ארה"ב ממעיטה בערך הודעות איראן כי כלי טייס שלה עקבו מקרוב אחרי נימיץ

למרות שהאיראנים פרסמו ביום רביעי תמונות מזל"ט , של קבוצת ספינות ובהם נושאת המטוסים נימיץ, העוברת את מיצר הורמוז, גורמים בחיל הים אומרים, כי מאז אפריל לא היו מקרים לא בטוחים, עם כוחותיהם בנתיב המים האסטרטגי ההוא.


נושאת המטוסים נימיץ, וקבוצת הספינות שלה, עברו את המיצר, והגיעו למקומם ב18 בספטמבר. כך אמר מפקד חיל הים. דוברת פיקוד מרכז כוחות חיל הים. לא התייחסה לתמונות שפרסמו כלי תקשורת איראניים וצויץ על ידי אתר המעקב אחר המטוסים הצבאיים ב INTELSky ביום רביעי בבוקר, אך אמרה כי כבר באותו יום היו טיסות מנושאת המטוסים מעל סוריה ועירק.
"לא היו תקריות לא בטוחות או לא מקצועיות עם האיראנים מאז 15 באפריל," אמרה הדוברת. זה היה היום שבו 11 ספינות מהירות של חיל המשמר המהפכני האיסלאמי שחצו. ספינות חיל הים של ארה"ב במפרץ ערב הצפוני.
האירוע הזה גרם לאזהרה חמורה מצד הנשיא דונלד טראמפ, שצייץ בטוויטר "הנחתי את חיל הים של ארצות הברית להשמיד כל סירות איראניות אם הם יתנכלו לספינות שלנו בים", איראן לא צריכה להיות מופתעת אם בפעם הבאה שאחת מסירות המהירות שלה מזגזגת מול ארה"ב. לא תשוב לבסיסה בשלום", זה המסר של פקיד בכיר בפנטגון וגם מטראמפ,

שבוע לאחר שפרסם סרטון של 11 סירות מנוע מהירות של חיל המשמר המהפכני האיסלאמי המקיפות כמה ספינות של חיל הים, מה שגרם לטראמפ לצייץ את איומו.

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב