מבזקי חדשות ליום 28-9-2020. מתעדכן

*- שר הפנים הצרפתי, ג'רלד דרמנין , ביקר היום (ראשון) בבית כנסת יהודי בעיצומו של ערב יום הכיפורים-

" למעלה מ -7,000 שוטרים וחיילים יאבטחו וישמרו על מוסדות היהודים החל מהיום. בצרפת יש את הקהילה היהודית הגדול ה באירופה.

"באתי הנה להבטיח לכל חברי הקהילה היהודית בצרפת את הגנת המדינה,כך אמר דרמנין לעיתונאים סביבו במהלך ביקורו בבתיי הכנסת צרפת."

"מכיוון שאנו יודעים שיהודים חשופים במיוחד להתקפות אסלאמיסטים קיצונים, עלינו לעשות הכל על מנת להגן עליהם."

*- נשיא אזרבייג'ן נשבע להגיע לניצחון' על הכוחות הארמנים. הטורקים הם כמו הנאצים לא מספיק שרצחו מליון ארמנים עכשיו הם עוזרים לאזרבייג'ן לסיים את העבודה.

*- מלבורן – העיר ה-2 בגודלה באוסטרליה הסירה היום את הסגר מעל תושביה שנמשך חודשיים ימים .

*- מטוס של חיל האוויר של ארה"ב , בואינג RC-135W (62-4131, AE01CC) טס מעל עיראק ובקרבת הגבול האיראני. צוות המשימה יכול לאסוף מידע, לזהות, ולמקם אותות בכל הספקטרום האלקטרומגנטי.

תמונה

*- מילה של טראמפ זו מילה.
טראמפ ממנה את איימי בארט לשופטת בבית המשפט העליון. המינוי עדיין דורש את אישור הסנאט אבל זה צפוי כנראה לקרות למרות מחאת הדמוקרטים. ביידן קורא לסנאט שלא לאשר את מינויו של השופטת בארט לפני הבחירות לנשיאות.

*- עננים שחורים משחור מתקדרים בשמי ארה"ב – חשש למספר מתים יומי של 3000 איש מקורונה בחודשי החורף . כיום המספר הוא 765 איש ליום.

*- המחליף של " סולימאני " לוקח את אזהרות ארה'ב ברצינות כרגע הוא ורמטכ"ל צבא איראן נמצאים בעיראק ככל הנראה להרגיע את הח'ברה…זה גם אינטרס איראני כפי שכבר דווח, להרגיע ולצמצם פעילות עד הבחירות כדי לא לתת לטראמפ הזדמנויות.

*- ארגון המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן הממשלתי של ארה'ב – C .D.C

סוכנות של מחלקת הבריאות ושירותי האנוש של ארצות הברית שתפקידה שמירה על בריאות הציבור ועל בטיחותו על ידי מתן מידע לשיפור יכולת קבלת ההחלטות בתחום הבריאות, וקידום בריאות הציבור באמצעות שיתוף פעולה עם מחלקות הבריאות של מדינות וארגונים אחרים.

ה-CDC ממקד את תשומת הלב הלאומית בבקרת מחלות ובמניעתן ה-CDC נמצא בקמפוס אוניברסיטת אמורי, באטלנטה שבג'ורג'יה.

ה-CDC האמריקני מטיל פצצת אטום – "רק ל-6% ממקרי המוות ישנו קשר בלעדי לנגיף הקורונה ".

*- מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי בריאיון בגל"צ: "מניח שלא נצא מהסגר מיד אחרי שמחת תורה. גם הלימודים לא יתחדשו במלואם מיד אחרי סוכות".

*- הרשתות החברתיות במצריים רועשות אחרי התרגיל התקשורתי שנעשה לאלגזירה וכלי תקשורת ששייכים לאחים המוסלמים,כלי תקשורת מצרי תומך סיסי פברק הפגנות נגד אלסיסי ושלח אותם לקבוצות הוואטסאף של אלג’זירה והאחים המוסלמים ותוך דקות זה על המסך עם משדרים מיוחדים ,חגיגה ברשתות נגדם.

*- ארה"ב: "תוכנית הגרעין של טהראן עדיין מהווה איום על העולם"

לאור כישלונו המתמשך של המשטר האיראני לעמוד בתנאי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית והניסיונות החוזרים ונשנים שלו להסתיר את מאמציו להשיג נשק גרעיני, משרד החוץ האמריקני אישר כי תוכנית הגרעין האיראנית ממשיכה להוות איום על השלום הבינלאומי .

בפרק החמישי בדו"ח שפורסם לאחרונה על פעילותה של איראן עולה כי תוכנית הגרעין של טהראן היוותה מקור לדאגה רבה בקהילה הבינלאומית מאז שהתגלתה פעילותה הגרעינית החשאית לראשונה לפני למעלה מ- 18 שנה, כלומר בשנת 2002.

המידע הצביע על כך שיכולות העשרת האורניום שיש בידם כיום מתרחבות מיום ליום ובין היתר רצון המשטר בטהראן להשתמש בהן ככלי לסחיטה גרעינית תוך כדי הפרת תנאי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

עוד נכתב בדו"ח כי הסכם הגרעין שנחתם עם איראן בשנת 2015, לא הצליח לספק תוכנית קבועה להתמודדות עם הפעילות הגרעינית של המשטר האיראני ואף עודדה את טהראן והפכה אותה למסוכנת יותר.

עוד נאמר בדו"ח: הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית חשפה פרטים נוספים בנובמבר 2019, כאשר גילתה עקבות של אורניום שעובדו כימית באתר איראני והמשטר לא דיווח על כך לסוכנות .
בעוד הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ממשיכה בעבודתה ובחקירתה הקשורה לתוכנית הגרעין האיראנית, על העולם לתמוך בעבודתם של פקחי סבא"א ועל הקהילה הבינלאומית להבהיר לאיראן כי יש לה רק שתי אפשרויות: שיתוף פעולה מיידי ומלא, או עימות, לחץ ובידוד גובר, אין ולא יכולה להיות אפשרות אחרת.  (קרדיט: חוד החנית – איסוף מידע גלוי)