האימאם מהאמירויות שמעורר סערות ברשת

בימים האחרונים התפרסם ברשתות החברתיות סרטון של אימאם מהאמירויות, ושמו דר’ וואסים יוסף, שנוזף באחיו הערבים, ואומר שלא ישראל היא זאת שגרמה לצרות במדינות ערב.
תוכלו לראות את הסרטון המדובר, בין היתר, בדף הפייסבוק הרשמי בערבית, של מדינת ישראל.

כמובן שהדברים עוררו ביקורת, בקרב מוסלמים וערבים, במיוחד מצד אלו שאינם חסידי התהליך של קידום יחסי שלום עם מדינת ישראל, וזו אינה הפעם הראשונה שדבריו מעוררים מחלוקת וביקורת.

אז מי בעצם אותו אימאם?

הנה מעט פרטים על קצה המזלג, כדי שתוכלו להבין את הרקע ומי המטיף העומד מאחוריהם:
— האימאם נולד באירביד, ירדן, ושמו המלא הוא וואסים יוסף, בן אחמד שחאדה אלמסרי.
— הוא היגר לאמירויות בשנת 2012, וקיבל אזרחות בשנת 2014.

עד חודש פברואר השנה, הוא היה אחד המטיפים במסגד הגדול ע"ש שייח’ זיאד, באבו דאבי, והייתה לו תוכנית טלוויזיה, שבה הטיף את משנתו, הוא פוטר לאחר שפירסם בטוויטר שלו, את התייחסותו לגבי מספר חדית’ים מסחיח אל-בוח’ארי, הנחשב לאחד מספרי החדית’ים המרכזיים של הסונים, והבעיה הייתה לא שהוא מנסה להעלות טיעונים ופלפולים תאולוגיים לגבי החדיתי’ם, אלא טענתו שחדית’ים אלו "נוגדים את המח האנושי…” דבר שהוציא כנגדו התנגדות רבה, ואפילו את מיודענו דהי חלפן, ממשטרת דובאי, שיצא נגדו בחריפות כולל בחשבון הטוויטר שלו.

Dahi-Khalfan-and-Waseem-Yusef

האימאם יוסף הגיש תביעה לבית המשפט נגד מעל 20 אנשים שלטענתו עברו על החוק כשתקפו אותו, וכן התראיין וטען לגזענות בטענות כנגדו ועל כך כי תקפו את בנו ואותו באלימות.
מאז הוא פחות מנסה לפרוץ דרך בהתבטאויות מבחינה דתית, הסרטון המוזכר לעיל, שרץ כמו אש בשדה קוצים בכל הרשתות החברתיות, הוא הראשון זה חודשים, שעורר סערה ציבורית, ושוב יש כנגדו התבטאויות חריפות, אבל הפעם זה כאמור, בעיקר מסתם כאלו שלא ממש אוהבים את הרעיות של יחסים דיפלומטיים עם ישראל…
וזה הקישור לחשבון הטוויטר שלו.

איך הגיע לעורר מהומות?

הסיפור מאחורי הגעתו לאמירויות, עובר דרך המסגדים של המטיפים הסלפים באירביד, ומשם לאוניברסיטה אסלאמית, והמשפחה שלו מספרת, שכדי שיוכל לשלם על הכרטיס להגיע לאבו דאבי, אביו היה צריך למכור את מכוניתו.
כשהגיע לעיר הנוצצת, וואסים יוסף מצא עבודה כשומר במחסן, בסופו של דבר כאשר הציע עצמו לתוכניות הטלוויזיה המקומית, בנושאי דת, הוא הצליח להתקבל כאורח בתוכנית קיימת, ומשם עבר להגיש תוכנית משלו בנושאי דת, שבה בסגנונו הייחודי, שילב בין שיעורי דת, פתוות, ופרשנות דתית, לבין ייעוץ זוגי ועצות להתפתחות אישית, כאשר בכולם שילב גם דברי ביקורת על המגמה של ההקצנה האסלאמית, דיבר נגד והאסלם הפוליטי, במיוחד של האחים המוסלמים.

דברים אלו יצרו לו מצד אחד קהל אוהדים, ומצד שני קהל גדול של אנשים וגופים דתיים שיצאו נגדו ונגד דבריו.

בנוסף לחשבון היוטיוב שלו, תוכלו לעשות חיפוש קצר ברשת ולמצוא סרטונים נוספים של האימאם יוסף, שעוררו מחלוקת.
אסיים בזה שלמרות הסרטון הזה שעכשיו כולם מדברים עליו, ולמרות שהוא התנצל בפני "כל גבר ישראלי שפגע בו" והוא יוצא במילים קשות כנגד הרש"פ וארגוני הטרור, אין זה אומר שהאימאם יוסף, הוא אוהב ישראל…

קרידט: אביעד, קבוצת נציב, ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון