אתר לבנוני: "הסייבר הישראלי חדר למרכז העצבים הביטחוני של החיזבאללה"

רוצחו של עימאד מורניה, מנהיג הזרוע הצבאית של החיזבאללה, כבר אינו אלמוני, לאחר ששמו הודלף בתזמון  רגיש, הקשור לאיומי מזכ"ל החיזבאללה – חסן נסראללה להרוג חיילים ישראלים בתגובה להרג לוחמי חיזבאללה בסוריה בתקיפות הישראליות.

מאז חיסולו ב -12 בפברואר 2008, בפיצוץ  "מדויק  וחדשני", עליו נאמר כי תוכנן ובוצע במשותף על ידי  "המוסד" וה- "סי-איי-איי ", לא היה ידוע שמו של מחסל מורניה , וגם נסראללה לא הודיע ​​על ביצוע פעולה בתגובה לחיסולו  או על כוונה להתנקש בחיי ישראלי שווה ערך לדרגתו של מורניה בחיזבאללה.

נועם ארז

נועם ארז

ביום ראשון דיווחו כלי תקשורת ישראלים כי "נחשף שמו של מחסל מורניה", וציינו כי הבלוג העברי "תיקון עולם" פרסם כי בכיר המוסד – נועם ארז היה אדריכל ההתנקשות. הם ציינו כי "הצנזורה הצבאית הישראלית נכשלה בהסתרת  זהותו של איש המוסד, שכונה" N ", שביצע את ההתנקשות. ארז הוא כיום ראש חברת סייבר ישראלית.

מהו הסייבר הישראלי?

"סייבר" – (Cyber) היא מילה המשמשת לעתים קרובות לתיאור התחום הכולל רשתות ממוחשבות, מערכות תקשורת, מערכות מידע ושליטה מרחוק. השימושים וצורות הסייבר שונים ממדינה למדינה בהתאם לסדרי העדיפויות של מדינות אלה, בתחום הביטחוני, הפוליטי, המודיעיני, האזרחי, המקצועי והמידע גרידא.

ישות הסייבר נוצרת בכל המדינות על בסיס של שלושה מרכיבים בסיסיים הכוללים חומרה – להלן  "hardware", תוכנה דיגיטלית- להלן  "software", והגורם האנושי של מתכנתים ומשתמשים.

מדינות מתמודדות עם סייבר כמרחב פוליטי וצבאי דרכו הוא יכול להשפיע על מדינות אחרות, וכמה קרבות חוצי גבולות מתקיימים בערוצי הסייבר הידועים, כמו האינטרנט. קרבות שלעתים הם בעלי אופי פוליטי ותקשורתי, והחבלה הצבאית או שמטרתה לגנוב מידע רגיש בזמנים אחרים, כמו גניבת מידע ממרשם האוכלוסין (ישראל 2006), חסימת תקשורת (אסטוניה 2007), פגיעה ביכולת מטוסי קרב (צרפת 2009) ושיבוש כורים גרעיניים (איראן- 2010).

באשר לישראל, ישויות אזרחיות וצבאיות "ישראליות" אחראיות למרחב הסייבר, ויחידות המחשוב הצבאיות של צה"ל אחראיות על אבטחת המרחב הדיגיטלי של הצבא. יחידות אלה יאוחדו בקרוב בתוך "יחידת סייבר מרכזית" בפיקודו הישיר של המטה הכללי.

באשר למתקנים אזרחיים וחיוניים (כגון מתקני מים ואנרגיה), הם מטופלים על ידי יחידת "הגנת מידע" בשירות המודיעין הכללי (שב"כ), ואילו משרד הסייבר של משרד ראש הממשלה אחראי על אבטחת יחידים וחברה מסכנות הסייבר בכלל.

תוכניות יחידת ריגול

כמה כלי תקשורת ישראלים גילו, בשנת 2016, כי המומחים בתחום טכנולוגיית ה"סייבר "הישראלית הם בוגרי יחידת הריגול המפורסמת 8200, וכי מספר העובדים בתחום זה הוא 17,200 עובדים, וכי חברת" צ'ק פוינט "בלבד מעסיקה יותר מ -1,500 עובדים.

בין חברות ה"סייבר " הבולטות בישראל היא  חברת " אלביט " שקנתה חברות קטנות רבות בשנים האחרונות.

ה-"סייבר "הישראלי פועל לא רק להגנה על מידע, אלא קיים גם " סייבר התקפי" שאותו מוכרות חברות ישראליות בעולם, וגם שם הוא משובץ מומחים ישראלים. כלי תקשורת ישראליים אחרים מאשרים כי מטרתן של מערכות אלו היא לרדוף אחרי פעילי זכויות אדם ולרגל אחר מדינות, מתנגדים פוליטיים ומדינות שכנות.

( מבוסס על כתבה שפורסמה באתר חדשות לבנוני)

מהי לוחמת סייבר? - אנציקלופדיית אאוריקה