מבזקי חדשות ליום 1-10-2020. מתעדכן

*- זה רציני – ראש המודיעין הפוליטי של המשטר הסורי נמצא באבו דאבי לשיחות עם האמירויות. אופי הביקור אינו ברור, אך הוא משמעותי.

*- התקפת טילים על שדה תעופה ארביל
כמה רקטות פגעו באזור שדה התעופה ארבילס. המתקפה כוונה לבסיס ארה"ב במקום בו נמצאת הקואליציה נגד דאעש. עד כה לא דווח על קורבנות.

השירות למלחמה בטרור האזורי בכורדיסטאן אמר, כי 6 רקטות נורו על ידי כוחות של המליציות במחוז נינוה, לעבר שדה התעופה ארביל, שם נמצא בסיס בו נמצאים כוחות הקואליציה הבינלאומיים.
כוחות הקואליציה אחראים לכאוס הביטחוני הזה בעירק , על ידי הפעלת, והכשרה, וחימוש וחיזוק של המליציות, על חשבון הצבא העיראקי , עכשיו הם קוטפים את פירות הביאושים שגדלו.

משרד הפנים באזור כורדיסטאן: 6 רקטות נורו לעבר נמל התעופה ארביל מאזורים בגבולות החטיבה ה -30 של אלחשד אלשעבי,
האם זאת הזמנה ונקודת ציון לאמריקאים לתקוף ?  נחכה ונראה! – לבנון 24

תמונה

*- עיראק : מתקפת רקטות נוספת (ככה״נ כפעם מדובר במילציות איראניות) הערב לעבר בסיסים צבאים המאכלסים כוחות אמריקאים במדינה.

לפני זמן קצר נורו 2 רקטות לעבר בסיס המאכלס כוחות אמריקאים בשדה התעופה הבינלאומי בארביל, צפון עיראק.
לא דווח על נפגעים. (קרדיט : 🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- הצוללת המצרית ה-4 כמעט ומוכנה נשארו רק כמה מבחנים אחרונים ובעוד כמה ימים תצטרף ל-3 הפעילים במדינתה.

*- לאחר תקיפת אתרי מעקב טיסות כגון: #FlightRadar24 , עכשיו צבא הסייבר הטורקי תקף את השרת של גוגל ומחק את מאגר הנתונים שלו עם תמונות לוויין שבשימוש Google Earth. צבא הסייבר עושה כמיטב יכולתו לתמוךבאזרביג'ן #Azerbaijan במלחמה נגד ארמניה #Armenia .

*- מאז שעה 10 וחצי הבוקר מקיימים מטוסי איסוף מודיעין אלקטרוני של חיל האוויר הישראלי טיסות רציפות .
✈️ Nachshon Shavit 684
✈️ Nachshon Eitam 569
✈️ Nachshon Shavit 679

*- כחלק מתוכנית "תנופה" של צה"ל נסגרה היום טייסת 117 "הסילון הראשונה", טייסת מטוסי קרב מסוג F-16, לאחר 67 שנות פעילות מבצעית בבסיס רמת דוד (ניר דבורי)

*- שר הביטחון, בני גנץ, ביקר היום (ד') במכון לשם של רפאל בגליל, ביחד עם שר הכלכלה עמיר פרץ, ראש מפא"ת תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד, יו"ר רפאל עוזי לנדאו ומנכ"ל רפאל, אלוף (מיל׳) יואב הר אבן.

במסגרת הסיור נערך אירוע המסירה של הסוללה הראשונה של "כיפת ברזל" לצבא ארה"ב. במסגרת ביקורו סייר השר במספר מוקדים ביניהם חטיבת ההגנ"א האווירית, וחטיבת אוויר ומודיעין של רפאל. השר קיים דיונים ושמע סקירות מצמרת רפאל וגורמי משרד הביטחון בנושאי פיתוח עתידיים, ותוכניות העבודה הצפויות.

*- התנגשות אווירית בין F-35B לבין מטוס תדלוק KC-130 במהלך תרגול תדלוק אווירי שגרתי. כל אנשי הצוותים של שני המטוסים חולצו והם במצב טוב.

*- 80 הרוגים בקרבות בין דרוזים לכוחות גייס 5 הנתמכת ע"י רוסיה.

*- האמיר נואף אלאחמד אלג'אבר אלצבאח, הושבע היום לתפקיד שליט כווית.

*- היברו ניוז חושף: למנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, ישנו הון בשווי של כ-1.6 מיליארד דולר בחשבונות בנק מחוץ ללבנון למקרה שיצטרך לברוח מהמדינה, כך דיווח העיתון הירדני "אל-חדת", כשהוא מצטט את כוח המשימה הפיננסי העולמי כנגד הלבנת הון (FATF).

*- תמונות של לוחמים סורים במדי צבא אזרביג'אן מתחילים לעלות ברשתות החברתיות :

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה