עזה לשטח ישראל מוקדם יותר היום.

*- הנשיא טראמפ מאשר, באמצעות טוויטר, שהוא יעזוב את בית החולים בשעה 6:30 שעון וושינגטון.

*- מחקר של אוניברסיטה שפילד להנדסה אזרחית בבריטניה, מצא כי הפיצוץ בביירות הוא אחד הפיצוצים הקונבציונלים הגדולים ביותר שהתרחשו בהיסטוריה למעט אלה שאינם פיצוצים גרעיניים . עוצמת הפיצוץ נחשבת ל 1/20 מעוצמת פצצת הגרעין שהטילו האמריקאים על הירושימה.

*- נאט"ו קורא לטורקיה לחפש אלטרנטיבה למערכות "S-400" הרוסיות.

*- #רוסיה – #מִשׁאָל

23% מהרוסים אמרו שהם מוכנים לקבל חיסון נגד קורונה
73% מהרוסים אינם סומכים על החיסון.
4% מהרוסים אמרו שיש להם קורונה ואינם זקוקים לחיסון . RIA נובוסטי.

*- חיזבאללה טוען: מכיוון שאין בצבא הציוני גברים ומתחבאים מפחד
היום הם שלחו חיילת ברכב, ובבגדים אזרחיים, כדי לפטרל בדרך צבאית בין רמיה ל"חאלט וורדה בעיטה_שאאב, באמצעות מצלמה שהותקנה ברכב.

תמונה

*- איראן הקימה בסיס צבא חדש במצרי הורמוז .

*- תחנת קול ביירות : מלחמת הדור החמישי המשלבת לוחמה מודרנית קלאסית, באמצעות מזל"טים, מודיעין, סייבר ומלחמת "הדיסאינפורמציה" להחלשת חיזבאללה מבפנים לפניי מכת מחץ צבאית שתגמור את הארגון . ישראל אינה צריכה עוד לאיים על לבנון ולהחזירם לתקופת האבן, חיזבאללה מורתע יותר מתמיד.

*- הצעת חוק שתאשר סנקציות מהקשות ביותר שידע ארגון הטרור חיזבאללה ושעלתה אי פעם בקונגרס.!!

חבר הקונגרס בארה'ב מר וילסון בהצהרתו הסביר כי החוק הזה " ייבש " באופן משמעותי את משאבי חיזבאללה וימנע ממנו לבצע פיגועים נוספים בעתיד.

הצעת החוק החדשה של ארה"ב תמנע את הלבנת ההון של ארגון הטרור חיזבאללה.

*- ראש כוח המשימה בבריטניה אומר כי חיסון כל תושבי בריטניה "לא הולך לקרות"

יו"ר כוח המשימה של החיסונים בבריטניה, קייט בינגהאם, אמרה כי חיסון כולם במדינה בגין נגיף הקורונה "לא הולך לקרות", ואמר ל"פייננשל טיימס "שהם צריכים לחסן רק את בעלי הסיכון.

"לא יהיה חיסון של אנשים מתחת לגיל 18. זהו חיסון למבוגרים בלבד, לאנשים מעל גיל 50, המתמקד בהתחלה בעובדי בריאות ועובדי בית סיעודי ובפגיעים," אמר בינגהם.

הערותיו של בינגהאם נובעות מדבריו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, שביום ראשון אמר כי הוא מצפה שהחודשים הבאים של מגפת ה- COVID-19 יהיו מהחמורות, אף שהדברים ייראו שונה בתכלית באביב.

"אנשים ממשיכים לדבר על זמן לחסן את כל האוכלוסייה, אבל זה מוטעה", אמר ל- FT והוסיף כי חיסון של אנשים בריאים, שסביר פחות שיש להם השפעות חמורות מ- COVID-19, "יכול לגרום להם קצת פגיעה קלות ".

*- מומחי בריאות באירלנד קוראים לעבור במדינתם ממצב 2 למצב 5 באופן מיידית שמשמעותו סגר מלא , המחמיר ביותר,על כל המדינה. וזאת בעקבות החמרה במספר הנדבקים.
ככל הנראה אין מנוס מצעדים כמו שנקטה ישראל גם בגל השני. וככל הנראה זה יהיה גם בגל השלישי ואחריו עד שימצאו חיסון יעיל או תרופה יעילה.

*- וול סטריט ג'ורנל טוען שטראמפ ביקש לשמור על סודיות התוצאה החיובית של SARS-CoV-2 מכיוון שהוא חיכה לתוצאת הבדיקה השנייה

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הסתיר לכאורה את תוצאות בדיקת ה- SARS-CoV-2 החיובית הראשונה שלו ביום חמישי, בעודו ממתין לתוצאות בדיקה שנייה שבהמשך תחזור גם חיובית, כך דיווח יום ראשון בוול סטריט ג'ורנל.

אנשים המכירים את בעיות הבריאות של הנשיא אמרו לעיתון כי בדיקת SARS-CoV-2 מהירה החזירה תוצאה חיובית לפני שטראמפ הזעיק את פוקס ניוז לראיון עם שון האניטי ביום חמישי בערב. במהלך הראיון התייחס טראמפ לאבחון עוזרו, הופ היקס, בנגיף הקורונה אך לא גילה שהוא עצמו כנראה כבר נמצא חיובי.

בציוץ שעות לאחר מכן, קצת לפני השעה 1:00 לפנות בוקר, הודיע טראמפ על האבחנה שלו לאחר שבדיקה שנייה שבוצעה באמצעות בדיקת אף עמוקה יותר החזירה תוצאה חיובית.

תמונה

*- עיראק : מאות תומכי איראן ומיליציות איראניות בעיראק יצאו לרחובות העיר כרבלא על מנת להפגין כנגד הכוחות האמריקאים הנמצאים במדינה, התומכים הניפו תמונות של קאסם סולימאני ואבו מהדי אל-מוהנדס שחוסלו בינואר האחרון ע״י האמריקאים.

ברקע של כל ההפגנות הללו התקיפות של המיליציות האיראניות כנגד יעדים של ארה״ב בעיראק לא נפסקות – 3 רקטות שוגרו לפני זמן קצר לעבר שדה התעופה הבינלאומי בבגדד (בשדה״ת נמצא בסיס המאכלס כוחות אמריקאים) לא דווח על נפגעים. (🌍 עולם החדשות בטלגרם)