איראן: הפיצוץ באולם הסרכזות באתר הגרעין בנתנז בוצע ע"י גורמים פנימיים

בירות, לבנון – ביום שלישי חשפה ממשלת איראן את אחת ההשערות המקובלות עליה ביותר בנוגע לאחראים על הפיצוץ באתר הגרעין בנתנז ביולי האחרון.

דובר ממשלת איראן, עלי רביעי, אמר במהלך מסיבת עיתונאים כי "אחת ההשערות החזקות ביותר בנוגע לאחראים על הפיצוץ באתר הגרעין בנתנז היא שמעורבים בדבר גורמים פנימיים", והדגיש כי "ההערכה כי בוצעה פעולת חבלה הפכה וודאית במקרה זה". על פי סוכנות חדשות העובדים האיראנית –  Iranian Labor News Agency-ILNA.
רביע הוסיף, "בגלל המורכבות הרבה בביצוע פעולת החבלה הזו, כמה רשויות ביטחון חוקרות אותו."

דובר ארגון האנרגיה האטומית האיראנית, בארוז כמאלונדי, אמר מוקדם יותר כי "מתקן נתנז התפוצץ כתוצאה מפעולת חבלה", והדגיש כי שני אולמות חדשים, שיחליפו את זה שהתפוצץ , נמצאים לפני השלמת בנייתן בנתנז.

איראן הייתה עדה לפיצוץ בבניין השייך לתחנת הגרעין בנתנז. שלושה פקידים איראנים, שסירבו להזדהות, אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הפיצוץ הוא תוצאה של מתקפת סייבר, ואילו גורמים רשמיים אחרים אמרו כי "אפשר וישראל עומדת מאחורי הפיגועים", אך הם לא סיפקו כל ראיות התומכות בטענותיהם.
משרד החוץ האיראני הצהיר לאחר הפיגוע כי "טהרן תגיב בתקיפות נגד כל מדינה  או משטר שיוכח כי הם מעורבים בפיגוע במתחם הגרעיני בנתנז שבאיספהאן, הנמצא במרכז איראן."

איראן, כדרכה, כאשר לא מצליחה לפענח את אירוע הפיצוץ בנתנז , היא מפזרת תאוריות כלליות  באשר לסיבות הפיצוץ , מבלי שתצביע במדוייק על מי שעומד מאחורי זאת, כדי לא להתחייב להגיב נגדו וכדי לאפשר לה חופש פעולה לעתיד להטיל את ההאשמות נגד אוייב אקראי שהיא תרצה לפעול נגדו בעתיד.

האולם בו מורכבות הסרכזות האיראניות החדישות שפוצץ בחודש יולי האחרון: