מדע לכל: שוויץ מנגישה את פרויקט מאיץ החלקיקים לציבור הרחב

הרשויות בז'נבה העניקו אור ירוק להקמתו של "שער המדע", מתחם חינוכי חדש של פרויקט מאיץ החלקיקים שנועד לשוויץ מנגישה  הנגיש את המדע והטכנולוגיה לציבור הרחב ואשר אמור להיפתח בעוד כשנתיים.

שנה לאחר שהארגון האירופי למחקר גרעיני (CERN), שמנהל את פרויקט המאיץ, הגישו את הבקשה הרשמית לרשויות בקנטון ז'נבה, הוענק האישור המיוחל. עבודות הבנייה אמורות להתחיל כבר בסתיו הנוכחי במטרה לפתוח את המיזם לקראת סוף שנת 2022.

בארגון האירופי ציינו כי "שער המדע" נועד לחבר את הציבור לנושא המדע ולהעביר את הידע והטכנולוגיה למבקרים. המתחם יכלול חמישה אזורים שונים עבור תערוכות, פעילויות חינוכיות, מעבדות לניסויים מעשיים, אולם כנסים ענק, חנות ומסעדה.

הרחבה במרכז המתחם תהיה נגישה מכל הכיוונים ותעוצב בסגנון של תיאטרון טבעי ומסביבה מרחבים ירוקים עם צמחייה עשירה ומגוונת, כאשר כל התשתית תהיה ללא פליטת פחמן על מנת לשמור על הסביבה. כמו כן, 400 עצים מזנים מקומיים ומגבהים שונים יישתלו מסביב למתחם וייצרו חיבור ישיר עם הבניינים הקיימים ועם מגרש החנייה.

"השאיפה שלנו היא שהמתקן יהיה מרכז לחינוך מדעי ולתרבות במטרה לספק השראה לדור הצעיר עם יופיו של הטבע", הסביר פטריק חירארט, הממונה על הפרויקט. "זה מיישם את אחד המאפיינים הפנימיים של CERN: סקרנות ורצון לפתיחות ולחדשנות. הבניין החדש הזה נועד להיות – מבחינה פיזית וסמלית – שער ל-CERN ולידע מדעי".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם