מבזקי חדשות ליום 5-10-2020. מתעדכן

*-ממחר, יום ב', ועד יום שישי, יקיימו צבא לבנון וכח יוניפי"ל אימון משותף (שם התרגיל: "סופת פלדה"). במסגרת התרגיל ייתכן וישמעו קולות ירי בצפון. במהלך התרגיל יתבצע ירי מהים במרחב ראש הנקרה/נקורה. (רובי המרשלג)

*- לפחות 50 גופות של לוחמים סורים שגוייסו על ידי הטורקים, ונלחמו בשורות צבא אזרבייג'ן נגד הצבא הארמני, הגיעו לסוריה .

*- ‏לוויין 'אופק 16' נמסר לידי אמ"ן:
שלושה חודשים לאחר שיגורו המוצלח לחלל ובתום תהליך בדיקות מדוקדק ומתוכנן מראש, השלימו היום מנהלת החלל במפא"ת שבמשרד הביטחון והתעשייה האווירית את הכשרת לוויין התצפית 'אופק 16' להפעלה מבצעית בחלל. ‏בטקס מצומצם, שנערך תחת מגבלות הקורונה בחדר הבקרה של הלוויין, במפעל 'חלל' של התעשייה האווירית ביהוד, מסרו ראש מנהלת החלל 'אתגר' במפא"ת, אמנון הררי, סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת מערכות, טילים וחלל, בועז לוי ומנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית, שלומי סודרי ‏את 'מפתחות' הלוויין לידי מפקד יחידה '9900' – יחידת המודיעין הגיאוגרפי חזותי של אגף המודיעין בצה"ל.

*- בלוגר ערבי מסכם קצרות : קביעת הגבולות בין לבנון וישראל היא למעשה הכרה לבנונית במדינת ישראל וכתוצאה מכך על ההתנגדות הלבנוני – החיזבאללה ו"חזירי שכונת א-דאחייה" (כך במקור ) להסיג את כוחותיה מסוריה שהיא כבשה בתואנה כי הדרך לירושלים עוברת שם . ואכן הדרך לירושלים לא עוברת לא דרך דיר א-זור ולא דרך חומס ולא דרך אלקוצייר ולא דרך זבדאני .

*- #אמריקה – על פי מקורות עיתונאים, 48 השעות הקרובות יהיו קריטיות לבריאותו של טראמפ, והוא עדיין לא בדרך להחלמה מלאה.

*- סעודיה מחדשת את העלייה לרגל אחרי חודשים של השעיה בגלל הקורונה.

*- ארגון הטרור חמאס שיגר רקטה לעבר הים לפני זמן קצר במסגרת שיפור יכולות צבאיות.

*- נסראללה ניצב היום על פרשת דרכים היסטורית : או שהוא בוחר להיות שיעי לבנוני ומציב את האינטרס של מדינתו מעל כל שיקולים אחרים או שהוא יהפוך לשיעי איראני המשרת את האג'נדה של טהראן ופוגע באינטרסים של מדינתו, לבנון. המשא ומתן בין לבנון לישראל על גבולות הים צפויים להתחיל ב -14 באוקטובר הבא בנאקורה.

*- מאחורי הקלעים של אספקות הנשק המזינות את המלחמה בין ארמניה לאזרביג'ן :

*- אולטימטום של של נגורנו קראבך:נשיא נגורנו קרבאך: הערים הגדולות של אזרבייג'ן , יהיו היעד שלנו מעכשיו, ואנחנו מבקשים מאזרחים להתפנות מהערים.

*- נשיא עיראק נפגש עם שגריר איראן; הדגישו התמיכה ביציבות ובצעדי הממשלה להשליט ריבונות ולמנוע התקפות על נציגויות זרות. (איראן תור).

*- איראן – ארה"ב / סוה"י "אירנא"* – דובר משה"ח של איראן, סעיד ח'טיב-זאדה, הצהיר כי הצעדים של איראן להפחתת מחויבויותיה להסכם הגרעין היו בתגובה לחוסר מסוגלותה של אירופה ולא בתגובה לארה"ב. בנוסף, הוא הדגיש כי טעויות בחישובים מלוות בתוצאות מסוכנות ואיראן כבר הזהירה את ארה"ב שחישוב מוטעה בעניין איראן הוא "האמא של הביצות הטובעניות". כמו כן, הוא ציין כי ישראל עשתה כל מה שהיה ניתן לעשות נגד איראן, וכן הכריז כי "המשטר כובש ירושלים" נמצא בעומק התהום. יתר על כן, ח'טיב-זאדה אמר כי לנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, יש ניסיון ב"הצגות" טלוויזיוניות והוא חושב לעשות כל עבודה באמצעות שימוש ב"הצגות" עם מצביעיו. בהקשר זה, הוא הבהיר כי אי אפשר לרמות את כולם תמיד.( איראן תור)

*- # אזרבייג'ן – המזכ"ל לשעבר של החיזבאללה –  "סובחי אל-תופאלי" אומר כי שר החוץ האיראני אמר לו כי איראן תעמוד לצד ארמניה כדי למנוע מטורקיה להתחבר גיאוגרפית עם שאר מדינות העדתיות הטורקית במזרח אסיה.

*- המועצה הצבאית של כוחות דיר דיר-זור של ה- SDF בדיר דיר-זור תגברה את עמדותיה באזור אל-ג'זירה, מול המיליציות האיראניות, והמועצה, הנתמכת על ידי כוחות הקואליציה הבינלאומית, הקימה  יותר מ -15עמדות  חדשות בעיירה תיבן לאורך נהר הפרת.

תגבורת זו הגיעה לאחר קבלת מידע לא מאושר המצביע על כך שהמיליציות איראניות נעות לעבר אזור אל-ג'זירה, לאחר שהמיליציות האיראניות העבירו אתמול לאזור המעבר בנהר חטלה  מעבורות נהר רבות המיועדות לשאת ציוד כבד וכלי נשק.

*- קורונה-מפת התפשטות במזרח התיכון :