כלי טייס "אמריקאים" תקפו מפק' חטיבה 19 השיעית במחוז אלאנבר בעיראק

היום, יום ראשון, (4 באוקטובר 2020), אמר גורם רם דרג כי מטה חטיבה -19 של כוחות אלחשד אלשעבי  במחוז אלאנבר הותקף ע"י כלי טייס אמריקאים.

המקור, שסירב להזדהותו, אמר בהצהרה לרשת מדיה רודו – رووداو  כי ההפצצה היתה בתוך תחומי חטיבה 19,אלחשד אלשעבי של תנועת אנסאר אללה הנאמנה לאיראן, וכי התקיפה התרחשה אחרי חצות, ביום ראשון.

הוא הוסיף כי דיווחים ראשוניים מצביעים על כך שעד כה לא היו נפגעים, והסביר כי כלי טייס אמריקאים הסתובבו באזור בעת ההפצצה.

סוכנות הידיעות הסורית – סטפ טוענת מנגד כי לפחות 27 גופות של לוחמי מיליצית אלחשד אלשעבי הובאו לבתי חולים בקרבת האתרים שהותקפו אמש.

דובר צבא ארה"ב הכחיש כי הכוחות האמריקאים עומדים מאחורי תקיפה זאת ואמר כי אמנם היו כלי טייס אמריקאים בשמי האזור בזמן הזה אך הם עסקו בפעילות נגד כוחות דאעש באזור.

תקיפות כאלו חזרו על עצמם ב- 13 במרץ האחרון, כאשר כוחות ארה"ב פתחו בסדרה של תקיפות אוויריות על אתרים השייכים לחיזבאללה העיראקי, יום לאחר הריגתם של שני אמריקאים ובריטים בהתקפת טילים.

"התקיפות הללו היו פעולות הגנתיות והן באו בתגובה ישירה בעקבות האיומים של הקבוצות החמושות השיעיות שממשיכות לתקוף את הבסיסים המארחים את כוחות הקואליציה", הודיע הפנטגון בהצהרתו.

התקיפות הללו היו כנגד חמישה אתרי אחסון נשק השייכים לגדודי חיזבאללה, שהיא אחת הקבוצות הפרו-איראניות בעירק.

משרד ההגנה האמריקני הצהיר כי הפעולה נועדה "לצמצם את יכולותיהם של אנשים אלה לבצע התקפות עתידיות על כוחות הקואליציה."

"על הקבוצות הללו להפסיק את ההתקפות שלהן על כוחות ארה"ב והקואליציה, אחרת הן יצטרכו לשאת בתוצאות בזמן ובמקום שנבחר", הוסיף.

מצדו הודיע ​​דובר המיליציות השיעיות כי "בשעה 1:15 בבוקר היום התקיימה תקיפה אווירית אמריקאית  על האזורים: (ג'רף אל-נאסר, אל-מוסייב, אלנג'ף ואלסכנדריה – جرف النصر، المسيب، النجف، الاسكندرية  נגד מפקדת כוחות אלחשד אלשעבי, פוג'י התערבות מהירה וקומנדו של דיביזיה 19 של צבא עיראק.

מצגת התקיפה

לפני מספר חודשים "האזור הירוק" בבגדאד, הכולל משרדי  ממשלה ושגרירויות זרות, כמו גם בסיסים צבאיים המארחים את כוחות הקואליציה הבינלאומיים, ושיירות המעבירות ציוד לוגיסטי, הותקף בטילים ובמטעני צד על ידי גורמים בלתי מזוהים.

פעולות הטרור  התגברו במיוחד לאחר הריגתם של קאסם סלימאני ואבו מהדי אל-מוהאנדיס, בתקיפה שביצע מזל"ט ליד שדה התעופה הבינלאומי של בגדאד ב -3 בינואר שנה זאת.

וושינגטון מאשימה ,בדרך כלל, פלגים שיעים ,המקבלים תמיכה ומימון מאיראן, כולל "גדודי חיזבאללה" העירקיים, כעומדים מאחורי ההתקפות.

Syria: U.S.-led airstrikes kill dozens of Assad regime's soldiers - Middle East Observer