איראן מתכוונת להשיג נשק גרעיני ומסרבת לדרישות הסוכנות לאנרגיה אטומית

" איראן מתכוונת להשיג נשק גרעיני ומסרבת בתוקף לעמוד בדרישות הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית." – כך נאמר בפרק החמישי בדו"ח שנערך והופץ לאחרונה על ידי משרד החוץ האמריקני על איראן המצביע על כך שתוכנית הגרעין של טהראן מהווה מקור לדאגה רבה בקרב הקהילה הבינלאומית מאז שנחשפה לראשונה פעילותה הגרעינית הסודית בשנת 2002.

על פי הדו"ח עולות עדויות מטרידות, כי יכולות העשרת האורניום הנוכחיות של איראן, מתרחבות מיום ליום במטרה להשתמש בהן ככלי לסחיטה גרעינית, פעולות אלו מפרות את תנאי ההסכם והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ואת האמנה בנושא אי-הפצת נשק גרעיני.

הסכם הגרעין שנחתם עם איראן בשנת 2015 לא הצליח לספק תכנית כערובה ממשית, להמשך ביטול פעילות הגרעין המייצבת את שלטון המשטר האיראני, והיא אף עודדה את טהראן והפכה אותה למסוכנת יותר לעולם.

לאיראן היסטוריה של הכחשות, עיכובים והונאה בהתנהלותה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית החוזרות על עצמן. היא סירבה לשתף פעולה באופן מלא עם בקשות הסוכנות לענות על שאלות הקשורות לחומרים גרעיניים ופעילויות מאז יולי 2019.

לאיראן יש רקורד עשיר ומצער במשך עשרות שנים רבות של החזקת תכניות לנשק גרעיני והסתרת חומרים גרעיניים מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, עולה יותר מחשש סביר להניח שמכאן הדחיפות והצורך לטיפול במצב התקדמותה של איראן – הכרחי.

Iran's Fight For Nuclear Power - YouTube

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב