האם איראן "תמכור" את חיזבאללה ערב ההצבעה על הסנקציות נגדה?

העדה השיעית בלבנון מתעקשת כי  תיק האוצר בממשלה העתידית יהיו בידיה כחלקה במערך הממשל החדש, בהתאם להחלטות הסכם טאיף, שהעדה השיעית מחייה בשעה שהיא רוצה וקוברת אותו מתי שהיא רוצה.

משרד האוצר למכירה 

נודע כי תנועת אמל, שטוענת כי היא מעוניינת בחלקם של השיעים במשרד האוצר, נטשה אותה בתקופת ממשלת חרירי האב, ואילו בכירי הדת בעדה מזכירים שוב ושוב את הסכם טייף בחודשים האחרונים וקוראים ללבנונים את הנוסח שהם עצמם הסכימו עליו!

זה תואם את התעקשותה של צרפת להדיר את חיזבאללה ובעלי בריתו מהמשרדים הפעילים בממשלה החדשה, לקראת יישום סדר יום חדש בלבנון ובאזור.

מהן ההדלפות האחרונות על מצב הממשלה הלבנונית בקרב הקהילייה  הבינלאומית? ההדלפות האחרונות מדברות על מאמצי צרפת ללחוץ על הקמת ממשלה בלבנון במהירות, וכן דיווחו חוגים צרפתים כי פריז ביקשה מטהרן להפעיל לחץ על בעלות בריתה בלבנון לשכנע אותם לוותר על התיק הפיננסי בממשלה הבאה בתמורה לכך שצרפת לא תצביע על ההצעה האמריקאית החדשה להטיל סנקציות כלכליות ואיסור מכירה נשק לטהרן בישיבת מועצה הביטחון שיהיה ביום שני.

על פי מספר הדלפות נראה כי התשובה האיראנית הייתה להמתין עד שהיא תראה מה תהיה עמדת שאר מדינות אירופה כלפי ההצעה האמריקאית.

האם איראן "תמכור" את האינטרסים של זרועותיה באזור, ובראשם חיזבאללה, כדי להגשים את האינטרסים שלה בנושא זה, או שמא איראן עצמה ובעלי בריתה ייחשפו להשלכות נוספות של הלחצים הכלכליים האמריקניים ובכך יפתחו את הדלת לגוויעתה הכלכלית והחברתית של לבנון?

בקרוב נראה …