מבזקי חדשות בנושא הקורונה ליום 23-9-2020. מתעדכן

*- דיווח- 60 אחוז מהעסקים בארה'ב שנסגרו בעקבות הקורונה לא יפתחו שוב.

*- אין עדיין כל תקווה. הקצב ממש לא יורד.

מקום ראשון בעולם: מספר המתים מקורונה בארה״ב חצה את ה-200 אלף ו״זהו רק קצה הקרחון״ – לפי תחזית של מכון הבריאות באוניברסיטת וושינגטון, מספר המתים מהנגיף במדינה יגיע ל-378 אלף עד סוף השנה. כלכליסט.

*- זבל נשאר זבל

מרבית מסכות K95 המיובאות מסין אינן עומדות בתקנים בארה"ב.

עד 70% ממסכות KN95, בעלי תקן סיני , אינן עומדות בסטנדרטים של ארה"ב ליעילות, כך הזהיר היום ארגון הבטיחות של המטופלים ECRI בהתראה סכנה בעדיפות גבוהה.

"בגלל המצב הקשה, בתי חולים בארה"ב קנו מאות אלפי מסכות שיוצרו בסין במהלך ששת החודשים האחרונים, ואנו מגלים שרבים מהם אינם בטוחים ויעילים כנגד התפשטות COVID-19," מרקוס שבאקר , דוקטורט, נשיא ומנכ"ל ECRI, אמר בהצהרה.

חוקרי אבטחת איכות ECRI בדקו בקפדנות כמעט 200 מסכות בסגנון N95, המייצגות 15 דגמי יצרנים שונים שנרכשו על ידי מערכות הבריאות הגדולות בארצות הברית.

הם מצאו כי עבור 60% עד 70% מהמסכות המיובאות שלא אושרו על ידי המכון האמריקני לבטיחות ובריאות בעבודה (NIOSH), ביצועי הסינון היו "נחותים משמעותית" מ- NOSH המאושרים על ידי NIOSH. מסכות אלה לא סיננו 95% מחלקיקי האירוסול, בניגוד למה שמם מרמז. @

*- מגני פנים מפלסטיק אינם עוצרים את התפשטות COVID-19, טענות מחקר

Shield מגן פנים מפלסטיק כמעט ואינם יעילים להפסקת אירוסולים נשימתיים, על פי מחקרים ביפן, ומטילים ספק ביעילותם במניעת התפשטות COVID-19.

סימולציה שהשתמשה בפוגאקו, מחשב העל המהיר בעולם, גילתה שכמעט 100% מהטיפות האוויריות בגודל של פחות מ -5 מיקרומטר חמקו דרך מצחיות פלסטיק מהסוג שמשמש לעתים קרובות אנשים העובדים בענפי שירות.

בנוסף, כמחצית מהטיפות הגדולות יותר בגודל 50 מיקרומטר מצאו את דרכן לאוויר, על פי ריקן, מכון מחקר הנתמך על ידי הממשלה בעיר קובי המערבית. @

*- הפנטגון קיבל מיליארד דולר להילחם בוירוס הקורונה. במקום זה קנו ציוד צבאי.

עוד בחודש מרץ הקצה הקונגרס לפנטגון קרן חירום של מיליארד דולר, והנחה אותו לאגור ציוד רפואי וציוד למדינה.

אך במקום להשתמש בכסף למאבק במגפת הנגיף הקורונה ,הפנטגון העביר מאות מיליוני דולרים לקבלנים לרכישת חלקי לוויין, כלי נשק, מזל"טים וציוד צבאי אחר. זוהי אינדיקציה מרתיעה לכך שהצבא סירב להעדיף את ההערכות למגפה – גם לאחר שהקונגרס העביר לו כסף במפורש לשם כך.

*- חברה יפנית משיקה את מנורת ה- UV הראשונה בעולם שהורגת את SARS-CoV-2 בבטחה

🇯🇵 יצרנית התאורה הגדולה Ushio Inc. השיקה לאחרונה מנורה אולטרה סגולה שיכולה להרוג את נגיף הקורונה מבלי לפגוע בבריאות האדם – הראשונה מסוגה בעולם.

מנורת ה- UV 222 צפויה לשמש לחיטוי בחללים בהם אנשים נכנסים פנימה והחוצה והסיכון להידבק בנגיף הקטלני הוא גבוה, כמו באוטובוסים, רכבות ומעליות ובמשרדים.

מנורות UV שימשו באופן נרחב כאמצעי יעיל לעיקור, בעיקר בענפי הרפואה ועיבוד המזון. אך לא ניתן להשתמש בקרני UV קונבנציונליות בחללים שישנם אנשים מכיוון שהם גורמים לסרטן העור ולבעיות עיניים.

המנורה החדשה של אושיו, לעומת זאת, פולטת קרני UV באורך גל של 222 ננומטר, בניגוד לאורך הגל המקובל של 254 ננומטר, מה שהופך אותן לקטלניות לחיידקים אך שפירות לבני אדם.

באורך גל מסוים זה, קרני UV אינן יכולות לפרוץ את פני העור ולא את העיניים כדי לגרום למומים גנטיים הגורמים לסרטן ולפגיעה אחרת.

*- אנשים הנגועים בשפעת וב- COVID-19 בו זמנית יהיו ב"צרות חמורות ", מזהיר מומחה בריאות.

אנשים הנגועים ב- SARS-CoV-2 ובשפעת הם בעלי סיכון מוגבר למוות, כך הזהירה אנגליה.

מחקר שבוצע במהלך הגל הראשון של המגיפה מעלה כי לסובלים מזיהום משותף היה סיכון למוות שהיה גדול פי שש מהאוכלוסייה הכללית.

הנתונים מראים כי 43% מהאנשים שנדבקו גם ב- SARS-CoV-2 וגם בשפעת, לעומת 27% מאלו שנבדקו חיוביים רק ל- SARS-CoV.

*- 2 תמונות בהפרש של מאה שנה:

תמונה