מבזקי חדשות ליום 23-9-2020. מתעדכן

*- דיווח ברשת 'סקיי ניוז': ראש הממשלה נתניהו שוחח עם יורש העצר הבחרייני. השניים דנו בהמשך שיתוף הפעולה בין המדינות ובהתפתחויות באזור. יורש העצר הבחרייני אמר: "הסכם השלום עם ישראל מחזק את הביטחון והיציבות באזור"

*- כלי תקשורת ממלכתיים באיראן מדווחים על שריפה גדולה שפרצה במפעל חלב באסלמשהר בטהראן.

*- גנרל איראן אבולפזל שקרצ'י (הצייד): אנו נחזק את ההגנה האווירית של סוריה, סיפקנו טכנולוגיה הגנתית לתימנים, אנו נעזור לכל מדינה שתתייצב מול משטר הציונים צמא הדם. ללא בושה כל יום מוציאים מפגינים להורג ומדברים על משטר צמא דם.

תמונה

*- "חלוקת תלושי מזון לאזרחי לבנון"

אסם אבי עלי- מנהל משרד הרווחה הממונה על תוכנית החרום למשבר הכלכלי בלבנון- ההערכות שצפה הבנק העולמי בחודש מרץ החמירו בשבועות האחרונים: 45% מאוכלוסיית לבנון נמצאת מתחת לקו העוני ו 22% מהאוכלוסייה חיה תחת עוני קיצוני. בקיץ האחרון הגענו ל -60% מהלבנונים שחיים מתחת לקו העוני ,מתוכם כ -25% החיים בתנאים קיצונים ".

השר לענייני חברה, רמזי מושארפייה- הודיע כי הממשלה, בסיוע של כספי תרומות ממדינות אירופה, כולל איטליה, תתחיל להנפיק תלושיי מזון לעשרות אלפי משפחות מוחלשות. הסיוע יחולק לאחר שהמשרד יבחר את הנזקקים ביותר מתוך רשימה ארוכה של מאות אלפיי בקשות .

*- מקורות בבית הלבן טוענים כי בכוונתם להגיע ל"מכתב סיכום" עד ליום העצמאות האמירתי, החל ב-2 בדצמבר. המקורות מסרו כי ארצות הברית בוחנת כיצד היא תוציא לפועל את העסקה ללא פגיעה בעליונות האווירית של ישראל וכן שנשקל שדרוג למערכת של ישראל, כך שתוכל לזהות מטוסי F-35 אמירתיים.

*-  דובר צבא איראן, אבול-פאדל שיקאראג'י, אמר היום (שלישי) בהודעה לעיתונות כי "סוריה ביקשה מאיתנו לחזק את ההגנה האווירית , ואנחנו עובדים על כך".

שקאראג'י ציין כי טהרן שולחת מומחים ויועצים צבאיים לתימן, סוריה, עירק ולבנון, והוסיף כי לאיראן אין כוחות צבאיים סדירים במדינות אלה.

שיקרג'י ציין כי התנאים הכלכליים אינם מאפשרים לאיראן לתת הכל לבני בריתם בחינם, ועל חלק מהציוד ומערכות הנשק איראן גובה תשלום.

*- מקור ביטחוני: הפיצוץ בדרום לבנון אירע במחסן נשק של חיזבאללה עקב טעות טכנית.

*- חיזבאללה ל- @ ZeinakhodrAljaz: "הפיצוץ הזה היה בבית שאגר נשק – תוצאה של טעות טכנית. איש לא נהרג או נפצע. הבניין היה שייך לאגודת הכרייה המסונפת לחיזבאללה. כלי הנשק שאוחסנו נותרו ממלחמות. לבנון ה-2.

*- גורם בלשכת התקשורת של חיזבאללה מכחיש בפני "אל-נהאר" את הידיעה על ניסיון חיסול למנהיג המפלגה עלי סמיר אל-רז, או לכל מנהיג אחר: מה שהתפוצץ הוא מרכז לאיסוף שרידי מלחמת יולי, 2005.

*- ״בצה"ל רוצים לקבל גישה מלאה לתוכנות ולמחשבים של מטוסי ה- F-35, מה שיאפשר להם עצמאות בהפעלה, בתחזוקה ובשילוב מערכות ישראליות. יצרנית המטוס חברת "לוקהיד מרטין" מתנגדת לבקשות הישראליות האלו, אך החברה תפעל כמובן על פי הנחיות הממשל בבית הלבן״.

