שר החוץ האמריקאי מזהיר את איראן מפני חישובים מוטעים

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו אמר במסיבת עיתונאים, בנוכחותם של היועץ לביטחון לאומי רוברט אובראיין, שר המסחר וילבור רוס, שר האוצר סטיב מנוחין, שר ההגנה מארק אספר ושגריר ארה"ב באו"ם קלי קרפאט,בעקבות השבת הסנקציות על איראן, במשרד החוץ האמריקני בוושינגטון, ארה"ב כי :

*- "איראן עדיין ממשיכה לסכן את ביטחון העולם באמצעות חיל המשמר המהפכני האיסלאמי (IRGC), כוח קודס, ומליציותייה, היא עדיין פועלת להעשיר את מאגר האורניום שלה, אם כי לאט יותר מאשר בשנה שעברה".

*- "האסרטיביות האיראנית לא מרפה,לא בסוריה, עיראק, תימן וביתר שאת בלבנון".

*- "איראן עשויה עדיין להוביל לתקריות עם כוחות ארה"ב או בנות בריתה במזרח התיכון בפרט, דבר שעלול לגרום לחישובים מוטעים מצד זה או אחר. *- קיימת אי וודאות לגבי התגובה האיראנית הפוטנציאלית בהמשך להתקרבותן הגלויה של מדינות המפרץ לישראל לאחרונה,דבר המהווה תבוסה די גדולה עבור טהרן".

*- "ניתן לומר את אותו הדבר גם לגבי אמברגו הנשק. העמדה האמריקנית ברורה מאוד ובהחלט מספקת ויוצרת צרות גדולות מאוד לאיראן. יש לנו שביעות רצון גדולה מהעניין אך זו עלולה (איראן) לעשות טעות גדולה מאוד כתוצאה מחישובים לא נכונים.אני מאוד רוצה להאמין שתרחיש כזה או אחר לא עומדים כרגע על הפרק".

*- "מציע להם להישאר מציאותיים."

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב