בכיר שערק מהחיזבאללה חושף: מוכנתו המבצעית של כוח "רדואן" נגד ישראל

מפקד בכיר מהחיזבאללה שערק משורות הארגון ,המתגורר כיום באחת ממדינות אירופה, מפיץ מידע לערוציי תקשורת שונים בעולם אודות "תכנית צבאית רדואן " של החיזבאללה המיועדת להילחם בישראל בבוא הזמן המתאים. לוחמים אלה למדו הכול מהאיראנים ונראה שהם מוכנים לצאת למערכה נרחבת מול ישראל בכל זמן נתון.

"בכל עיירה דרומית בה נמצאת חנות ישנו מחסן נשק, ובין כל שלושה בתים אתר אחסון תחמושת צבאית ,לחיזבאללה יש תכנית חשאית, מסודרת מאוד ,לאחר הריגתו של המפקד הצבאי עימאד מועני'ה בשנת 2008, חיזבאללה קיבל על עצמו תכנית צבאית המכונה "מוכנותו של אל-רדואן"  להתכונן ולהתעמת עם האויב הציוני בכל רגע נתון ולהיות מוכנים לקריאה בכל זמן נתון.
התוכנית מבוססת על חימוש ואספקה עצמית בתחמושת ובנשק לכל עיירה שתוכל לפעול כיחידה עצמאית במהלך הקרב (בממוצע 10,000 פצצות), בכל חנות שנמצאת בדרך כלל בקצה העיירה, ובין כל שני בתים נמצאים מפעלים קטנים לייצור התחמושת האחראית לחמש את כל לוחמיי הכפר שבו מתגוררים גורמים ואנשים להם יש חסינות דיפלומטית ממשלת לבנון כדי להגן על התוכנית, כל זאת תחת הסוואה של "גבינה ,חלב וצרכי מזון.

קרדיט לתמונה: מרכז עלמא 
המפעלים והמחסנים פרוסים על כל אדמות לבנון ובתוך שכונות מגורים בצורות ובדרכים שונות, ויש לא מעט מנהרות, במיוחד בכביש דרום-ביירות.
לגבי נמל התעופה הבינלאומי ראפיק חרירי, לכל חבר בארגון חיזבאללה בדימוס יש שני טיסות עבודה במימון הארגון לאיראן לצורך הכשרה באמצעי חבלה וחומריי נפץ .לאחר המשבר ומלחמת האחים שנכפתה על סוריה, החברים בארגון יצאו משדה התעופה בביירות, כאשר היו חוזרים במטוסים אזרחיים של כמה חברות זרות ראינו בעיניים שלנו משאיות עמוסות בארגזים סגורים. לאחר מכן העבירו את הציוד למקום אחר בתוך שדה התעופה.
ישנה מנהרה המחברת את הבקעה הלבנונית עם האזור הכפרי של דמשק.


אבו עלי ( שם בדוי ) תושב מהעיירה אל-תופיל, השוכנת לצד רכס ההרים בצד המזרחי של לבנון בסמוך לשטחים הסוריים, אישר כי לחיזבאללה יש חנויות בשכונות מגורים בהם יש נשק ומפעלי סמים בכל עיירה, בנוסף למנהרות חשאיות שמגיעות מדמשק.
ישנה מנהרה המקשרת בין נפת בקעה לאזור זבאדאני באזור הכפרי המערבי של דמשק, בה עוברים סמים נשק וציוד אלקטרוני מתקדם שמוצאים את דרכם במנהרות כאלה, שאיש אינו מסוגל לעצור ולעמוד בפניהם."

חיזבאללה: מפת הבונקרים בדרום לבנון מול החזית עם ישראל :

הפרשן הצבאי של האתר – גיא א. מעיר ברקע פרסום הידיעה כי "פורסם שהבחור גר היום בנורבגיה (קיבל איומים והטרדות לאחר פרסום המידע).
כל תורת הלחימה של חיזבאללה מבוססת על הסתרה כפולה הן מול ישראל והן מול הלבנונים היריבים אזרחים וכוחות ביטחון.
עיקר מערך האש של חיזבאללה מבוסס על נכסים פרטיים, בתי מגורים, חנויות ומפעלים שמאחסנים בהם טק"ק/רק"ק/טק"א ונ"ט. ״החנויות״ האלה לא מייצרות תחמושת ולא נשק קל אלא בעיקר מאחסנות את מערכי האש הכבדים של הארגון כשהבסיס הוא שיעי בכפרי ועיירות דרום לבנון והבקעאה. מעט מאוד נמצא בחסות עדות אחרות וכמובן ללא ידיעתם. בביירות המצב דומה וגם שם החלוקה בהתאם – הרוב בשכונות שיעיות.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב