מבזקי חדשות ליום 29-9-2020. מתעדכן

*- הבלוגר הקרוי " עריק מהחיזבאללה" טוען כי על פי  מידע אמין מאוד שקיבל מתוך מפלגת הטרור (החיזבאללה) , כי אלו שמבצעים את ההרג , חטיפות וירי על מפגינים שלווים בעיראק#العراق ולחטוף ולהרוג בדם קר ולהוציא להורג את החטופים הם קבוצות הכפופות ל חיזבאללה #حزب_الله בהובלת המחבל מוחמד קוותראני – محمد كوثراني, שנתן את ההוראה להפציץ שדה תעופה בגדד היום.

להזכירכם האמריקאים הכריזו פרס של 10 מיליון דולר על ראשו של קוות'ראני.

תמונה

*- פלגי "ההתנגדות האיסלאמית" המאגדת בתוכה את החיזבאללה , אלנוג'בא ועצאיב אהל אלחק , #حزب_الله#النجباء#عصائب_اهل_الحقّ )  ירו טיל קטיושה לעבר שדה התעופה הבין לאומי של בגדד  #مطار_بغداد_الدولي אך הוא פגע בבית מגורים אזרחי וגרם למותה של משפחה שלמה המורכבת משלושה ילדים, אמם ואביהם.

תמונה

*-הכוחות הפוליטיים בלבנון קראו לתכנית משותפת להסרת החסות המחניקה של איראן על לבנון וכן קראו לפרק מנשק את החיזבאללה  "#حزب_الله הנאמנה לאיראן.

إعدام دمية لزعيم حزب الله خلال مظاهرة سابقة في لبنان

*- המקורות האמריקניים בעירק חשפו כי "ישנו מידע מודיעיני כי ישנה תוכנית להסתער על השגרירות ארה'ב במטרה ללכוד בני ערובה", ממשלת עיראק החלה בפינוי האזור הירוק מכל כוחות הביטחון למעט היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור.

*- שלושה אזרחים עיראקים נהרגו ושניים נפצעו קשה היום (שני) לאחר ירי רקטת קטיושה שפגעה בסמוך לשדה התעופה בבגדאד,כך דיווחו גורמי ביטחון עיראקיים. זו הייתה הפעם הראשונה מזה חודשים שבה התקפה גרמה לנפגעים אזרחיים והרוגים.בין ההרוגים 3 ילדים.

ירי הקטיושות כוון לשגרירות ארה"ב.

ארה'ב הברית מפנה את השגרירות בבגדד ככל הנראה נערכת לתקיפות נרחבות כפי שהבטיח שר החוץ מייק פומפאו ואף שלח איגרת אזהרה לממשלת עיראק,באם הירי לא יפסק ארה'ב תגיב בעוצמה כנגד מלציות הנתמכות על ידיי איראן.

*- מוקדדה אל-סאדר קרא למיליציות העירקיות להפסיק ממעשיהם לפני שהמתח יתגבר ותפרוץ מלחמה בין השיעים!
נראה שההרוגים של המתקפה על השגרירות היו שיעים .

*- תא טרור פרו איראני נחשף בסעודיה.

*- ונצואלה ואיראן מתנגדות לסנקציות ארה"ב עם משט של מכליות דלק

הספינה הראשונה בשיירת ספינות איראנית שהביאו דלק הגיעה לוונצואלה, והדגימה את נחישותן של שתי המדינות לערער את מאמצי ארה"ב לבודד את הממשלות בטהראן ובקראקס.

המכלית האיראנית "פורסט" נכנסה למימי ונצואלה מוקדם ביום שני, על פי נתוני מכליות שנאספו על ידי בלומברג. המכלית הובילה דלק לנמל בתי הזיקוק של אל פליטו, אמר מנהיג האיגוד איוון פרייטס. זו אחת משלוש ספינות המביאות מאות אלפי חביות של דלק.

הסנקציות האמריקניות החמירו את מה שהיה פעם מחסור בדלק ספורדי, וגרמו לתורים ארוכים של ימים בתחנות התדלוק ותסיסה אזרחית. מאמצי הבידוד גרמו גם לקשרים אסטרטגיים הדוקים יותר בין איראן לוונצואלה מכיוון שרוב חברות הנפט והספנות הבינלאומיות נמנעות מלשנע סחורות לוונצואלה מחשש להסתכן בצעדי עונשין של ארצות הברית.

*- ארמניה אומרת שטורקיה שולחת מזל"טים ומטוסים צבאיים לאזרבייג'ן

תמונה מסרטון שפורסם על ידי משרד ההגנה של הרפובליקה של אזרבייג'ן מראה לכאורה טנק ארמני שהושמד על ידי צבא אזרבייג'ן ברפובליקה נגורנו-קרבאך, על גבול ארמניה ואזרבייג'ן.

טורקיה שלחה מומחים צבאיים, מזל"טים ומטוסים צבאיים לתגבר את אזרבייג'ן בלחימה עם ארמניה השכנה על שטח שנוי במחלוקת, כך אמר ביום שני משרד החוץ הארמני.

הפרלמנט הארמני האשים את טורקיה בהתערבות בסכסוך, דבר שאזרבייג'ן הכחישה.

הלחימה בין ארמניה לאזרבייג'ן על אזור נגורנו-קרבאך גרם כבר להרג של עשרות אחרי שבבוקר יום שני הופעלה ארטילריה כבדה על ידי  שני הצדדים.

משרד ההגנה הארמני דיווח על לחימה לאורך הלילה, בעוד מקבילו באזרבייג'ן אמר כי כוחות ארמנים מפגיזים את העיר טרטר.

נשיא קרבאך, אריק הרוטיוניאן, אמר כי טורקיה מספקת שכירי חרב ומטוסי קרב. "המלחמה כבר … [חרגה] מגבולות הסכסוך קרבאך-אזרבייג'ן," אמר.

*- תומכי חיזבאללה ברשתות החברתיות מביעים את זעמם על מקרון לאחר ביקורתו הקשה על הארגון .

" כדאי שמישהו יזכיר לאדון מקרון מה עלה בגורלם של הצנחנים הצרפתים".

נכתב באחד הציוצים – בהקשר לרצח 58 חיילים צרפתים לפני כ- 30 שנה בפיצוץ  בניין דרקאר בן תשע הקומות בביירות. הפיצוץ יוחס אז לחיזבאללה והביא לנסיגת כוחותיה של צרפת חמישה חודשים לאחר ההתקפה .