איחוד האמירויות הערביות מבססת את מעמדה בתחום החלל

הסכם חדש בין המדינה המפרצית לבין סוכנות החלל האמריקאית יאפשר לאסטרונאוטים מהאמירויות לעבור הכשרה במתקני נאס"א לקראת משימות ארוכות טווח בחלל, כולל ביצוע של הליכות חלל.

סגן נשיא וראש ממשלת האמירויות, שליט דובאי, שיח' מוחמד בן ראשיד אל-מקטום, הודיע הערב כי נחתם בין נאס"א לבין מרכז החלל על שם מוחמד בן ראשיד להכשרת האסטרונאוטים במרכז החלל על שם ג'ונסון ביוסטון. "התוכנית תאמן את הצעירים שלנו ואת האסטרונאוטים לקראת משימות עתידיות", צייץ.

האסטרונאוט הראשון של איחוד האמירויות, הזאע אל-מנצורי, שבדיוק לפני שנה המריא למשימה של שבוע בתחנת החלל, והאסטרונאוט המחליף, סולטאן א-ניאדי, הגיעו היום לארה"ב על מנת להתחיל בקרוב בסדרת האימונים בטקסס. בשנה הבאה יצטרפו שני אסטרונאוטים חדשים שייבחרו מתוך המאגר של תכנית האסטרונאוטים של האמירויות.

האימונים המורכבים יכללו הכשרה להליכות חלל ולשהות ממושכת בחלל, הפעלת מערכות רובוטיות, קורסים בהטסת מטוסי T-38, משימות הישרדות, הכשרה בשפה הרוסית ואימונים תיאורטיים.

"היום, אנחנו מתחילים שלב חדש של אימון והכנות למשימות חלל עתידיות על מנת להשיג את היעדים של תוכני האסטרונאוטים של איחוד האמירויות ולשרת את ההתפתחות והצמיחה של האומה האהובה שלנו", מסר אל-מנצורי.

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם