מבזקי חדשות ליום 2-10-2020. מתעדכן

*– לועגים לנתניהו: משרד החוץ האיראני פרסם ביום (רביעי) הודעה רשמית, לפיה הוא דוחה את האשמותיו של רה"מ נתניהו בנאומו אתמול בעצרת האו"ם. בהודעה נכתב כי "נתניהו כרגיל מנצל את הבמה הבין-לאומית על מנת לפרסם שקרים". עוד נאמר בהודעה כי "נתניהו מנצל את הבמה בעצרת האו"ם על מנת להסיט את תשומת הלב הציבורית בישראל ממשפטו".
*- לבנון – במהלך השבועיים הקרובים יתקיימו פגישות בין צוותים ישראלים ולבנונים באמצעות וידאו בגלל נגיף הקורונה.

על פרק תיחום הגבולות בין שתי המדינות.
האו"ם ינהל את השיחות האלה, שני הצדדים לא יוכלו לדבר ישירות אחד עם השני, את המסרים בין שני הצוותים יעביר נציג האו"ם בפגישות האלה. שיחות אלה לא קשורות ליחסים בין שתי המדינות, ישראל נשארה מדינת אויב. (קרדיט: אבו צאלח הדסק הערבי)

*- דווח בעיתון "אל-אח'באר" המקורב לארגון הטרור חיזבאללה, כי יו"ר הפרלמנט בלבנון צפוי להכריז היום אודות מתווה השיחות על הגבול הימי בין ישראל ללבנון.

נבי ברי קורא את "הסכם המסגרת", בנושא המשא ומתן לתיחום הגבולות הימיים, וסומך את ידו עליו: ארצות הברית מתכוונת לעשות כל מאמץ, כדי לבסס ולשמור על אווירה חיובית , ובונה אימון מול הצדדים, כדי לנהל ולסיים את המו"מ בהצלחה בהקדם האפשרי. לבנון 24

*- בצרפת נשקלת האפשרות להכריז על ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון כארגון טרור ללא הבדלה בין הגוף הפוליטי לצבאי. ג'וני פאקרי- ערוץ החדשות אל ערביה.

*- ההתכנסויות בכיכר תחריר בבירת עיראק, בגדאד, לרגל יום השנה למרד באוקטובר.

*- משרד ההגנה של אזרביג'אן דיווח כי כ -2,300 "אנשי אויב" נהרגו או נפצעו מאז פרצו הקרבות ביום ראשון. גורמים רשמיים הוסיפו כי מערכת הגנה אווירת S-300 ארמנית הושמדה בקו החזית בקרבאך, בנוסף הושמדו כ -130 טנקים ויותר מ -200 עמדות ארטילריה.

*- מקורות: מעצר של מפקד אלחשד אלשעבי  עקב ירי רקטות מהאזור בו נכח.האם אלקאזמי התחיל לפעול ?, או שיכנע וישחרר אותו לאחר לחץ והפגנה של המליציות.

*- סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי, התגלה כחולה קורונה. לפי הדיווח באתר חמאס אל-עארורי נכנס לבידוד. בעת האחרונה שהה אל-עארורי במחיצתו של מנהיג חמאס אסמאעיל הניה בעת שזה ביקר בלבנון, כמו גם במחיצתו של מנהיג חזבאללה חסן נסראללה. (כאן 11)

מי היו בקרבתו של עארורי מחמאס שנמצא מאומת קורונה:

מחיזבאללה: נסראללה

מחמאס: מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, עיזת א-רישק, חוסאם בדראן, ג'יהאד ירמור (חטיפת וקסמן, ממשוחררי שליט) ומאהר סלאח – מנהיג חמאס בחו"ל

מפת"ח: ג'יבריל רג'וב, ראוחי פתוח והקונסול הפלסטיני באיסטנבול.

*- שמועות על מותו של שיח' ד"ר יוסף אלקרדאוי בן ה- 94.

*- ארדואן : ״טורקיה תמשיך לתמוך במאבק הפלסטיני ותשמור על ירושלים אשר חומותיה נבנו ע״י סולטן סוליימן המפואר״.

*- הבהרות מיו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, לגבי הנכונות לתיחום הגבול הדרומי ביבשה ובים עם ישראל:

– הושג רק הסכם מסגרת המתווה את הדרך שיש לנקוט במשא ומתן הלבנוני, שייערך על ידי צבא לבנון בחסות הנשיא והממשלה.
– אין ויתורים בגבולות עם ישראל.
– ללבנון יש את הצבא, ההתנגדות והאנשים שלה. אף אחד לא יכול לאיים עליה. אנחנו רוצים את זכותנו ולא נוותר עליה.
– אמריקה מתכוונת לעבוד עם שני הצדדים בכדי לסייע בהקמת אווירה חיובית לניהול משא ומתן על הגבולות.
– הצלחת המשא ומתן עשויה להיות אחת הסיבות החשובות ביותר לתשלום חובות לבנון, אם יהיה נפט במים הטריטוריאליים שלנו.
– לפני סוף השנה הזו, חברת 'תותאל' (Total – צ.פ.) צריכה להתחיל לקדוח בגוש 9, והבנה זו מסייעת לחברה להתחיל. (קרדיט: ברקת) .

*- לבנון: חיזבאללה מוציא סדרה בת 12 פרקים עם 'סודות' וטקטיקות מהקרבות לפני 7 שנים בהרי הקלמון ועוד, כשחלק מזה מיועד כמובן להגיע לאוזני ועיני ישראל ולהרתיע. (ברקת)

*- לבנון: במסגרת חקירות הפיצוץ בנמל ביירות, החוקר השיפוטי בפרשה, השופט פאדי צואן, הגיש לאינטרפול בקשה לצווי מעצר נגד בעל הספינה שהעבירה את האמוניום חנקתי ללבנון, ולקפטן הספינה. (ברקת)