*-  # לברוב  בראיון לאל ערביה :

– אני חושב שמי שדיבר עם אסד או שריו יגיע למסקנה שהסתמכות משטר אסד על פיתרון צבאי אינה נכונה.

– העימותים הצבאיים בין האופוזיציה לממשלת סוריה הסתיימו, ונותרו רק שני מאחזים חמים, והם נמצאים באידליב, שם שולטים הייאת תחריר אלשאם, שאזוריה מצטמצמים.

– על פי ההסכם הרוסי-טורקי, הטורקים ילחמו בטרוריסטים ויפרידו בין אנשי אופוזיציה לטרוריסטים

הנקודה החמה האחרת נמצאת מזרחית לפרת, שם הכיבוש האמריקני משחק את הקלף הכורדי וחותם על הסכמי נפט מבלי לכבד את ריבונותה של סוריה.

– לכל המדינות שיש בהן אוכלוסייה כורדית יש הסתייגויות, ולכן על הכורדים להתקיים יחדיו בתוך מדינות אלה, משום שעידוד הפרישה יביא לפיצוץ של כאוס באזור.

*- # איראן – ספינת המלחמה האיראנית "סיפה" ניסתה היום להתקרב לספינת מלחמה רוסית במפרץ הפרסי, לבקש את מספר הספינה. נראה כי הספינה הרוסית לא נענתה לבקשה.

*- # כלכלה – הדלפות חושפות את מעורבותם של הבנקים הגדולים בעולם בעסקאות פיננסיות חשודות בשווי 2 טריליון דולר,

הפעולות כללו הלבנת הון מכנופיות פשע, סחר בסמים, שליטים שגנבו את כספי העמים שלהם ועקיפת סנקציות, בידיעתם ובהסכמתן של ממשלות המערב.

הבנקים הם-
בנק HSBC הבריטי
בנק ג'יי.פי מורגן מאמריקה
בנק ברקליס
– הבנק המרכזי של איחוד האמירויות הערביות

*- בלילה לפנות בוקר שוגרה מיפן למאדים הגשושית הערבית הראשונה "אל מסבאר", של איחוד האמירויות.
החללית צפויה להגיע למסלולו של מאדים עד פברואר 2021, במלאת 50 שנה לאיחוד האמירויות.

*- סוכונות הידיעות רויטרס- גורמים המקורבים למשא ומתן אמרו לסוכנות כי הנחת העבודה כרגע היא חתימה על עסקת מכירת מטוסי הf35 עוד קודם ל'יום העצמאות האמירויותי' שיחול ב2 לדצמבר.

הגורמים ציינו כי כל עסקה צריכה ליישר קו עם המדיניות לפיה כלי נשק אמריקניים המסופקים לישראל הם "בעלי יכולת עדיפה" על אלה שנמכרים לשכנותיה ולכן בוושינגטון בוחנים כעת דרכים להפוך את מטוסי הf35 לגלויים יותר למערכות מכ"ם ישראליות. הגורמים לא ידעו לציין אם הדבר יעשה בעזרת מכ"ם מתקדם יותר או שמא בשינוי טכנולוגי במטוס.

שגרירות איחוד האמירויות והבית הלבן סירבו להגיב לדברים, הבית הלבן הוסיף ואמר כי ארה"ב לא מגיבה להצעות רכש אמצעים צבאיים עד שההצעות לא מובאות באופן רשמי לקונגרס האמריקני.

בנוסף צויין כי גורם אשר, מכל סיבה שהיא, יבטל את העסקה צפוי לקבלת קנס, אך לא פורטו פרטים נוספים בנושא.

ההערכות הן שהעסקה תסגר בחודשים הראשונים של 2021, אם כי ישנו ספק סביר ביותר שגם ההערכות האלה שגויות ויקח הרבה יותר זמן בשל עיניינים ביורוקרטיים ורגולטוריים רבים. מעבר לכך, בין אם העסקה תחתם עוד לפני סוף השנה האזרחית הנוכחית (2020) או בשנה האזרחית הבאה (2021), אספקה של המטוסים לאיחוד האמירויות תחל רק בעוד כמה וכמה שנים, ככל הנראה לא לפני 2025. ( המוח'אבראת )