2 מחבלי החיזבאללה הורשעו שלא בפניהם בביצוע הפיגוע בבולגריה

בית משפט בבולגריה מרשיע שני אנשיי חיזבאללה בסיוע למחבל המתאבד בהפצצת אוטובוס התיירים הישראלים בבורגס בשנת 2012.בפיגוע נהרגו 5 ישראלים ונהג האוטובוס.

ב-18 ביולי 2012, בשעה 17:30 בערב, מחבל מתאבד התפוצץ באוטובוס במגרש החנייה של נמל התעופה בורגס שבבולגריה ובו תיירים ישראלים.
האוטובוס ובו 42 ישראלים, רובם בני נוער.

הרוגים : 6 פצועים : 32 מבצע : חיזבאללה בשליחות איראן.

מליעד פרח, לבנוני-אוסטרלי, וחסן אל-חג'גי' לבנוני-קנדי, הורשעו ונידונו היום בהעדרם על ידי בית משפט פלילי מיוחד בבולגריה למאסר עולם על השתתפותם בסיוע למחבל המתאבד שפוצץ אוטובוס בשער שדה התעופה בבורגס בשנת 2012.

ה"ניו יורק טיימס " , שציטט גורם אמריקני עלום שם לאחר ההפצצה, טען כי הפיגוע הוא כנקמה על חיסולם של מדעני הגרעין האיראניים, שבגינם איראן האשימה את סוכניי המוסד הישראלי, האשמה שישראל עד היום לא אישרה ולא הכחישה.

התובעת במשפט, יבגניה שטרקלובה, אמרה כי החשודים השתמשו בתעודות זיהוי מזויפות שהודפסו בלבנון ולהם קשר משפחתי לחיזבאללה. כמו כן, הפצצה שהופעלה בפיגוע הכילה אמוניום חנקתית ששימשה בעבר את חיזבאללה למקריי חבלה דומים באירופה.

המחבל המתאבד- מוחמד חסן אל-חוסייני, נלכד במצלמת האבטחה של שדה תעופה ,כאשר הוא מתהלך ליד אחת מכניסות שדה התעופה כשהוא נושא תיק גדול מאוד והחוקרים קבעו כי הכיל את החומר לפצצה ששימשה אותו במתקפה.

פרקליטיי התביעה במשפט האשימו כי פרח ואל-חג'ג נכנסו לארץ מספר חודשים לפני הפיגוע באמצעות מסמכים מזויפים וסיפקו למתאבד את חומר הנפץ כולל תמיכה לוגיסטית ומידע חיוני לביצוע הפיגוע. שניהם הצליחו לברוח מהארץ ליעד לא ידוע.

הערה: מחבלים אלו נמצאים כבר בחזקת "מתים מהלכים" . ברור להם ולשולחיהם כי אפשר והמצוד אחריהם יארך זמן רב אך הם לא יסיימו את חייהם בשיבה טובה. מירב המאמצים והמשאבים מושקעים במיצוי הצדק איתם ועם שולחיהם, שאגב, חלקם כבר החזיר את נשמתו לבורא עולם.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב